sinnaelgen Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 nå spurte jeg bare hvor de påståtte avanserte GPS en faktisk er hen , ikke en innføring i algoritmer hvis man har riktig system så anser jeg det ikke å være så vanskelig . det mestere jo uansett logisk , slik man selv tenker når man skal prioritere mulige valg forøvrig så er algerimer ikke sås spende egentlig . Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 nå spurte jeg bare hvor de påståtte avanserte GPS en faktisk er hen , ikke en innføring i algoritmer hvis man har riktig system så anser jeg det ikke å være så vanskelig . det mestere jo uansett logisk , slik man selv tenker når man skal prioritere mulige valg forøvrig så er algerimer ikke sås spende egentlig . Kan det ha noe med å gjøre at om vi bare forteller deg "elgen, du har som vanlig ikke peiling på hva du snakker om, og tar feil", så hører du ikke på folk? AtW 4 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 nå spurte jeg bare hvor de påståtte avanserte GPS en faktisk er hen , ikke en innføring i algoritmer hvis man har riktig system så anser jeg det ikke å være så vanskelig . det mestere jo uansett logisk , slik man selv tenker når man skal prioritere mulige valg forøvrig så er algerimer ikke sås spende egentlig . Kan det ha noe med å gjøre at om vi bare forteller deg "elgen, du har som vanlig ikke peiling på hva du snakker om, og tar feil", så hører du ikke på folk? AtW hva pokker er det vi frem til nå ? Når jeg spør om noe , så kan du ikke bar komme å fortelle at jeg tar feil , også fortelle meg om noe helt annet en det jeg spør om Det har vert veldig tydelig i det siste spesielt når jeg spør om hvor er de smarte GPS-en Det er direkte mobbing , når det har foregått over flere år Forventer dere at det blir en oppvask , og at forumet blir avsteng før dere gir dere ? Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 (endret) Når jeg spør om noe , så kan du ikke bar komme å fortelle at jeg tar feil , også fortelle meg om noe helt annet en det jeg spør om Det har vert veldig tydelig i det siste spesielt når jeg spør om hvor er de smarte GPS-en Det er direkte mobbing , når det har foregått over flere år Forventer dere at det blir en oppvask , og at forumet blir avsteng før dere gir dere ? Her inne er det folk som sitter på kompetanse LANGT utover det du og jeg gjør på forskjellige områder. Noen ganger må vi bare respektere det, isteden for å be om nøyaktige forklaringer på hver eneste lille detalj vi ikke forstår, ellers går diskusjonene helt i stå på grunn av ubetydelige detaljer. Endret 29. mai 2015 av frohmage Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Når jeg spør om noe , så kan du ikke bar komme å fortelle at jeg tar feil , også fortelle meg om noe helt annet en det jeg spør om Det har vert veldig tydelig i det siste spesielt når jeg spør om hvor er de smarte GPS-en Det er direkte mobbing , når det har foregått over flere år Forventer dere at det blir en oppvask , og at forumet blir avsteng før dere gir dere ? Her inne er det folk som sitter på kompetanse LANGT utover det du og jeg gjør på forskjellige områder. Noen ganger må vi bare respektere det, isteden for å be om nøyaktige forklaringer på hver eneste lille detalj vi ikke forstår, ellers går diskusjonene helt i stå på grunn av ubetydelige detaljer. Nå er det ganske stor forskjell på å ha kompetansen og det å bruke det for mobbe andre hvis en driver mobbing så kan en bare lure på hvilken kompetansen vedkommende egentlig har kan vil ikke holde oss til saken ? : når det stiles enkel spørmål så gir man enkel svar og når det stilles vanskelig eller kompliserte spørmål så er svarene grundigere Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 (endret) nå spurte jeg bare hvor de påståtte avanserte GPS en faktisk er hen , ikke en innføring i algoritmer hvis man har riktig system så anser jeg det ikke å være så vanskelig . det mestere jo uansett logisk , slik man selv tenker når man skal prioritere mulige valg forøvrig så er algerimer ikke sås spende egentlig . Det er ingenting "logisk" å tenke selv når man snakker om traveling salesman problemet. Det er et NP-complete problem der løsningsrommet eksploderer ved kun liten økning i antall stopp. I tilfeller med flere punkter spredt tilfeldig utover et kart krever det mer kraft å regne ut enn hva som er menneskelig mulig innenfor rimelig tid. Forøvrig er algoritmer særdeles spennende. Hva du har sett på gps eller ikke er irrelevant for hva som er mulig å få til med selvstyrende biler. Endret 30. mai 2015 av Abigor Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 nå spurte jeg bare hvor de påståtte avanserte GPS en faktisk er hen , ikke en innføring i algoritmer hvis man har riktig system så anser jeg det ikke å være så vanskelig . det mestere jo uansett logisk , slik man selv tenker når man skal prioritere mulige valg forøvrig så er algerimer ikke sås spende egentlig . Det er ingenting "logisk" å tenke selv når man snakker om traveling salesman problemet. Det er et NP-complete problem der løsningsrommet eksploderer ved kun liten økning i antall stopp. I tilfeller med flere punkter spredt tilfeldig utover et kart krever det mer kraft å regne ut enn hva som er menneskelig mulig innenfor rimelig tid. Forøvrig er algoritmer særdeles spennende. Hva du har sett på gps eller ikke er irrelevant for hva som er mulig å få til med selvstyrende biler. Nå prater du bare tull. og du prater om helt andre ting en det jeg spurte om Forsøker du å krangle med deg selv eller ? på den en siden sier du at slike algoritmer gjør det bedre en mennesker ,på den andre siden sier du at det krever enormt med regnekraft Da forteller du meg indirekte at avanserte GPS-er som omprioriter ikke eksisterer fordi GPS-ene her ikke enormt med regnekapasitet Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Hva du har sett av gps er irrelevant for hva som er mulig å få til med selvkjørende biler. Hvis du vil ha en innføring i gps så kan du jo ta det et annet sted, for eksempel på Elkjøp eller lignende. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Hva du har sett av gps er irrelevant for hva som er mulig å få til med selvkjørende biler. Hvis du vil ha en innføring i gps så kan du jo ta det et annet sted, for eksempel på Elkjøp eller lignende. Enten svar du på det jeg spør om , eller så tier du stille Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 (endret) For å ta diskusjonen over på et konstruktivt nivå så lurer jeg på hvordan privatliv kan kombineres med selvkjørende biler. Det vil være nyttig med bil-til-bil kommunikasjon og innsamling av statistikker. Hvordan kan dette gjøres samtidig som man unngår muligheten for å overvåke hver enkelt bil? Jeg ser for meg at det må taes ibruk anonymiseringsteknikker samtidig som det autentiseres at det faktisk er en bil som sender data. Noen som vet noe om det? For eksempel Google som jobber mye med dette prosjektet er jo kjent for å være i gråsonen hva anonymitet anngår. Endret 30. mai 2015 av Abigor Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Tipper det blir i gråsonen, som alt annet. Er ikke så vanskelig å overvåke mobilen til noen heller, både sms, samtaler og lokasjon. Privatlivet sånn sett står for fall og har gjort det lenge. Tesla gjør noe tilsvarende i dag, den har eget nett, egen GPS og kommuniserer med tesla sentralt. Hva som lir kommunisert vet jeg ikke, men ikke usannsynlig at de samler inn en hel del data... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2015 En mulighet er å gi kommunikasjonsenheten gullfiskhukommelse på hvor den har vært og hvor den skal, mens den har normal lang hukommelse på statistisk interessante ting som antall kjørte km, hastighetsfordeling, mengde akselerasjon, bremsing med mer. Med gullfiskhukommelse mener jeg at den bør vite hvor den har vært det siste minuttet og destinasjonen, samt en database over ekstra interessante punkter, .eks elg ved bestemt GPS-posisjon kl 09.12 som sendes til veinettverket uten å sende bil-ID samtidig. Databasen over sånne punkter kan slettes fra bilen når veinettverket har fått det. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Hepp! Stenger denne inntil videre. Flere rapporter, opprydding og vurdering av levedyktigheten til tråden. Jarmo Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Hepp! Åpner denne igjen hvis dere lover å være snille mot hverandre Kun logiske spørsmål og svar aksepteres, ingen omveier til svada. Takk. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 (endret) [Moderator]Det skal gå minimum 24 timer før man bumper, Jarmo. Bumping av egne tråder skal begrenses til maksimum to ganger med minimum 24 timer mellom hver. En har likevel lov til å svare på sine egne tråder dersom man har ny informasjon å komme med.ps. dette gjelder spesiellt Admin ^^ Edit: til dere andre, you had to be there, ignorer dette Endret 19. juni 2015 av aklla Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 jeg leste et sted at systemet som skal stoppe dagens biler hvis ikke sjåføren klarer å stoppe ,forsatt trenger mye justeringer man ønsker en myk stopp , ikke en brå stopp (uten å kræsje) slik det er i dag Det var det å kunne se rundt svinnsengen som var problemet Da er det ikke klart for å kunne implementeres på selvkjørende biler på lang tid jeg kan bare ikke huske hvor på nettet artikkelen stod hen Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 jeg leste et sted at systemet som skal stoppe dagens biler hvis ikke sjåføren klarer å stoppe ,forsatt trenger mye justeringer man ønsker en myk stopp , ikke en brå stopp (uten å kræsje) slik det er i dag Det var det å kunne se rundt svinnsengen som var problemet Da er det ikke klart for å kunne implementeres på selvkjørende biler på lang tid jeg kan bare ikke huske hvor på nettet artikkelen stod hen Om jeg ikke husker feil var dette bare for å hjelpe mennesker til å stole på automatikken, den hadde ingen annen funksjon. Altså den skulle "mjukne" opp bråbremsingen, men det er jo ikke slik at om din mor/far/samboer må bråbremse en gang stoler en aldri på den personens kjøring igjen. Dette var bare en "kosmetisk" greie. Les artikkelen på tek du heller elgen, god lesing Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 hva nå en artikkelen vil poengtere så er det vel ingen som vil at bilen skal bråbremse selv om det dukker opp hindringer man ikke ser selv ? mit poeng oppe i det hele var jo systemet ikke var klar til kunne overlates til automatisk kjøring Da ville bilen stoppe for brått Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 hva nå en artikkelen vil poengtere så er det vel ingen som vil at bilen skal bråbremse selv om det dukker opp hindringer man ikke ser selv ? mit poeng oppe i det hele var jo systemet ikke var klar til kunne overlates til automatisk kjøring Da ville bilen stoppe for brått Klart man vill at bilen skal stoppe? Alternativet er jo å treffe objektet. Om en kan "se i fremtiden" som jo er veldig vanskelig er det jo ett veldig pluss slik at man vill få en rolig oppbremsing, men dette er idag umulig for både menneskelig kjørt bil og automatisk bil... Uten at jeg leste artikkelen veldig godt gikk den vell på kø kjøring, slik at bilene hele tiden skal være oppdatert på mulig kø rundt svinger og slikt sånn at den bremser av før den når køen i motsetning til i dag hvor den vill bremse "hardt". Jeg opplever dette veldig sjeldent med min bil som har cruisekontroll med avstand regulering så jeg ser egentlig ikke problemet helt. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 hva nå en artikkelen vil poengtere så er det vel ingen som vil at bilen skal bråbremse selv om det dukker opp hindringer man ikke ser selv ? mit poeng oppe i det hele var jo systemet ikke var klar til kunne overlates til automatisk kjøring Da ville bilen stoppe for brått Klart man vill at bilen skal stoppe? Alternativet er jo å treffe objektet. Om en kan "se i fremtiden" som jo er veldig vanskelig er det jo ett veldig pluss slik at man vill få en rolig oppbremsing, men dette er idag umulig for både menneskelig kjørt bil og automatisk bil... Uten at jeg leste artikkelen veldig godt gikk den vell på kø kjøring, slik at bilene hele tiden skal være oppdatert på mulig kø rundt svinger og slikt sånn at den bremser av før den når køen i motsetning til i dag hvor den vill bremse "hardt". Jeg opplever dette veldig sjeldent med min bil som har cruisekontroll med avstand regulering så jeg ser egentlig ikke problemet helt. cusekomtrol vikker jo bare på en begrenset avstand når det gjelder å følge bilen foran. slik jeg husker det så var en del av problemet at ikke alle bilen som burde kommunisere med hverandre ikke kunne gjøre det på grunn av forskjellige systemer da fikk man en kjede effekt når bilen måtte bremse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå