Salvesen. Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 den generelle infrastrukturen på dagens veier er problematisk , og det vil neppe bere seg i fremtiden disse autonome bilen sklulle jo ha en bedre oversikte over situasjonen ( bl.a. veistandarden ) , men nå prøver du å si noe annet HVA ER PROBLEMATISK MED VEIENE FOR DE AUTONOME BILENE??? Du forklarer jo ingenting, du bare sier "Jeg mener det er slik, derfor er det slik" om og om igjen. Forklar hva som gjør at de autonome bilene ikke vill fungere i vår infrastruktur(deler av den) eller dropp å si det. hvordan prøver jeg å si noe annet? Fordi en autonom bil ikke klarer å se igjennom veien og beregne om den klarer å holde bilens vekt? Altså nå begynner du å kreve mye her... Klart det er mange situasjoner en autonom bil vill havne i problemer, på samme måte som du med din manuelle bil. Feks synkehull som kommer ut av intet, det vill ingen av dere kunne forutse. Men i situasjoner som kan forutses vill den autonome bilen ha bedre oversikt og reaksjonsevne enn deg i 99.999999999% av tilfellene(la inn margin for bugs og slikt).. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Broblene men de autonome bilen er bugs ,eller ukjente handlinger hvorfor prøver du hele tiden å uskyldiggjøre det ? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Broblene men de autonome bilen er bugs ,eller ukjente handlinger hvorfor prøver du hele tiden å uskyldiggjøre det ? Fordi det er veldig usannsynlig at de skjer og når de skjer blir de fikset slik at de ikke skjer igjen. Altså de er ett problem i det de skje, men de er også nødvendige for å forbedre produktet... Som jeg har sagt tidligere kommer folk til å skades/dø/bli påvirket av feil men selv om dette skjer så vill totalt antall skader/dødsfall/ulykker gå ned, derfor uskyldiggjør jeg det. Sånn, nå har jeg svart. Kan du vennligst gjøre det samme? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 vi er enige i at uehell skjer det betyr likevel ikke at man må vente på feilretninger for kunne hindre uhell Da er det snakke om de få gangene bilen ikke fungerer , f.eks at den nekter å stoppe hvorfor mener du at det er så stor risiko at noen griper inn ? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 vi er enige i at uehell skjer det betyr likevel ikke at man må vente på feilretninger for kunne hindre uhell Da er det snakke om de få gangene bilen ikke fungerer , f.eks at den nekter å stoppe hvorfor mener du at det er så stor risiko at noen griper inn ? Klart man må vente på det som ikke er kjent, slik er det for alle produkter. En lager noe som en tror er helt i orden. Så tester en de(ref det som pågår i California og har pågått lenge). Man observerer feil og mangler og retter de. Helt normal prosedyre. Når man føler de er klar starter en salg og distribusjon, men alikevel vill det komme ting frem som må fikses og forbedres i nyere versjoner av software/hardware, helt normalt for alle produkt. Når bilen nekter å stoppe løser man ut nødsystem, da stopper den... Stor risiko for at noen griper inn?? Når har jeg sagt dette? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Nå har du nok ikke sagt det ordrett , men under diskuejonen får man jo det intryket . kjørem selv trår man på bremsen for å toppe er bilen uten pedaler , kun nød stopp så vil mange stole såppas på sytemt at de ikke opdager at det holder på å gå galt det kan man samenligne med de sjoføren som er optat med alt annet en å kjøre bil alrede i dag jeg vil påstå at man blir enda mindre oppmerksome og det er ikke bra Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 (endret) Det hele her koker vel ned til hvor ofte man tror at selvkjørende biler vil foreta grove feilvurderinger pga systemsvikt. Tror man dette vil være en vanlig hendelse så er selvsagt selvkjørende biler totalt uaktuelt. Tror man derimot at fatale systemsvikt vil være ekstremt sjeldent så er bildet et helt annet. Selv er jeg overbevist av produktivitetsveksten som følge av selvkjørende biler vil være så stor at debatten blir lagt død fort. Jeg ser for meg at f.eks 6-åringen kan kjøre til fotballtreningen selv. Endret 29. juni 2015 av EternalSunshine Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Nå har du nok ikke sagt det ordrett , men under diskuejonen får man jo det intryket . kjørem selv trår man på bremsen for å toppe er bilen uten pedaler , kun nød stopp så vil mange stole såppas på sytemt at de ikke opdager at det holder på å gå galt det kan man samenligne med de sjoføren som er optat med alt annet en å kjøre bil alrede i dag jeg vil påstå at man blir enda mindre oppmerksome og det er ikke bra Hele poenget med bilene er jo at man skal ta fokuset vekk fra kjøringen, nødstoppen vill bli brukt i tilfeller der de er åpenbart at bilen er på bærtur. Som rygge på motorvei, feil kjøreretning osv. Ikke for de "små" tingene. Da er det for seint uansett. Og slike ting kommer ikke til å skje særlig ofte(stoler man på de testene som er utført til nå og utviklingen av produktet). Problemet ditt er at du ikke har troen på disse bilene overhodet, du tror at alle skal faile i første sving. Men hvor du har dette i fra må gudene vite, for all testing tyder jo mot det motsatte. Som du har bevist tidligere er alt noe du har sett for deg og dette er rett uansett hva andre sier. Og når du blir satt i ett "hjørne" bare utelater du å svare. Hele diskusjonen er for lengst tåpelig. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 Beklager at jeg ikke lyktes å få denne tråden på sporet igjen AtW Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 (endret) streng tatt handler det ikke om hvor sjelden det skjer , men at det kan skje og da bør man en mulighte til å kunne redusere risken enda mere hele holdningen at man skal kunne sette seg i en bil og så ikke følge med er på bærtur . det er en drøm , men også en farlig drøm hvis man ikke ser virkeligheten angående av sporing , så vil det være en tvilsom Iide grunen til at jeg mener det er at det er så mye rart å ta hensyn til den listen vil bli lang og man får neppe plas til den i tråden Endret 29. juni 2015 av den andre elgen Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 streng tatt handler det ikke om hvor sjelden det skjer , men at det kan skje og da bør man en mulighte til å kunne redusere risken enda mere Igjen nødstopp, som sannsynligvis kommer. Å la en person sitte å overvåke alt bilen gjør med muligheten for å ta over(slik du ønsker) vill bare skape kaos da personen tror bilen er i ferd med å gjøre ting siden den ikke oppfører seg på akkurat samme måte som du ville gjort det som igjen fører til at passasjer hiver seg på bremser, svinger eller hva pokker og skaper usikre situasjoner. Bilene gjennomgår nå svært omfattende tester slik at når de er klar for bruk så er det aller meste prøvd ut og virker. Men at det kommer situasjoner som enda ikke er testet eller vill skape problemer er høyst sannsynlig, på samme måte som det vill oppstå situasjoner i trafikken der personer vill gjøre latterlige valg. At utstyr kommer til å bli ødelagt eller er feilprodusert og skaper farlige situasjoner er også svært sannsynlig, både for manuelle og autonome biler. Men igjen, alt kan gå på skinner slik det har gjort til nå. Men det er svært usannsynlig. Men det som er sikkert er at om vi fortsetter med de bilene man har i dag vill det fortsette å dø mange mennesker i trafikken hver dag. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 dagens bile utvikler seg jo hele tiden De autnome bilen må bili 1000 promille sikker før folk kan tvinges til å bruk dem i utomat modus , for elles regnes det som uaktsom drap den ene gang en dør i en slik Samtidig mener både du og flere her at en 100% sikekr bil er urealistisk da er det bare en konklusjon . og gjett hva man kan ikke tvinge folk til å la bilen farakte dem , det må bli frivillig så spørs det hva som skjer når både buss og taxi blir lagt ned Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 dagens bile utvikler seg jo hele tiden De autnome bilen må bili 1000 promille sikker før folk kan tvinges til å bruk dem i utomat modus , for elles regnes det som uaktsom drap den ene gang en dør i en slik Samtidig mener både du og flere her at en 100% sikekr bil er urealistisk da er det bare en konklusjon . og gjett hva man kan ikke tvinge folk til å la bilen farakte dem , det må bli frivillig så spørs det hva som skjer når både buss og taxi blir lagt ned Det er ingen som tvinger noen til å gjøre noe som helst. Å det å la folk kjøre selv er en sikker oppskrift på drap.... Å nei de må ikkje bli"1000 promille", de må bare bevise at de jevnt over er tryggere enn å kjøre selv, da er der ingen tvil hva majoriteten vill velge(selv om du ikke er en del av de). Og ja, det er umulig å lage noe feilfritt, det går bare ikke å det finnes ikke. Taxi og annen kollektiv transport blir ikke lagt ned, men de blir autonome... Altså en må betale for å bli hentet av en om en ikke eier en selv... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 nå er jeg overbevist om at du ikke helt forsto det siste resomanget mit For at man skal kunne tinge noen ( det vil si at det er bare detene valget ) så må det rett og slet være umulig at det skjer uhell med disse bilene. hvor vit man får det til helt feilfrie biler eller ikke har ingen ting å si det vil være uaksom drap den dagen det skjer et dødsfall på grunn av en slik bil Hvorvid det er trygere en kjøre manuelt har helelr ingen ting å si Da kan de som ikke tilot menskelig kontroll ( den blir selvfølgelig ikek slik det er i dag , der man ikke altid har kontrol ) sitte der føle ansvaret en slik kontrol vil da også inkluder enoe mer en bare en knapp , som man ikke kan grantere vil virke her erdet ikke snak om å få noe som er litt tryggere en dagens biler , men å få det så tryg som det overhode er mulig hva det inebærer har vi nok lit forstellig oppfaning av Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 (endret) nå er jeg overbevist om at du ikke helt forsto det siste resomanget mit For at man skal kunne tinge noen ( det vil si at det er bare detene valget ) så må det rett og slet være umulig at det skjer uhell med disse bilene. hvor vit man får det til helt feilfrie biler eller ikke har ingen ting å si det vil være uaksom drap den dagen det skjer et dødsfall på grunn av en slik bil Hvorvid det er trygere en kjøre manuelt har helelr ingen ting å si Da kan de som ikke tilot menskelig kontroll ( den blir selvfølgelig ikek slik det er i dag , der man ikke altid har kontrol ) sitte der føle ansvaret en slik kontrol vil da også inkluder enoe mer en bare en knapp , som man ikke kan grantere vil virke her erdet ikke snak om å få noe som er litt tryggere en dagens biler , men å få det så tryg som det overhode er mulig hva det inebærer har vi nok lit forstellig oppfaning av Og dette bestemmer du? Hvorfor er det da lov å kjøre rundt i dødsmaskinene man kjører rundt i dag, eller flyene, båtene osv? De er jo langt i fra feilfri? Neidu, vi får bare vente å se da. Det som er sikkert er at det er verken du eller jeg som bestemmer, og ja en annen ting. Om det ikke vill være mulig å ha disse på veien før de er feilfri, hvorfor er det da biler som farter rundt i California? Endret 29. juni 2015 av Salvesen. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 det er ikke noen tvang å sitte i en bil og disse testbilenw kjører jo strengt tat ikke på engen hand , blir kontrolrt av mensker, Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 det er ikke noen tvang å sitte i en bil og disse testbilenw kjører jo strengt tat ikke på engen hand , blir kontrolrt av mensker, På samme måte som der ikke er noen tvang til å sitte i en autonom bil. Å ja? Hør godt etter 38 sekund inn i klippet... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 då bør du lære deg definasjonen på tvang . det er mere an ¨bare blir oreset inn i en bil i dag kan man velge mellom å kjøre selv sykle eller gå ta bussen eller ta en taxi mange steder val det være for lang til bruke sykkel eller gå hvis man har vært på fest så kan man ikke kjøre selv jeg er egenlig ikke så sikekr på o man kan bruk en autonom bile heller da er det bare buss og taxi som gjelder mage kan helelr ikke kjøre av forskjelige grunner så er det jo nevnet fler ganger i disse trådene om at de skal kunne erstarte kloektiv trafikke n og da har man ikek det valget så vil det nok også medføre til at taxi næringen sliter , og de sluter da antalig å kjøre da er det aber disse automtiske bilene igjen Da har man ikke andre alternativer , og da er det tvang Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 då bør du lære deg definasjonen på tvang . det er mere an ¨bare blir oreset inn i en bil i dag kan man velge mellom å kjøre selv sykle eller gå ta bussen eller ta en taxi mange steder val det være for lang til bruke sykkel eller gå hvis man har vært på fest så kan man ikke kjøre selv jeg er egenlig ikke så sikekr på o man kan bruk en autonom bile heller da er det bare buss og taxi som gjelder mage kan helelr ikke kjøre av forskjelige grunner så er det jo nevnet fler ganger i disse trådene om at de skal kunne erstarte kloektiv trafikke n og da har man ikek det valget så vil det nok også medføre til at taxi næringen sliter , og de sluter da antalig å kjøre da er det aber disse automtiske bilene igjen Da har man ikke andre alternativer , og da er det tvang Se på det slik, jeg har ikke lappen(jeg har, men vi later som nå). Da må jeg få noen til å kjøre meg. Nærmere bestem drapsmaskiner kaldt mennesker, på veien må vi passere flere av disse drapsmaskinene som kanskje er både ruset og fulle av alkohol. Dette for meg er tvang! Da ville jeg heller bli kjørt av en maskin med en mye større sannsynlighet for suksess(ulykkemessig) og i tillegg passere flere av dens "kompiser" med samme prestasjoner. Begge er en form for tvang for jeg kan ikke bruke min egen kropp(som Forøvrig er full av feil og bugs den også), men sistnevnte er ett tryggere valg. Så, alt er ikke så svart hvit som du skal ha det MR. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 jo dere ser svart hvitt på det når dere setter mesket opp mot maskin jeg vil også bruke no som er trygt , men så lenge bare den ene skal kontrolere den andre blir det aldri trygt . det blir som å sett en prfesonell kjører opp mot en som har kjør i noen måneder begge sitter i samme bil om amtøren holder på å kjøre i grøfta så kan den profesonelle hindre det om den profesonell svimer av ( han er i dårlig form ) så vil dere ikke tilata amatøren å kontrolere bilen fordi statistikken sier at han er en mye dørligere sjofør bare for å få lov til brermse så må man krangle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå