Gå til innhold

Hjelp med oppsett av wifi

Anbefalte innlegg

Hei.

Håper dere kan hjelpe meg litt her. Har da en 70/10 linje fra CD, men klarer ikke utnytte den.

Var å kjøpte ny ruter (Apple Airport Extreme), og har satt den opp etter beste evne mtp kanalvalg, N modus etc, men på speedtest klarer jeg ikke få mer enn 20-40mbps. Har vært oppi full speed, men ble bare en gang..

Har prøvd på 5ghz, men ble ikke noe likere. Maskinen står 2,5m unna rutern, så er ikke noe med det..

Som dere sikkert har skjønt, har jeg et nettverkskort som støtter N tekn, og 5ghz, så er ikke noe der.

Er det noe jeg har misset?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja. har jo vært oppi 70, men klarer ikke holde det stabilt der.. Med bruk at Apple Express, klarer jeg 55-65, men er avhengig av ruter grunnet NAS og skriver. Har som sagt prøvd begge båndene, uten at det ble noe likere. Inssider forteller meg at de fleste båndene er i bruk i nabolaget, så klarer ikke velge en som ligger langt unna de. Men var borti en plass, at å bruke 5-7 var det beste valget på N båndet, men det skal vel egentlig ikke ha noe å si. Men om jeg ligger på rundt 50-60 på trådløst er det akseptabelt, men å ligge kun på 20, er alt for stort tap, og det skal være mulig å ligge høyt ved bruk av N..

Lenke til kommentar

Ahh, fant ut nå at AE``n sto i b/g modus, og derrav fikk maskinen kun g nett.. Fikk den på N, og da ble alt knall:) ligger jeg på 60:)

Men med tilkobling av 2 pcer på wifi, detter hastigheten ned, men det er vel normalt. ?

Endret av roy2000
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...