Gå til innhold

Selvkjørende biler – en god eller dårlig idé?


Simen1

Anbefalte innlegg

 

 

Jeg påstår ikke at folk kjører av veien med vilje nei.

joda ( indirekte ) , for du menr nok at man ikke kan hindre at enkelte kjører av veien med manuell kjøring ( jeg menr at du tar feil ) og dermed vil at man skal godta elektronikken også kan kjøre av veien.

NEI SOM SAGT ER DET IKKE DET JEG MENER!!!

 

Les for en gangs skyld hva som blir skrevet da!

Kanskje man kan komme en vei om du leser ikke bare gir folk meninger du syntes passer deg.

 

Du kan men hva du vel , det er når formuleringen som betyr noe.

 

jeg sier ar du menr ( indirekte ) .... så ser jeg det som konsekvensene av det su sier du mener.

 

 

Nå du sier at det er greit å ofre en person for at 10 andre skal være trygge så tar du ikke hensyn til det motsatte .

- at en autonom bil har kjør inn i en folkemengde på grunn av en feil med systemet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker ikke sånn. Du mangler fortsatt begrunnelse på hva som skulle gjøre infrastrukturen 100 ganger dyrere. (Nei, biler er ikke infrastruktur)

for at det skal bli sikkert nok så må det også en gedigen infrastruktur til.

det er det som koster penger

Jeg ser du gjentar det. Påstanden din var at infrastrukturen ville koste 100 ganger mer enn i dag og her gjentar du påstanden uten tallet 100. Jeg bare lurer på om du med det modererer påstanden til et annet tall eller om du fortsatt mener 100 ganger mer? Videre lurer jeg fælt på hva i infrastrukturen som vil koste så mye? Sett opp en liste med infrastruktur-ting du mener vil koste mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

har du misforstått ,eller ?

jeg sier ikke at testen er mangelfulle , men at man ikke får vite hva de testes for

 

Det er jo bare å tenke seg hva man må teste for for passe inn i det norske klimaet og hvordan veiene blir behandlet av vegvesnet

rust er en farlig effekt på dagens biler .

Det er enda farligere hvis man ikke får kontroll på en bil som har feil.

Det gjelder ikke bare manuelle biler

Hvor har du tidligere sagt at du ikke får vite hva de testes for?

 

Og jeg spør: Får man ikke vite hva de testes for? Ifølge hvem? Deg?

 

Kan du kan tenke deg til det man må teste for mens ingeniører og eksperter som arbeider med dette ikke klarer å tenke seg til dette?

Det sies at jo lenger man har hold på med noe uten uhell jo mindre risiko er det for uhell.

det statistikken er ikke til stole på

 

1: gamle systemer som har holdt det gående i mange år vil få skavanker

2: mennesker som har gjort det samme over lengre tid har innarbeidet et '"rytme" i jobben , men når den blir brutt så skal det lite til før det oppstår et uhell

 

Det er av erfaring

 

det er nok også derfor de første eksemplarene , og flere senere eksemplar med visse mellomrom har skavanker når man produserer ting

Jeg forstår ikke, du sier at statistikken ikke er til å stole på? Hvilken statistikk er ikke til å stole på? Kan ikke statistikk ta høyde for gamle systemer med skavanker? Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Ok, du er indirekte for at flere dør i trafikken og indirekte imot alle teknologiske fremskritt.

 

Ikke rart du ikke vil ha de...

feil,og feil .

 

jeg er mot et system som fratar sjåførene kontroll over det kjøretøyet de sitter inni.

det er konsekvensen av maset om automatiske biler fortere en Sundt er

 

en egen lukket infrastruktur for slik vil være det tryggeste ( hvis poenget er å få de sikker )

det vil kreve mye resurser

 

Men det vil også kreve enorme resurser for å få biler som kjøre på egen hand på vanlige veier , samtidig som det vil være komplisert

hvordan vet man da at det ikke vil vær mer kostbart ?

 

og så har man jo risikoen for at noe kjør på , og skader en autonom bil

 

En tenke rund dett var jo at man skulle kunne la bilen hete deg når du skulle til og fra arbeidet.

( mye av det samme som når man bruker bussen )

men hvordan kan man få vite at bilen ikke kommer og henter deg ?

( de klarer jo ikke å gi beske til de som venter på en forsinket bus)

Lenke til kommentar

 

Det virker ikke sånn. Du mangler fortsatt begrunnelse på hva som skulle gjøre infrastrukturen 100 ganger dyrere. (Nei, biler er ikke infrastruktur)

for at det skal bli sikkert nok så må det også en gedigen infrastruktur til.

det er det som koster penger

Jeg ser du gjentar det. Påstanden din var at infrastrukturen ville koste 100 ganger mer enn i dag og her gjentar du påstanden uten tallet 100. Jeg bare lurer på om du med det modererer påstanden til et annet tall eller om du fortsatt mener 100 ganger mer? Videre lurer jeg fælt på hva i infrastrukturen som vil koste så mye? Sett opp en liste med infrastruktur-ting du mener vil koste mer.

 

100 er bare et tall som ikke nødvendigvis betyr akkurat 100 ,

man bruker det for å markere forskjellene mellom2 ting

Lenke til kommentar

 

Ok, du er indirekte for at flere dør i trafikken og indirekte imot alle teknologiske fremskritt.

 

Ikke rart du ikke vil ha de...

feil,og feil .

Nei, det er rett!

Om du tolker det du skriver på riktig måte så er det akkurat det du mener.

 

Eller er det bare du som skal få vri på det alle andre sier?

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En tenke rund dett var jo at man skulle kunne la bilen hete deg når du skulle til og fra arbeidet.

 

( mye av det samme som når man bruker bussen )

 

men hvordan kan man få vite at bilen ikke kommer og henter deg ?

 

( de klarer jo ikke å gi beske til de som venter på en forsinket bus)

Det er ikke veldig vanskelig å få til, løsningen er intuitiv. Må jeg forklare?
Lenke til kommentar

 

 

Ok, du er indirekte for at flere dør i trafikken og indirekte imot alle teknologiske fremskritt.

 

Ikke rart du ikke vil ha de...

feil,og feil .

Nei, det er rett!

Om du tolker det du skriver på rett måte så er det akkurat det du mener.

 

Eller er det bare du som skal få vri på det alle andre sier?

 

du innbiller deg mye må jeg si.

 

bare fordi man ikke stoler på menneskeskapt elektronikk så er man for drap ?

hvorfor skal man stole mer på et system mennesker har bygd og kontroller en på seg selv ?

Lenke til kommentar

 

En tenke rund dett var jo at man skulle kunne la bilen hete deg når du skulle til og fra arbeidet.

 

( mye av det samme som når man bruker bussen )

 

men hvordan kan man få vite at bilen ikke kommer og henter deg ?

 

( de klarer jo ikke å gi beske til de som venter på en forsinket bus)

Det er ikke veldig vanskelig å få til, løsningen er intuitiv. Må jeg forklare?

 

jeg har mange ider hva som må til.

et eksempel er info skjermer på busstoppene når det forventes at bussen skal vær der , ikke en elektronisk kopi av ruteheftet

 

det er være med dem som burde orden det

Lenke til kommentar

elektronikk med feil er en mulig drapsmaskin

det kan man ikke diskutere en gang

Hvert eneste kjøretøy mennesker noen gang har oppfunnet er mulig drapsmaskin. Hvorfor du setter urimelige krav til autonomoe biler og ingen andrek kjøretøy er for meg ubegripelig.

jeg har mange ider hva som må til.

et eksempel er info skjermer på busstoppene når det forventes at bussen skal vær der , ikke en elektronisk kopi av ruteheftet

 

det er være med dem som burde orden det

I spørsmålet jeg stilte er det kun en ting som skal til, og ditt foreslag er ikke svaret. Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

 

bare fordi man ikke stoler på menneskeskapt elektronikk så er man for drap ?

 

Ja, du er jo det.

Er ikke noe å diskutere engang,

 

elektronikk med feil er en mulig drapsmaskin

det kan man ikke diskutere en gang

 

All teknologi er altså potensielle drapsmaskiner...

Lenke til kommentar

 

 

En tenke rund dett var jo at man skulle kunne la bilen hete deg når du skulle til og fra arbeidet.

 

( mye av det samme som når man bruker bussen )

 

men hvordan kan man få vite at bilen ikke kommer og henter deg ?

 

( de klarer jo ikke å gi beske til de som venter på en forsinket bus)

Det er ikke veldig vanskelig å få til, løsningen er intuitiv. Må jeg forklare?

 

jeg har mange ider hva som må til.

et eksempel er info skjermer på busstoppene når det forventes at bussen skal vær der , ikke en elektronisk kopi av ruteheftet

 

det er være med dem som burde orden det

 

En inforskjerm på busstoppene er altså den beste løsningen du kan komme på for å se om den autonome bilen kommer hjem til deg eller ikke?

Endret av aklla
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg påstår ikke at folk kjører av veien med vilje nei.

joda ( indirekte ) , for du menr nok at man ikke kan hindre at enkelte kjører av veien med manuell kjøring ( jeg menr at du tar feil ) og dermed vil at man skal godta elektronikken også kan kjøre av veien.

NEI SOM SAGT ER DET IKKE DET JEG MENER!!!

 

Les for en gangs skyld hva som blir skrevet da!

Kanskje man kan komme en vei om du leser ikke bare gir folk meninger du syntes passer deg.

 

Du kan men hva du vel , det er når formuleringen som betyr noe.

Jeg kan åpenbart kun mene det du sier jeg mener...

Hjelper jo ikke at jeg sier hva jeg mener når du etterpå sier jeg mener noe helt annet.

 

Men, løgn er vel en del av din diskusjonsteknikk desverre.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

 

 

 

bare fordi man ikke stoler på menneskeskapt elektronikk så er man for drap ?

 

Ja, du er jo det.

Er ikke noe å diskutere engang,

 

elektronikk med feil er en mulig drapsmaskin

det kan man ikke diskutere en gang

 

All teknologi er altså potensielle drapsmaskiner...

 

likevel vil du kalle en som er mot det for en forkjetrer for endre drapsmaskiner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...