Gå til innhold

Timelapse med Canon

Anbefalte innlegg

Hei

Har fått litt sansen for timelapse fotografering og skal prøve meg ut litt, må bare vente til jeg får intervalometern og nye SD kortet.

Har lest meg litt rundt det, men blir ikke helt klok på et par ting.

Jeg har et Canon 500D og lurer på hvordan kvalitet jeg skal ha på bildene til timelapse?

En annen ting lurer jeg på om det finnes en tommelfingerregel for hvor stor interval du skal bruke til timelapse?

Jeg leste denne formulan på en guide:

The Magic Formula

Most movies show around 20-30 frames per second; the more frames per second, generally the smoother the movie will play back (though of course, this depends on other things too). If we’re going to make E.T.’s flower come back to life, we’ll want it to be shown at around 24 fps and be smooth and seamless.

We also need to ask how long we want the final movie to be. We’re thinking E.T.’s flower coming back to life to should last around 30 seconds… so, some quick math to find out how many frames we need to capture:

24 fps times 30 seconds = 720 frames

Awesome. Now to find out how often (at what interval) we need to shoot frames of a flower decaying (we’ll play the final movie in reverse to make it look like it’s coming back alive). First we estimate how long the actual event lasts – about 4 hours (or 14,400 seconds), we think. Some more quick math:

14,400 seconds (length of actual event) divided by 720 frames (frames needed for final movie) = 20-second intervals between shots/frames

Om dere har noen andre tips eller ting jeg burde vite, sleng det med!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...