Gjest Slettet-jS6upa Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Hei. Fikk en glimrende idé for en stund tilbake, og dette er noe jeg har planer om å gjennomføre og starte opp. Men for å få i gang en bedrift som driver med dette kreves en del egenkapital, vi snakker mellom 2 og 4 mill. (litt avhengig av hvordan ting gjøres) uten markedsføring av bedriften. Og som de fleste andre dødlige studenter, har jeg så vidt nok til å leve for hver enkelt mnd. Spørsmålet er da, hvor finner jeg investorer. Jeg er klar over at jeg kan søke innovasjon norge osv, men jeg ønsker private investorer som kan gå inn med større summer. Dette er et prosjekt som jeg er ganske sikker på at en investor som ser forretningsplanen kommer til å synes er spennende. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Men noen som vet hvor mye som er mulig å få få? si jeg trenger 50 mill, er det 0 stress så lenge jeg har en fantastisk idé og en god forretningsplan? Eller er det helt håpløst å få 2 mill? Bare sånn for å kartlegge det litt Lenke til kommentar
Akse Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Er ideen fantastisk og nyskapende med stort potensiale for god fortjeneste, vil du nok ikke ha problemer med å skaffe investorer. Du er nesten nødt til å lage en presentasjon av ideen som er gjennomtenkt og som viser at dette er noe som andre trenger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Men hvor kan det var "lett" å finne private investorer, må man bare finne rike privatpersoner, eller er det et opplegg for hvem man kan kontakte osv. Da tenker jeg utenom bank og innovasjon norge osv. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Det heter venture kapitalister og angel investorer, du har ferd kapital, northzone ventures og menge flere som investerer i nyetableringer. Lenke til kommentar
agm Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Et annet forslag er å kontakte etablerte bedrifter innen samme markedsområde. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Det er nok en dårlig idé i mitt tilfelle Lenke til kommentar
Anel Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Prøv ut denne linken... De hjelper folk med ideer å komme i kontakt med investorerer o.l.... http://www.firsttuesdaybergen.com/om-oss.html Lenke til kommentar
Thieves Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Først og fremst burde du ha en god og oversiktelig presentasjon som gjør det enkelt for deg å presentere ideen og enkelt for investoren å forstå ideen din. Jeg ville nok selv prøvd banken vist det er snakk om 1-3 millioner. Vist det er snakk om et større beløp ville jeg prøvd meg hos store investorer, både enkeltpersoner og forskjellige firma. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå