picatta Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Skal til Valencia, Spania på en studietur snart. Det jeg lurer på i disse overgrepsdager mot fotografer verden over er, hvilke lover og regler må jeg forholde meg til når jeg skal ta bilder i Spania? Har lest historier ifra England og USA og er derfor veldig nysgjerrig på hvordan man blir behandlet som overivrig fotoentusiastisk turist der nede. Lenke til kommentar
medlem-224308 Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Kan dessverre ikke hjelpe deg med lover men er i Spania og har kun blitt snakket til en gang de siste 10 dagene og det var en dame/karikatur-tegner hvor ett av verkene hennes kom med på bildet. Tror ikke det vil bli noe problemer. Smil, si du ikke snakker spansk (gjerne nikk og si "perdona" mens du pakker bort kameraet) så ordner det seg. I New York derimot, der har jeg opplevd å bli stoppet av politiet og "avhørt" på gaten. Håper ikke det skremmer noen. Det var en blanding av feil valg fra min side og paranoide mennesker. Også her bør alt gå fint om du er høflig, sier du er turist og pakker bort kameraet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå