sinnaelgen Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 (endret) man trenger ikke å overdrive det er nokk med en god synlig symbol med alarm. moderne biler her jo både symbol for ABS , symbol for handbrekk og symbol for bremsefeil hvis du ser på alle symbolene brukt på et dashbord så finnes det symbolet allerede nr 5 for å være korrekt holder det ikke at det blinker i rødt samtidig som en alarm går ? ( da betyr det at bremsene ikke vil virke hvis man trår på pedalen , samtidig som det er usikker om handbrekket vil virke ) dette er et bedre dashbord i forhold til amatørversjon du lia inn http://www.google.no/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAcQjRw&url=http%3A%2F%2Fgizmodo.com%2F5377996%2Fthe-coolest-car-cockpit-i-have-ever-seen-will-make-you-go-all-pew-pew&ei=p3pGVYitCcaSsAGB_YGIAg&bvm=bv.92291466,d.bGg&psig=AFQjCNET3r24j9DAOFI8guxC-ZUqijDldg&ust=1430768496920554 Endret 3. mai 2015 av den andre elgen Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 (endret) Nå mente jeg om man skal kunne få all info en autonom bil kan få, ikke for å få ett varsel for bremser... Endret 3. mai 2015 av aklla Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 Nå mente jeg om man skal kunne få all info en autonom bil kan få, ikke for å få ett varsel for bremser... Det finnes en mellomting. jeg har aldri met at man skulle ha direkte kontakt med alle mulige sensorer konstant Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 (endret) Da kan man jo ikke få samme info som bilen, noe du i stad mente var informasjonstrakkasering at føreren ikke får tilgang til det samme som roboten. I det aktuelle tilfelle kunne det ha vært avgjørende forskjell mellom autostyrt eller menneskestyrt bil. At en selvstyrt bil opererer etter helt andre regler enn det mennesket gjør gir sterk forbedring av sikkerheten. jeg ser det ikke slikkjeg ser det som en kunstig begrensing i hva man skal få lov til og det er provoserende spesielt når en sjåfør ikke skal få tilgang på samme informasjon som "roboten" får Her skriver du at det er en kunstig begrensning at sjåføren ikke får samme informasjon som en robot. Har du gått bort ifra det? En robot kan hente inn all info fra alle sensorer, altså, syns du ikke mennesker skal kunne det? Endret 3. mai 2015 av aklla Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 (endret) Om det blinker i rødt samtidig som en alarm går, ville selvstyrt bil vært å foretrekke fremfor menneskestyrt. Uavhengig om det ble gitt beskjed om feilen eller ikke. En kunstig styrt bil vil også ha statistikk over alle andre biler, hvordan situasjonen var da andre biler mistet bremsen, hvilke situasjoner bremsene kan svikte i og lignende statistikker. Endret 3. mai 2015 av Abigor Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 Da kan man jo ikke få samme info som bilen, noe du i stad mente var informasjonstrakkasering at føreren ikke får tilgang til det samme som roboten. I det aktuelle tilfelle kunne det ha vært avgjørende forskjell mellom autostyrt eller menneskestyrt bil. At en selvstyrt bil opererer etter helt andre regler enn det mennesket gjør gir sterk forbedring av sikkerheten. jeg ser det ikke slikkjeg ser det som en kunstig begrensing i hva man skal få lov til og det er provoserende spesielt når en sjåfør ikke skal få tilgang på samme informasjon som "roboten" får Her skriver du at det er en kunstig begrensning at sjåføren ikke får samme informasjon som en robot. Har du gått bort ifra det? En robot kan hente inn all info fra alle sensorer, altså, syns du ikke mennesker skal kunne det? som jeg sa så skal man ikke over drive , hverken den veien eller den andre veien det jeg ville ha frem var viktig informasjon, ikke absolutt alle mulig informasjon om all informasjon var viktig så finnes det bedre måter å gjøre det på Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 Om det blinker i rødt samtidig som en alarm går, ville selvstyrt bil vært å foretrekke fremfor menneskestyrt. Uavhengig om det ble gitt beskjed om feilen eller ikke. En kunstig styrt bil vil også ha statistikk over alle andre biler, hvordan situasjonen var da andre biler mistet bremsen, hvilke situasjoner bremsene kan svikte i og lignende statistikker. nå var det kun personer der , og det viste sjåføren om andre biler hadde ingen betydning i denne situasjonen Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 (endret) Hvilken informasjon som er viktig kan ikke du se med det blotte øyet, Det kan maskinen finne ut på egen hånd. Jeg snakker ikke om andre biler i trafikken, jeg snakker om andre biler av samme modell, historikken til biler med samme type bremser osv. Når du kjører en bil så har du gjerne bare erfaring fra å ha kjørt akkurat den bilen av samme modell. Når en maskin kjører en bil, så har den samtidig erfaring fra å ha kjørt alle andre biler av samme modell. Og erfaring fra alle andre relevante biler i tillegg. I den situasjonen ville en selvstyrt bil vært en kjempefordel. Endret 3. mai 2015 av Abigor Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 som jeg sa så skal man ikke over drive , hverken den veien eller den andre veien det jeg ville ha frem var viktig informasjon, ikke absolutt alle mulig informasjon om all informasjon var viktig så finnes det bedre måter å gjøre det på Hvilken informasjon er det du ikke får du mener du skulle hatt da? At man ikke har alle disse på alle biler er nå en ting, men man kan ikke sammenligne en bil fra 90-tallet med en bil som er så ny at den ikke er i salg enda heller... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 Hvilken informasjon som er viktig kan ikke du se med det blotte øyet, Det kan maskinen finne ut på egen hånd. Jeg snakker ikke om andre biler i trafikken, jeg snakker om andre biler av samme modell, historikken til biler med samme type bremser osv. Når du kjører en bil så har du gjerne bare erfaring fra å ha kjørt akkurat den bilen av samme modell. Når en maskin kjører en bil, så har den samtidig erfaring fra å ha kjørt alle andre biler av samme modell. Og erfaring fra alle andre relevante biler i tillegg. I den situasjonen ville en selvstyrt bil vært en kjempefordel. det vet du ingen ting om ihvertfall om f,eks.Mercedes tillater at Opel for informasjon om deres biler det er nok heller tvilsomt Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 (endret) som jeg sa så skal man ikke over drive , hverken den veien eller den andre veien det jeg ville ha frem var viktig informasjon, ikke absolutt alle mulig informasjon om all informasjon var viktig så finnes det bedre måter å gjøre det på Hvilken informasjon er det du ikke får du mener du skulle hatt da? At man ikke har alle disse på alle biler er nå en ting, men man kan ikke sammenligne en bil fra 90-tallet med en bil som er så ny at den ikke er i salg enda heller... jeg siktet til det amatørmessige dashbordet , ikke noe annet du viser bilde av her har du et eksempel http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--lZH1wQJm--/c_fit,fl_progressive,q_80,w_636/18mmff5hvtqlfjpg.jpg Endret 3. mai 2015 av den andre elgen Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 Javist, men dette er ikke "fancy dashboard"-tråden. Men, jeg kan jo spørre igjen: Hvilken informasjon er det du ikke får du mener du skulle hatt da? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 Det kan jeg ikke svare så godt på for jeg vet ikke hvilken informasjon som er tilgjengelig i dashbord modellen din jeg regner med at avstanden til bilen bak har liten betydning eller hvor varmt det er utenfor bilen at telefonen blir brukt i nabobilen er heller ikke noe man trenger å vite mye av informasjon trenger man ikke å vite direkte , bare når det medfører skade. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 Så, du klarer bare gi ett par eksempler på ting man ikke trenger å vite som man ikke får vite i dag? Ingen eskempler på hva man trenger å vite som man ikke får på nye biler i dag? Alikevel klager du på informasjonsdiskriminering fordi man ikke får all info, selv om du ikke vet hva man ikke får, som man bør få? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 jeg klager på det man mangler av den informasjon man trenger , ikke all informasjonen man kan få har kan du ikke bare komme å si at jeg forventer full oversikt konstant Det er det som er viktig som betyr noe , og de kommer an på situasjonen Da må man ta utgangspunkt i dagens biler Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 det vet du ingen ting om ihvertfall om f,eks.Mercedes tillater at Opel for informasjon om deres biler det er nok heller tvilsomt Jovisst vet jeg noe om det! Ingen steder har jeg sagt at et bilmerke får informasjon fra et annet bilmerke (selv om det hadde vært en fordel). Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 jeg klager på det man mangler av den informasjon man trenger , ikke all informasjonen man kan få har kan du ikke bare komme å si at jeg forventer full oversikt konstant Det er det som er viktig som betyr noe , og de kommer an på situasjonen Da må man ta utgangspunkt i dagens biler Og jeg spør, enda en gang, om hvilken informasjon du mener man bør få fra nye biler i dag, som man ikke får. Hvilken informasjon mangler? Du klager over at man mangler informasjon, hvilken informasjon mangler? 3 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 det vet du ingen ting om ihvertfall om f,eks.Mercedes tillater at Opel for informasjon om deres biler det er nok heller tvilsomt Jovisst vet jeg noe om det! Ingen steder har jeg sagt at et bilmerke får informasjon fra et annet bilmerke (selv om det hadde vært en fordel). Jeg snakker ikke om andre biler i trafikken, jeg snakker om andre biler av samme modell, historikken til biler med samme type bremser osv. Når du kjører en bil så har du gjerne bare erfaring fra å ha kjørt akkurat den bilen av samme modell. Når en maskin kjører en bil, så har den samtidig erfaring fra å ha kjørt alle andre biler av samme modell. Og erfaring fra alle andre relevante biler i tillegg. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 jeg klager på det man mangler av den informasjon man trenger , ikke all informasjonen man kan få har kan du ikke bare komme å si at jeg forventer full oversikt konstant Det er det som er viktig som betyr noe , og de kommer an på situasjonen Da må man ta utgangspunkt i dagens biler Og jeg spør, enda en gang, om hvilken informasjon du mener man bør få fra nye biler i dag, som man ikke får. Hvilken informasjon mangler? Du klager over at man mangler informasjon, hvilken informasjon mangler? det har du allerede fått svaret på Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. mai 2015 Del Skrevet 3. mai 2015 Har nå bare fått 2 eksempler på hva man ikke får og ikke trenger, samt "viktig info". Tolker det som at du ikke vet hvilken informasjon du mangler... 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå