Fosmothegreat Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Heisann! Jeg har i det siste prøvd å lære meg litt PHP og litt om MySQL. Jeg er ganske ny i dette her, og jeg trenger assistanse på en feilmelding jeg får. Jeg skal lage en side der du kan søke mellom to "Genders" eller Kjønn, enkelt ved å merke av hva du vil søke etter å trykke "Submit-knappen" Men la meg komme til poenget, jeg får en error jeg ikke skjønner noe av, å håpte på at dere som kan det kan hjelpe meg litt med den! Her er koden min: <?php if($_Get){ $gender = $_Get['gender']; if($connect){ mysql_select_db("randsomData",$connect); $query = "SELECT * FROM randomTable WHERE Gender='" . $gender "'"; $results = mysql_query($query); while($row = mysql_fetch_array($results)){ echo $row['Name'] . "<br/>" . $row['Surname'] . $row['Email'] } } else { die(mysql_error()); } } ?> <html> <body> <form action = "" method = "Get"> Find entries that are <br/> <input type = "radio" name = "gender" value = "Male">Male</input><br/> <input type = "radio" name = "gender" value = "Female">Female</input><br/> <input type = "submit" value = "Fullfør søk"/> </form> </body> </html> Og her er erroren jeg får: Parse error: syntax error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING in C:\wamp\www\Search.php on line 6 Denne feilen irriterer meg veldig, og jeg håper noen av dere kan hjelpe meg. Takk for deres oppmerksomhet. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Du tenker på $_GET når du har skrevet $_Get... Så det er feilen din. Bytt ut med store bokstaver. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Du tenker på $_GET når du har skrevet $_Get... Så det er feilen din. Bytt ut med store bokstaver. Har ingenting og si. Feilen din er her: $query = "SELECT * FROM randomTable WHERE Gender='" . $gender "'"; Du mangler et punktum etter $gender. 1 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Så ikke den feilen, men har trodd så at det må være caps... Lenke til kommentar
Fosmothegreat Skrevet 2. april 2012 Forfatter Del Skrevet 2. april 2012 Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå