Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem ved kobling til nettverk! HJELP

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et problem med en av mine pc'er da jeg nå nylig har flyttet inn i ny leilighet. Har fått opprettet et trådløst netterk, og alle maskiner klarer å logge seg på bortsett fra én!

Jeg prøver forgjeves å koble meg på gang på gang, og får den samme unnskyldningen om at "Windows kan ikke koble til dette nettverket." Deretter prøver jeg å feilsøke og det som da kommer opp er "Problem med trådløst kort eller tilgangspunkt"

Har - etter det mine beskjedne datakunnskaper oppfattet - klart og innstallere nye drivere til nettverkskort, men alt uten hell. Noen som har peiling på hva jeg har rota meg bort i ????

Maskinen fungerer derimot når jeg kobler den opp mot nettverkskabel, og ettersom jeg rett og slett ikke skjønner noe som helst, tar jeg gladlig imot svar!

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være at det trådløse nettverkskortet har tatt kvelden, men da skulle du egentlig ikke funnet nettverket engang med mindre det er en veldig spesiell feil. Når du prøver å koble deg til trådløst, får du opp et vindu hvor du skal skrive inn passord? Hvis dette vinduet ikke kommer opp prøver windows å koble på med passord som har blitt skrevet inn på et tidligere tidspunkt og det kan hende at dette passordet er feil. Kanskje skrevet inn feil, kanskje nytt passord når du byttet leilighet. Du vil ikke få feilmelding om feil passord, du vil bare få en generisk feilmelding som sier at du ikke får koblet til.

Husker ikke 100% hvordan man endret passordet siden jeg bare fiksa det for en kamerat en gang, men prøver alikevel. Hvis du søker opp nettverk du skal koble til så høyreklikk på det og velg egenskaper/rediger eller noe lignende. Du skal nå få opp et nytt vindu hvor du kan skrive inn passord for nettverket.

Endret av Bjoolz
Lenke til kommentar

Ja, jeg får skrevet inn passord.. Veldig rart, er akkurat som en vanlig tilkobling hvor jeg velger nettverk og skriver inn passord, ser ut som at det skal funke hver gang, for jobber liksom med å koble til, men så står det tilkobling mislyktes.. hmmm

Lenke til kommentar

Hvis du har noen venner med trådløst nett eller noen naboer som vil la deg koble til så sjekk om du får koblet til de. Hvis du ikke får koblet til der heller så kan du ringe leverandør/de som solgte den/ta med til et sted som driver med pc reparasjon og hør hva de sier. Det er 5 års reklamasjon på bærbar pc så hvis den ikke er eldre enn det så skal de som solgte deg pcen fikse dette for deg.

Er også mulig en formatering/recovery fikser biffen hvis det er lettere for deg å prøve det først.

Lenke til kommentar

For streng kryptering på nettverket. Skru av kryptering og se om du klarer og koble opp. Hvis det funker så må du sette ned krypteringsnivået et hakk fra der det står nå eller kjøpe et nytt nettverkskort/usbdongle som klarer det krypteringsnivået du har idag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...