sinnaelgen Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 Det funger helt yppelig så lenge situasjone er helt nøyaktig den som er prgramert inn men hvor ofte skjer helt nøyaktig det man forusett ? Og det er derfor man ikke programmerer hver enkelt situasjon. Ingen som programmerer noe lignende programmerer enkeltsituasjoner slik du tror... Man programer inn mange situasjoner ( det praktiske rund det trenge man ikke å tenke så mye på) og bilen må velge en som ligner mest når den kjører Ddu tar feil , for uten programering vil helelr ikke bilen vite hva den skal gjøre det er ikke noen robot fra rommet helelr Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. juni 2015 Del Skrevet 26. juni 2015 Man programmerer ikke inn noen situasjoner i det hele tatt, fordi det et en tåpelig, vanskelig og dårlig måte å programmere på... Du snakker som vanlig om ting du virkelige ikke har peiling på. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Man programmerer ikke inn noen situasjoner i det hele tatt, fordi det et en tåpelig, vanskelig og dårlig måte å programmere på... Du snakker som vanlig om ting du virkelige ikke har peiling på. og du tar alt for lett på disse utfordringene nå vil jo en lsik bil ikke virke hvis ingen har fortalt den hva den skal gjøre , så jo dette må programeres inn i systemet problemt er 1: Man kan adri stole 100% på elektronikk og datasystemer , selv om det for det meste virker slik det skal 2: alle skal liksom likvell tvinges til godta all kontrollen skal overlates til slike systemer , ikke de første årene men etter hver 3: i dag ser det ikke ut som man vill være klare for slik sytemer på minst 50 år 4: det bl nevnt at disse bilen ville bli overbåket. hvem skal da overvåke fler miliarder biler når den tiden kommer Da blir det røbbel Da må jeg spørre deg hvorfor skal man overlate kontrollen over livet sitt til noe man ikke kan påvirke eller kontrolere selv ? og angående påstanden om at autonome biler og mensker ikke kan samarbeide så god hvis begge skal ha makt over kjøretøyer så er det jo bare å se til hvordan det fungerer på fly Der funger det fint , selv om man ikke kankontrolere alle delen enda Flyhavarikomosjonen på National geographic channel ovslørte jo en svakhet med å la lektronikke ha for mye kontroll flyet fikk den gangen stall på grunn av en feil som var vanskelig å komme seg ut av Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Du snakker jo i mot deg selv, det er ikke noe samspill i flyet. Her er det mennesket som bestemmer, flyet er slaven. Dette beviste vell en viss sveitser for en stund siden. Tenk så fint det hadde gått om flyet flydd seg selv? Og det er langt i fra 50 år til dette er ferdig, ler 5-10... Hørt om moores låv? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 at man har full kontroll over flyet er bare noe du tror tvprogramemt beviste noe helt annet Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 (endret) at man har full kontroll over flyet er bare noe du tror tvprogramemt beviste noe helt annet Så hvordan forklarer du den tragiske ulykken i alpene, hvorfor tok ikke flyet over? Jeg har ikke sett programmet forresten. Endret 27. juni 2015 av Salvesen. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 at man har full kontroll over flyet er bare noe du tror tvprogramemt beviste noe helt annet Så hvordan forklarer du den tragiske ulykken i alpene, hvorfor tok ikke flyet over? Jeg har ikke sett programmet forresten. fordi at flye helelr ikke er 100% automatisk og foresten så viste ikke maskapet at de var i for lav høyde ( det har etterforkning konkludert med ) Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 at man har full kontroll over flyet er bare noe du tror tvprogramemt beviste noe helt annet Så hvordan forklarer du den tragiske ulykken i alpene, hvorfor tok ikke flyet over?Jeg har ikke sett programmet forresten. fordi at flye helelr ikke er 100% automatiskog foresten så viste ikke maskapet at de var i for lav høyde ( det har etterforkning konkludert med ) Men da har man jo full kontroll over det da, å si noe annet er jo bak mål. Jeg tror du forvirrer hjelpesystemer med at en ikke har full kontroll. Det blir på samme måte som bilen min, den bremser når jeg kommer for nærme bilen forran(hjelp) mens jeg kan trykke på gassen å treffe bilen om jeg ønsker. På samme måte vill fly hjelpe å holde kontroll i side vind osv, men om piloten ønsker kan han stige/synke/svinge osv. Mannskapet viste ikke at de var i lav høyde? Hva har det med saken å gjøre egentlig? