sinnaelgen Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Du svarer på et innlegg. Om du har kontrollen over et kjøretøy der styringsmekanismen svikter, så hjelper jo det å styre selv ingenting. jeg svarer med mister man styreresponsen på en manuell bil så skjer det ikke heller ikke helt spontant du svarer med Synes det du sier er ganske uinteressant. og jeg igjen Det blir ikke bedre når du vil ta fra bilføreren den kontrollen han har over kjøretøyet . jeg hadde håpet på at utviklingen ville med føre at man fikk endra bedre kontroll , men det er du tydeligvis imot jeg svarer med Til gjengjeld så skaper du bare usikkerhet blend passasjerene. Du synes det sikkert er pussig men man får ikke ikke til noen bedre kontroll ved å nekte mennesker å kjøre. og du Så en påstand uten kilde vet vi er løgn. Det du sier her er enkelt og greit løgn. og jeg Din påstand at mennesker blir bedre sjåfører ved å ikke kjøre, er direkte løgn ( du har heller ikke kilder på det, samtidig som du vet at ingen blir gode sjåfører ved å la være å kjøre ) og du Igjen, du sier at jeg sier noe uten å sitere. lit rar måte å svare da alle vet at man ikke får kjøretrening ved å la bilen stå i ro. å forlange kilder på det sier bare hvor vanskelig du prøver å være her , ikke at du er interessert i teamet. så hvorfor driver du da roter til tråden ? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Blir ikke oversiktig av at man har store symboler. Heads-up displan fungerer ok til fartsgrenser og sånnt, ikke til å vise at en fotgjenger skal til å krysse veien forran deg og at du har en syklist liggende ved siden av deg, samt hvordan trafikken i området er. 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Blir ikke oversiktig av at man har store symboler. Heads-up displan fungerer ok til fartsgrenser og sånnt, ikke til å vise at en fotgjenger skal til å krysse veien forran deg og at du har en syklist liggende ved siden av deg, samt hvordan trafikken i området er. Store symboler funger bedre en små. jeg synes ikke det blir for mye innenformasjon om man har 5-6 symboler i frontruta - min hastighet - siste passerte skilt - hindringer foran deg ( et symbol for syklist og fotgjenger ) og gjerne et tal som sier hvor mange hindringer det er - et symbol som forteller om kjøreforholdene og det er i grunnen det man trenger til sammenligning en GPS skjerm gir jo mere informasjon Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 (endret) lit rar måte å svare da alle vet at man ikke får kjøretrening ved å la bilen stå i ro. å forlange kilder på det sier bare hvor vanskelig du prøver å være her , ikke at du er interessert i teamet. så hvorfor driver du da roter til tråden ? Jeg tror jeg ser hvor misforståelsen ligger. Spørsmålet er: "Får man bedre kontroll ved å nekte mennesker å kjøre?" Du svarte helt klart nei på spørsmålet uten kilde. Var det det du mente? Slik jeg ser det er svaret uavklart. Det må jo forskning til for å si noe om forskjellen på kontroll mellom biler med og uten menneskelige førere. Det er ingen automatikk i at mennesker må få bedre kontroll over kjøretøyet enn det enn datamaskin klarer. Jeg har ingen problemer med å se for meg at man kan få bedre kontroll ved å nekte å la mennesker kjøre. Man eliminerer menneskelig svikt som hver dag fører til dødsulykker i trafikken. Endret 31. oktober 2014 av Abigor Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 lit rar måte å svare da alle vet at man ikke får kjøretrening ved å la bilen stå i ro. å forlange kilder på det sier bare hvor vanskelig du prøver å være her , ikke at du er interessert i teamet. så hvorfor driver du da roter til tråden ? Jeg tror jeg ser hvor misforståelsen ligger. Spørsmålet er: "Får man bedre kontroll ved å nekte mennesker å kjøre?" Du svarte helt klart nei på spørsmålet uten kilde. Var det det du mente? Slik jeg ser det er svaret uavklart. Det må jo forskning til for å si noe om forskjellen på kontroll mellom biler med og uten menneskelige førere. Det er ingen automatikk i at mennesker må få bedre kontroll over kjøretøyet enn det enn datamaskin klarer. Jeg har ingen problemer med å se for meg at man kan få bedre kontroll ved å nekte å la mennesker kjøre. Man eliminerer menneskelig svikt som hver dag fører til dødsulykker i trafikken. Det er greit så lenge elektronikken funger absolutt 100% til en hver tid og da får man spørmålet om man skal være så streng på kraven til styresystemet på slike biler ? hvis ikke så må man stille spørmål om man skal tillate feil som kan gå ut over mennesker ? Du vil antagelig svare at man skal legge seg et sted midt mellom (hvis jeg kjenner deg god nok ). Det er jo bare det at hvis man tillater noen feil så tillater man egentlig alle typer feil. Mange av dem skal ikke skje , menn så lege man tillater mindre feil så har man ikke helt kontroll over konsekvensene Da er det den delen som bestemmer om bilen skal kjøre eller ikke samt retningen som er det kritiske her kjøre man selv så har man ikke de problemene Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 (endret) Da er det den delen som bestemmer om bilen skal kjøre eller ikke samt retningen som er det kritiske her kjøre man selv så har man ikke de problemene Ikke?Feil vei: http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Kjorte-feil-vei-pa-motorveien-2890667.html http://www.oblad.no/nyheter/her-kjorer-bilisten-feil-vei-pa-e18-1.8627370 http://www.dt.no/nyheter/mot-kjoreretningen-pa-e18-1.8606090 http://www.tb.no/nyheter/vogntog-feil-vei-i-frodeastunnelen-1.7183049 http://www.rb.no/lokale_nyheter/article4076446.ece Stopper idiotiske steder: http://www.nettavisen.no/2857089.html http://www.tb.no/nyheter/parkerte-her-for-a-handle-pa-biltema-1.6232133 http://www.f-b.no/nyheter/parkerte-midt-i-veien-1.2501490 http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Parkerte-midt-i-veien-1768029.html http://www.rb.no/lokale_nyheter/article5485763.ece Bare noen få eksempler på at manuelle biler absolutt har problemer med å holde seg i riktig kjøreretning og avgjøre hva som er parkeringsplass og hva som er vei... Endret 31. oktober 2014 av aklla 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Da er det den delen som bestemmer om bilen skal kjøre eller ikke samt retningen som er det kritiske her kjøre man selv så har man ikke de problemene Ikke?Feil vei: http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Kjorte-feil-vei-pa-motorveien-2890667.html http://www.oblad.no/nyheter/her-kjorer-bilisten-feil-vei-pa-e18-1.8627370 http://www.dt.no/nyheter/mot-kjoreretningen-pa-e18-1.8606090 http://www.tb.no/nyheter/vogntog-feil-vei-i-frodeastunnelen-1.7183049 http://www.rb.no/lokale_nyheter/article4076446.ece Stopper idiotiske steder: http://www.nettavisen.no/2857089.html http://www.tb.no/nyheter/parkerte-her-for-a-handle-pa-biltema-1.6232133 http://www.f-b.no/nyheter/parkerte-midt-i-veien-1.2501490 http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Parkerte-midt-i-veien-1768029.html http://www.rb.no/lokale_nyheter/article5485763.ece Bare noen få eksempler på at manuelle biler absolutt har problemer med å holde seg i riktig kjøreretning og avgjøre hva som er parkeringsplass og hva som er vei... Har har du misforstått hvilke feil jeg snaket om . det var utelukkende elektroniske feil på styre systemet ( det som gjør samme jobben som sjåføren ) . At man ikke holder seg til trafikkreglene o.s.v er noe helt annet . Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 (endret) "Da er det den delen som bestemmer om bilen skal kjøre eller ikke samt retningen som er det kritiske her kjøre man selv så har man ikke de problemene" Kan du forklare hva du mener med dette da? for du kan umulig mene det du skriver, ikke uvanlig men vanskelig å diskutere med deg når du stadig skriver ting du ikke mener og mener ting du ikke skriver... Endret 31. oktober 2014 av aklla 2 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 (endret) "Da er det den delen som bestemmer om bilen skal kjøre eller ikke samt retningen som er det kritiske her kjøre man selv så har man ikke de problemene" Kan du forklare hva du mener med dette da? for du kan umulig mene det du skriver, ikke uvanlig men vanskelig å diskutere med deg når du stadig skriver ting du ikke mener og mener ting du ikke skriver... var det nå så vanskelig å forstå ? Enten har man elektronikk som kjører eller så kjører man selv Kjører bilen selv så kan det oppstå elektronisken feil på den delen som kjører bilen kjører man selv så brukes ikke det styreprogrammet og man har heller ikke de feilene Endret 31. oktober 2014 av den andre elgen Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Det lignet ingenting av det jeg siterte deg på i stad, så ja, da er det litt vanskelig å skjønne... 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Det lignet ingenting av det jeg siterte deg på i stad, så ja, da er det litt vanskelig å skjønne... Hvis det er på den måten så virker det som om du bare bestemmer deg for hva du vil forstå og ikke vill forstå. eller så skal du absolutt snakke om helt andre ting en det jeg gjør , for så lage til større misforståelser man tenger ikke gjøre tingene så kompliserte Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 (endret) Du sier: "Da er det den delen som bestemmer om bilen skal kjøre eller ikke samt retningen som er det kritiske herkjøre man selv så har man ikke de problemene" (mennesker kjører ikke i feil kjørerettning og stopper ikke på dumme steder slik som autonome biler kan) Du mener: "Enten har man elektronikk som kjører eller så kjører man selv Kjører bilen selv så kan det oppstå elektroniske feil på den delen som kjører bilen kjører man selv så brukes ikke det styreprogrammet og man har heller ikke de feilene" (elektronikk i bilen kan feile) Endret 31. oktober 2014 av aklla 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 ja, men du feiltolket meg i først Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 (endret) Man bør slippe å fortolke det du skriver, du burde heller skrive det du mener... Men, ja, elektronikk kan feile, har ikke vi vært gjennom dette ett par ganger før? Det er uproblematisk at den feiler. Diskusjonen går i en veldig, veldig kort loop nå... Endret 31. oktober 2014 av aklla 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Man bør slippe å fortolke det du skriver, du burde heller skrive det du mener... Men, ja, elektronikk kan feile, har ikke vi vært gjennom dette ett par ganger før? Det er uproblematisk at den feiler. Diskusjonen går i en veldig, veldig kort loop nå... Når du sier at det er trygt å kjøre automatiske biler med med feil på så er jeg grynlegende ening med deg . slik du sier det oppfatter jeg deg som farlig person som tillater feil på noe som setter folk ut fra å ha kontrollen. du antydet tidligere at jeg måtte være farlig i trafikken. nå gir du meg det samme inntrykket , ikke fordi du kjører selv men fordi du tillater at kjøretøy med feil på ( som er automatiske til og med ) skal kjøre på egen hand. Du antar sikkert at selvdiagnosen er perfekt på et slit system jeg stoler overhode ikke på slikt Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Har du aldri kjørt med feil på din bil? Antar du bråstopper umiddelbart om ett blinklys slutter å fungere, sånn du tidligere har antatt bør skje med autonome biler? Er jo skummelt å kjøre med en defekt på bilen... 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Har du aldri kjørt med feil på din bil? Antar du bråstopper umiddelbart om ett blinklys slutter å fungere, sånn du tidligere har antatt bør skje med autonome biler? Er jo skummelt å kjøre med en defekt på bilen... Det er jo tydelig at du overhode ikke har kompetansen til å forstå problemet. Du tillater jo tydeligvis mer alvorlige feil en at et lys som ikke virker. Dessuten så snakker jeg om helt andre feil en det du antyder , ikke et blinklys som ikke virker , men at hjernen i systemet går amok på grunn av feil. en manuell bil har ingen hjerne som kjører på egen hand Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Hva med å forholde seg til det som faktisk er skrevet for en gangs skyld, elgen? Vet det er mye å be om, kanskje for mye... 2 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Hva med å forholde seg til det som faktisk er skrevet for en gangs skyld, elgen? Vet det er mye å be om, kanskje for mye... Å forholde seg til det som er skrevet er greit nok så lenge man er ening . Nå vet jeg ikke helt på hvilke referanser du tenker på uansett så stilte jeg opprinnelig en del spørmål om forholde mellom menneskene som skal bruke disse bilene og hvor mye man kan stole på teknikken Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Uavhengig av om man er enige eller ikke bør man lese det som står og forholde seg til det, ikke finne på ting. F.eks: Jeg sier at bilen stopper om det er uforsvarlig å fortsette Så sier du at jeg sa at bilen bråstopper ved den minste lille feil. Så sier jeg at den kan fortsette ved mindre feil Så sier du at bilen fortsetter samme hvilken feil og at jeg også kjører med bilen min samme hvilken feil det er på den. Slik er det i nesten hvert spørsmål og svar... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå