Gå til innhold

Aprilfest 2012 - KristineS - På leting etter vår på Nordmøre og i Sør-Trøndelag

Anbefalte innlegg

Aprilfest 2012 - KristineS - På leting etter vår på Nordmøre og i Sør-Trøndelag

Bruker: KristineS

Utfordring: Forsøke å finne våren der jeg er.

Deltakernivå: Kandidat

Utstyr: Olympus E-500, 14-54 mm. 2.8-3.5, 50-200 mm. 2.8-3.5. (Også mulig mitt nye Canon Powershot S95 får noen gjesteopptredener i løpet av måneden)

Tilleggsutfordring: Forsøke å fullføre, i motsetning til oktoberfesten, og å bli bedre kjent med begge objektivene.

Da prøver jeg meg på nytt etter en mindre vellykket oktoberfest. Denne gangen blir det litt reising i perioden, så vanskelig å finne en veldig spesifikk utfordring. Satser på å bruke måneden til å bli bedre kjent med de to objektivene jeg skal bruke da begge har blitt kjøpt inn etter nyttår og dermed er ganske nye bekjentskaper enda.

(Edit: Måtte endre litt på tittelen da det viste seg å bli mer leting etter våren enn faktisk å finne den)

Endret av KristineS
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2. April

Da kommer denne trådens første bidrag. Planen var som i utfordringen å lete fram våren der jeg ferdes, men da turen hjem til Nordmøre endte i snøstorm viste dette seg vanskelig.

Dagens bidrag blir derfor (i mangel på spurver og trekkfugl) en stakkars skarv som holdt på å snø ned ved hurtigbåtkaia på Smøla.

post-147155-0-97668400-1333444466_thumb.jpg

Skarven by Kristine S., on Flickr

Alternativ i spoiler

post-147155-0-68719100-1333444453_thumb.jpg

Skarven 2 by Kristine S., on Flickr

• Liker 1
Lenke til kommentar

03. April

Vårværet i Kristiansund lot vente på seg med massive snømengder de siste dagene, men denne dagen gløtta sola fram. Dagens bilde representerer for meg store deler av det jeg forbinder med at vinteren er på tilbaketur i Kristiansund. Masse snø på alle tak + masse sol og resultatet er dette:

post-147155-0-30432800-1333536748_thumb.jpg

Danger! by Kristine S., on Flickr

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da var man kommet hjem etter noen dager på hytta. Vårværet var virkelig ikke her denne påska. "Bare" 75 cm med snø har kommet i løpet av den siste uka. Men noen bilder har det da blitt tatt de siste dagene og gjennomgangen er i gang i leting etter noe passende.

5. april

Denne dagen ble det tatt hele tre bilder, og alle av blåmeisen som har begynt å flytte inn i fuglekassen utenfor kjøkkenvinduet til mamma og pappa. Er vel vårtegn at småfuglene begynner å forberede reir? Dette var en travel liten kar, så å få tatt bilde var slett ikke enkelt. Fikk fanga stjerten før han forsvant.

post-147155-0-62363500-1333901868_thumb.jpg

Cyanistes caeruleus by Kristine S., on Flickr

• Liker 1
Lenke til kommentar

6. april

Denne dagen ble flere timer tilbragt på båttur på og dermed ble det også tatt mest bilder der. Dette var den første dagen i påska vi virkelig kunne se sola og at den varma, så selv om ikke bildene nødvendigvis ble så "vårlige" var det likevel det været vi har hatt i påska som var nærmest vår.

post-147155-0-97314400-1333920617_thumb.jpg

Langsetvågen by Kristine S., on Flickr

Alternative bilder i spoiler

post-147155-0-23846000-1333920635_thumb.jpg

Langsetvågen-2 by Kristine S., on Flickr

post-147155-0-30673900-1333920649_thumb.jpg

Langsetvågen-3 by Kristine S., on Flickr

• Liker 1
Lenke til kommentar

Her var det skjedd litt siden sist jeg var innom gitt.

Takker til alle for flotte kommentarer =)

10. april

I dag kommer noe som kanskje ikke føles som et vårtegn for alle, men for meg som holder på med hest er det storstas når været begynner å tø opp og unghingstene begynner å bli våryre og ivrige. Da går det innimellom heftig for se i luftegården!

post-147155-0-61202800-1334089148_thumb.jpg

Våryre hingstebasser by Kristine S., on Flickr

Alternativt bilde i spoiler

post-147155-0-01043800-1334089160_thumb.jpg

Våryre hingstebasser 2 by Kristine S., on Flickr

Endret av KristineS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for masse flotte kommentarer på 10. april bildet. Kjempegøy å fotografere de to små krabatene i farta da man aldri vet hva som kommer til å skje. Er bare å knipse løs fram til de roer seg og synes fotografen er mer interessant enn å herje.

12. april

I dag var jeg egentlig innstilt på at det ikke kom til å bli noe bidrag, men kompaktkameraet var likevel med i lomma hele dagen. Motivet fant jeg i grøfta når jeg hoppa av bussen på vei hjem fra jobb, og jeg så sikkert mindre glup ut der jeg omtrent lå langflat i grøfta like ved veien og fotograferte. Motivet er for meg typisk vår, men jeg har et håp om at jeg har fått til et litt mindre typisk bilde av det ihvertfall :p

post-147155-0-30808100-1334261153_thumb.jpg

Tussilago farfara by Kristine S., on Flickr

Endret av KristineS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...