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 for forkler deg det Den nesten ulykken som jeg sekter til så var det nettop et av systemen som feiltolket systeme og vill redusere motorkraften på flyet fordi syetem trodde at flyet hadde for stor hastighet , mens det i virkeligheten hadde for lav hastighet Angående alpen så teknkte jeg lit på ulykken i sverige der de kresjet inn i fjellet ford de ikke hviste at de hadde for lav høyde i alpene så var det ikke annet en selv mord : http://www.vg.no/nyheter/utenriks/germanwings-styrten/andreas-lubitz-28-skal-ha-styrtet-passasjerflyet-med-vilje/a/23423872/ Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 for forkler deg det Den nesten ulykken som jeg sekter til så var det nettop et av systemen som feiltolket systeme og vill redusere motorkraften på flyet fordi syetem trodde at flyet hadde for stor hastighet , mens det i virkeligheten hadde for lav hastighet Angående alpen så teknkte jeg lit på ulykken i sverige der de kresjet inn i fjellet ford de ikke hviste at de hadde for lav høyde i alpene så var det ikke annet en selv mord : http://www.vg.no/nyheter/utenriks/germanwings-styrten/andreas-lubitz-28-skal-ha-styrtet-passasjerflyet-med-vilje/a/23423872/ Ja det er jeg klar over, altså piloten hadde 100% kontroll over flyet. Og ja, uhell skjer med utstyr, men de er vell ingen hemmelighet at de fleste ulykkene med fly skyldes menneskelig svikt, slik som i ja bilindustrien... http://www.planecrashinfo.com/cause.htm Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 noen har også piloten faktisk klart av avverge når det ble svikt i sytemt som skal hjelpe piloten det viser det eksempelt jeg ga deg her er oversikten over episdoene https://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_episoder_av_Flyhavarikommisjonen som beviser at det er flere årsaker til uhellene og ikke bare svikt fra piloten sin side bare ven til ma får den samme oversikten når den autonomebilen svikter Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 noen har også piloten faktisk klart av avverge når det ble svikt i sytemt som skal hjelpe piloten det viser det eksempelt jeg ga deg her er oversikten over episdoene https://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_episoder_av_Flyhavarikommisjonen som beviser at det er flere årsaker til uhellene og ikke bare svikt fra piloten sin side bare ven til ma får den samme oversikten når den autonomebilen svikter Tenk så fint når vi om ja 20 år sammenligner dagens oversikt over bilulykker(som er enorm) mot de autonome ulykkene, se alle livene som har blitt spart! Det gleder jeg meg til. Og tenk om flyene hadde vært helautomatiske, tenk alle de ulykkene som hadde vært unngått! 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 det blir nok noe mindre uhell , men tenk på hva du skal si til den faren eller moren sin som mitet ungen sin i en autonombil ulykke Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2015 Man sier vel det samme til foreldrene som mistet ungen sin i trafikkulykke uansett hvordan de involverte bilene er konstruert. Så vidt jeg vet står ikke presten på trappa og legger ut om biltype, farge, motortype, dekkmønster, kjøreassistansesystemer etc. Den største forskjellen er at færre får den tunge beskjeden og det er jo det som teller. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 det blir nok noe mindre uhell , men tenk på hva du skal si til den faren eller moren sin som mitet ungen sin i en autonombil ulykke Jeg skal ikke si noe, hadde jeg derimot kjørt over ungen selv med min manuelle bil, ja da hadde jeg slete! Jeg er iallefall for mindre "drap" i trafikken. Og slik det ser ut til nå så blir det ikke "noe mindre uhell" det blir som natt og dag. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 ja , dår der bare forsette på drømmen deres der det er ok å bli drep av automatisk bil fordi dere ikke inser at man kan lage manuelle biler like sikre Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 ja , dår der bare forsette på drømmen deres der det er ok å bli drep av automatisk bil fordi dere ikke inser at man kan lage manuelle biler like sikre Hvordan skal vi innse det når du er den eneste som vet hvordan disse skal fungere? Vi må jo tro på ting som er testet og virker, og det er jo autonomiske biler. Klart vi ønsker jo ingen skader, men vi innser jo at det er umulig å da er det bedre å begrense hendelsene enn å ikke gjøre noe. Om du kan vise til biler som er bedre enn autonome er jeg jo helt klart for å heller satse på de. Men det har jo ikke skjedd, og jeg tviler også på at det kommer til å skje. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 du vil jo ikke begrense alle hendelsen , bare de menesker kan skape Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 du vil jo ikke begrense alle hendelsen , bare de menesker kan skape Ja, det er jo det jeg sier om og om igjen, ikke fjerne men skape mindre ulykker. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. juni 2015 Del Skrevet 27. juni 2015 Man programmerer ikke inn noen situasjoner i det hele tatt, fordi det et en tåpelig, vanskelig og dårlig måte å programmere på... Du snakker som vanlig om ting du virkelige ikke har peiling på. og du tar alt for lett på disse utfordringeneNå var det ikke utfordringer med å lage de jeg snakket om, men at du tror programmerere sitter å legger inn millioner av ulike scenarioer bilen kan. Noe de ikke gjør. Ingen bruker scenario-basert programmering på noe som må være litt komplekst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå