sinnaelgen Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 (endret) Realiteten er at en menneskestyrt bil kjørte på mennesker. Det kunne vært unngått med en datastyrt bil. du ignorer jo hele problem te og gir sjåføren skyld for elektronikk som svikter det står i artikkelen at bremsen sviktet sjåføren brukte bremsene men de virket ikke det samme kunne ha skjedd om bilen var selvkjørt jeg blir frustrer når noen ikke får med seg hva som står i artiklene Endret 1. mai 2015 av den andre elgen Lenke til kommentar
Pow! Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Det er en viss mulighet for at det ikke var bremsen han trykte ned, men det får vi kanskje aldri vite. Med en selvkjørende bil er det bedre diagnoseverktøy for å vite nøyaktig hva som gikk galt. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Det er en viss mulighet for at det ikke var bremsen han trykte ned, men det får vi kanskje aldri vite. Med en selvkjørende bil er det bedre diagnoseverktøy for å vite nøyaktig hva som gikk galt. Hvordan kan du vite at selvkjørende bil vil få bedre diagnostisering i forhold til en som man kan kjøre selv ? Nesten alle argumentene for autonome biler går vist ut på at at de skal få helt andre regler å forholde seg til en de som kjøres manuelt ( det er hvertfall slik her på forumet ) bl.a. at de som kjøres manuelt ikke skal få den samme stratus oversikten over bilen og kjøreforholdene som automatiske biler Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Realiteten er at en menneskestyrt bil kjørte på mennesker. Det kunne vært unngått med en datastyrt bil. du ignorer jo hele problem te og gir sjåføren skyld for elektronikk som svikter det står i artikkelen at bremsen sviktet sjåføren brukte bremsene men de virket ikke det samme kunne ha skjedd om bilen var selvkjørt jeg blir frustrer når noen ikke får med seg hva som står i artiklene Jeg får med meg alt som står i artiklene. Gjør du? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Realiteten er at en menneskestyrt bil kjørte på mennesker. Det kunne vært unngått med en datastyrt bil. du ignorer jo hele problem te og gir sjåføren skyld for elektronikk som svikter det står i artikkelen at bremsen sviktet sjåføren brukte bremsene men de virket ikke det samme kunne ha skjedd om bilen var selvkjørt jeg blir frustrer når noen ikke får med seg hva som står i artiklene Jeg får med meg alt som står i artiklene. Gjør du? etter hva du skriver så tyder alt på at du har misforstått problemet og gjør alt for å skylde på føreren uansett årsak jeg skrev at jeg var skeptisk til autonome biler når man ikke engang i dag kan få til elektronikk som har helt kontroll jeg regner med at i en Volvo v70 så er det elektronikk som styrer nedbremsingen når man trykker på pedalen i dette tilfellet virker det ikke når du svare med at det kunne man kanskje ha mungåt med en selvkjørende bil så glemmer du at i begge tilfeller så ville bremsen fått beskjed om å stoppe bilen Det skjedde ikke denne gangen så hvordan skal man da tro at en slik bil vil fungere beder om det er elektronikk som gir beskjed at bilen skal bremse ned forøvrig så er det nok elektronikk i bild denne gangen også jeg forstår ikke holdningen der man skal gi sjåføren skyld for et hver uhel han ikke kan kontrollere Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Det ser nå veldig ut som om han bremser rett før han treffer noe, bremsene fungerte altså tilsynelatende teknisk sett. Ser ikke bort ifra at dette er førerfeil. En bil har uansett 2 uavhengige bremsesystemer, at begge feiler samtidig er veldig usannsynlig. Bremsene funger også uavhengig av elektronikk, det skal bare hjelpe. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 jeg vet hvordan bremsesystemer skal fungere men når det har styreelektronikk som skal hinder at hjulene låses og bilene skal kunne bremse av seg selv ( jeg vet ikke om V70 her det ) så blir det en god del elektronikk som styrer bremsene da har man potensielt mulighet for flere feil Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 (endret) Feil kan skje ja, men ingenting elektronisk kan gjøre at bremsene ikke fungerer. Når du trykker på bremsen trykker du på bremsevæsken, samme hvilken elektronikk man har. At bilen også kan trykke på bremsevæsken kan ikke gjøre at du ikke kan gjøre det. Endret 1. mai 2015 av aklla Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Feil kan skje ja, men ingenting elektronisk kan gjøre at bremsene ikke fungerer. Når du trykker på bremsen trykker du på bremsevæsken, samme hvilken elektronikk man har. At bilen også kan trykke på bremsevæsken kan ikke gjøre at du ikke kan gjøre det. Det bør du nesten kunne forklare meg grundig hvorfor elektronikke ikke kan få bremsene til å svikte Da kan man begynne med ABS systemet Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Jeg kommer ikke til å gå inn i en lang diskusjon om alle detaljer rundt alt om bremser nei... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Jeg kommer ikke til å gå inn i en lang diskusjon om alle detaljer rundt alt om bremser nei... Da betyr det jo bare at du bare påstår , ute å kunne vite det hel siket, at bremsene ikke ska la seg påvirke i negativ retning av elektronikken som styrer dem jeg ser absolutist muligheter for det kan skje uten å hel ha oversikten så har jeg hør om noen tilfeller der bremsen ( inkludert ) handbrekket her svikte på mystisk vis da kunne det være greit hvite hvorfor det elektroniske styresystemet ikke kan svikte bremsene , når det tydeligvis skjer av og til Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Du er, kanskje ikke overraskende, veldig sikker i en sak, en sak du selv sier du ikke vet noe om. Håndbrekket går via en vaier og har kun ett system. Det er ikke helt uvanlig at denne vaiere ryker. at jeg ikke gidder bruke mange timer på å prøve å forklare noe er ikke det samme som at jeg ikke vet... Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 etter hva du skriver så tyder alt på at du har misforstått problemet og gjør alt for å skylde på føreren uansett årsak jeg skrev at jeg var skeptisk til autonome biler når man ikke engang i dag kan få til elektronikk som har helt kontroll jeg regner med at i en Volvo v70 så er det elektronikk som styrer nedbremsingen når man trykker på pedalen i dette tilfellet virker det ikke når du svare med at det kunne man kanskje ha mungåt med en selvkjørende bil så glemmer du at i begge tilfeller så ville bremsen fått beskjed om å stoppe bilen Det skjedde ikke denne gangen så hvordan skal man da tro at en slik bil vil fungere beder om det er elektronikk som gir beskjed at bilen skal bremse ned forøvrig så er det nok elektronikk i bild denne gangen også jeg forstår ikke holdningen der man skal gi sjåføren skyld for et hver uhel han ikke kan kontrollere Etter hva du skriver så tyder alt på at du har misforstått alt jeg har skrevet frem til nå. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 jeg er såpass sikker at jeg kan se at påstanden , ikke stemmer med virkeligheten Da ønsker man å vite hvorfor Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Påstanden stemmer åpenbart med virkeligheten. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 etter hva du skriver så tyder alt på at du har misforstått problemet og gjør alt for å skylde på føreren uansett årsak jeg skrev at jeg var skeptisk til autonome biler når man ikke engang i dag kan få til elektronikk som har helt kontroll jeg regner med at i en Volvo v70 så er det elektronikk som styrer nedbremsingen når man trykker på pedalen i dette tilfellet virker det ikke når du svare med at det kunne man kanskje ha mungåt med en selvkjørende bil så glemmer du at i begge tilfeller så ville bremsen fått beskjed om å stoppe bilen Det skjedde ikke denne gangen så hvordan skal man da tro at en slik bil vil fungere beder om det er elektronikk som gir beskjed at bilen skal bremse ned forøvrig så er det nok elektronikk i bild denne gangen også jeg forstår ikke holdningen der man skal gi sjåføren skyld for et hver uhel han ikke kan kontrollere Etter hva du skriver så tyder alt på at du har misforstått alt jeg har skrevet frem til nå. da må du formidle deg på en annen måte for alt det du skriver tyder på at du mer at elektronikken er feilfri samt at elektronikken og en bilfører ikke skal forholde seg til de samme reglen når det gjelder hvordan man skal få informasjon som er viktig for kjøringen. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Det er umulig for meg å formidle et budskap som skal forstås av deg. 4 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Påstanden stemmer åpenbart med virkeligheten. en påstand som sier at det var føneren sin feil når bremsen ikke virket slik de skulle ? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. mai 2015 Del Skrevet 1. mai 2015 Det er umulig for meg å formidle et budskap som skal forstås av deg. forsøk en gang til men kom ikke bare med påstanden om at autobiler er sikrere, jeg vil vite hvorfor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå