Gå til innhold

Selvkjørende biler – en god eller dårlig idé?

Simen1

Anbefalte innlegg

og jeg sier at det du sier skjer kun hvis systemet som skal styre bilen virker slik det skal.

jeg sier også at bilen kan miste kontrollen ved den minste feil ( selvfølgelig avhengig av hvilken del som jeg har vektlagt til å være hjernen i systemet )

Kort oppsummert så sier jeg at jeg ikke stoler på selvdiagnosen en slik bil nødvendigvis må ha .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror vi alle har forstått at du stiller deg tvilende til ny teknologi...

Det er ikke det det er snakk om , men måten den blir brukt på

Man må heller ikke glemme hvor avhengig vi blir av at de faktisk virker

( hvis teknologien ikke virker en liten stund så er det fullstendig krise )

vi er da ikke roboter uten fri vilje heller

scrødingers katt fra 30/10/2014 sier veldig mye om det selv det er fokusert på overvåking

Det meste her fremstår jo som om vi skal la oss styre av det andre har bestemt / laget uten å kunne ta avgjørelser selv og så skal man så stole på det også

jeg vet ikke helt hvordan jeg skal formidle det budskapet for mesteparten av dere lar dere tydeligvis styre av de som har mest makt

og mens en vanlig person har en mening så er det som snakke til en stein

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Kort oppsummert så sier jeg at jeg ikke stoler på selvdiagnosen en slik bil nødvendigvis må ha .

Derfor vil det ta 20-30 år før bilen havner i markedet. Om ikke lengre.

Og i første omgang, vil de første bilkjøperne være beta testere. I andre omgang, er bilen faktisk klar.

med tanke på at elbilene har eksistert like lenge som de ordinære bilen , men det er først de siste årene det har tatt av , da teknologien var klar så kan det sikkert gå slik

Skjønt elbilen er ikke for alle enda ,så hvis autobilen skal være for alle så må det en ekstrem utvikling til , mye mer ekstrem en det man ser i dag

Lenke til kommentar

2020 er vel ett mål tror jeg, at den er helt ferdig da

Mye tar lengre tid en det man tror , det har man uttalelige eksempler på

Å planlegge når noe skal være ferdig går ofte feil

Så nå må de få tid til å gjøre dem klare , ikke ta snarveier .

på mange måter virker det nettop som det er snarveiene som presser alt for hard på

Lenke til kommentar

Jeg er ikke særlig overbevist om selvkjørende biler. Det er i så fall så langt fram i tid, at det knapt har noen verdi å forsøke å forholde seg til det enda. Hvem vet hvordan samfunnet, og veitrafikken, egentlig vil se ut når teknologien er klar til å kjøres ut til massene?

Trafikken vil se helt lik som nå for alltid om ingen skal få utvikle noe.

Så nå må de få tid til å gjøre dem klare , ikke ta snarveier .

på mange måter virker det nettop som det er snarveiene som presser alt for hard på

Skal du angripe det at noen har laget ett tids-estemat også nå?

Vet du hva ett estemat er?

Lenke til kommentar
Trafikken vil se helt lik som nå for alltid om ingen skal få utvikle noe.

Hvem er det som nekter noen å utvikle noe? Poenget mitt var jo nettopp at siden utviklingen går så det suser, så er det ingen som vet hvordan samfunnet, eller trafikken for den saks skyld, vil se ut når denne teknologien endelig er klar til å kjøres ut til massene.

Slike ting tar tid, skjønner du. ;-)

Lenke til kommentar

trafikkutviklingen vil gå sin gang uansett.

Ikke minst så blir vi flere som skal transporteres fra A til B.

Det er ikke snakk om å angripe noe , det er snakk om å være realistisk

Antagelser om når bilen er klare er bare antagelse , på nivå med dem som ønsker å spå fremtiden

Nå har det også vist seg at spådommer om fremtiden alt for ofte bommer

Lenke til kommentar

Det er en antagelse fra de som lager bilen. Det kan ta lengre, det kan ta kortere. Den blir ferdig når den er ferdig utviklet.

Hvem er det som nekter noen å utvikle noe? Poenget mitt var jo nettopp at siden utviklingen går så det suser, så er det ingen som vet hvordan samfunnet, eller trafikken for den saks skyld, vil se ut når denne teknologien endelig er klar til å kjøres ut til massene.

Slike ting tar tid, skjønner du. ;-)

Mente ikke at noen skulle nekte noen :)

Autonome biler er jo neste store skritt i utviklingen, inntil vi er der vil nok trafikken se ganske lik ut, med med stadig flere automatiske hjelpemidler som hjelper med å kjøre.

Jeg har ingen tro på at det blir noen særlige endringer i trafikken eller større endringer i samfunnet som kan forhindre/endre det. Sånn jeg ser det er autonome biler det som vil kunne gjøre noen nevneverdig endring i trafikkbildet på sikt.

Eller vet du om noe andre store skritt eller noe som kan påvirke trafikken? Trafikk-bildet har så vidt jeg vet stått ganske stille de siste tiårene, bortsett fra flere biler og bedre infrastruktur da, men det er bare naturlig...

Lenke til kommentar

2020 er vel ett mål tror jeg, at den er helt ferdig da

Selv i 2020 blir det kun til de testede regioner, og med tiden vil feil kommme frem pga dårligere enn antatt vedlikehold.

Alle er ikke like Nazi som forsvaret på vedlikehold, og selv de som kan vil glemme enkelte ting.

med tanke på at elbilene har eksistert like lenge som de ordinære bilen , men det er først de siste årene det har tatt av , da teknologien var klar så kan det sikkert gå slik

Skjønt elbilen er ikke for alle enda ,så hvis autobilen skal være for alle så må det en ekstrem utvikling til , mye mer ekstrem en det man ser i dag

Tror jeg stiller meg enig. Det vil ta tid. Og det er fult mulig de første selvkjørende bilene på markedet har mangler.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...