G-Man™ Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Lurer bare på om noen vet om de røde dagene som kommer til påske og slikt er betalte dager hos NAV? Er arbeidssøker, men er i et tiltak hvor jeg må jobbe for å motta penger. har jeg da rett på betaling for disse dagene? Var iallefall slik når jeg var ute i en ordinær jobb... Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Jeg forutsetter at du mottar det som kalles individstønad. Det følger av arbeidsmarkedsforskriften § 10-8 annet ledd at: Stønad kan utbetales i forbindelse med offentlige fridager, jule- og påskeferie, når disse faller på en dag som normalt ville ha vært en tiltaksdag. Det vil si at du er berettiget til stønad hvis du skulle ha vært på tiltak denne dagen. 1 Lenke til kommentar
G-Man™ Skrevet 1. april 2012 Forfatter Del Skrevet 1. april 2012 Supert Blir ikke så mye penger dersom jeg ikke skulle fått betalt. Er jo ikke min feil at det er helligdager Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Det motsatte er hovedregelen i arbeidslivet, så dette er et unntak. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Som krikkert skriver så får man betalt individstønad på helligdager, man kan også få det i sommerferien hvis man går på et lengre kurs. Bare vær obs på at det kreves at du faktisk møter opp på tiltaket du er på. Unnlater man å møte opp noen dager før helligdagene uten grunnlag, kan man fort risikere å få et krav om tilbakebetaling for disse dagene også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå