Salvesen. Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Problemet er at du ikke forstår oss Elgen. Jeg kjenner ikke til alt som er testet, men det jeg vet er at det som er testet sålangt har gått veldig bra. Det gir håp om at det som gjenstår også vill gå bra. Jeg er klar over at det er en del utfordringer, men jeg er også klar over at masse allerede er testet. Bare se på Darpa og hvordan bilene ble kjørt i ørkenen, dette er MANGE år siden. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Problemet er at du ikke forstår oss Elgen. Jeg kjenner ikke til alt som er testet, men det jeg vet er at det som er testet sålangt har gått veldig bra. Det gir håp om at det som gjenstår også vill gå bra. Jeg er klar over at det er en del utfordringer, men jeg er også klar over at masse allerede er testet. Bare se på Darpa og hvordan bilene ble kjørt i ørkenen, dette er MANGE år siden. Så du kjenner ikke til alt som er teste , men påstår at alt går bra. Det henger ikke sammen som argument og fordi jeg stiller spørsmål om ting som ikke er testet ( ihvertfall ikke bekreftet testet) så argumenter du bare med at jeg ikke forstår. slike argumenter beviser bare at man ikke tar disse bilen helt seriøst.og bryr seg bare om de lette utfordringene men du skal få en ny sjanse i tilfelle du har argumenter på feil måte Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Problemet er at du ikke forstår oss Elgen. Jeg kjenner ikke til alt som er testet, men det jeg vet er at det som er testet sålangt har gått veldig bra. Det gir håp om at det som gjenstår også vill gå bra. Jeg er klar over at det er en del utfordringer, men jeg er også klar over at masse allerede er testet. Bare se på Darpa og hvordan bilene ble kjørt i ørkenen, dette er MANGE år siden. Så du kjenner ikke til alt som er teste , men påstår at alt går bra. Det henger ikke sammen som argument og fordi jeg stiller spørsmål om ting som ikke er testet ( ihvertfall ikke bekreftet testet) så argumenter du bare med at jeg ikke forstår. slike argumenter beviser bare at man ikke tar disse bilen helt seriøst.og bryr seg bare om de lette utfordringene men du skal få en ny sjanse i tilfelle du har argumenter på feil måte Viser jo hele poenget mitt, du forstår ikke hva som blir sagt. Nei jeg påstår ikke at alt går bra, men at fremtiden er lys om man ser på den empirien som finnes i dag. Det er to forskjellige ting det Elgen. Håper du ikke gir meg kjangsen og slutter å fjase. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Du påstår at jeg ikke forstår deg , men da er det kanskje en i de å være lit tydelige i hva du faktisk nenner ? slik det er nå så sier du at alt går bra , men hvis jeg stiller spørmål om ting du ikke vil diskutere som alt man bør teste på disse bilen så sier du bare at jeg ikke har peiling . Du viser jo at heller ikke du har så mye peiling på dette man skal ta ALLE utfordringene alvorlig , ikke bare velge det man tror som er nødvendig , når utstyr skal testes Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Ett av problemet er at flere av dere ( først og fremst dere som er ekstrem tilhengere av dis autonome bilene ) tror at det bare er noen få utfordringer , der de fleste er løst De fleste utfordringene er løst i den forstand at teknologien som trengs i all vesentlighet er her. Vi snakker ikke om flyvende biler eller noe annet scifi. Vinterføre og ikke minst nedbør er vanskelig. Både tett snø og heftig regn skaper problemer for sensorene. Samtidig har jo mennesker også problemer med å se. Å vite hvor selve veien går er ikke så vanskelig og vi mennesker har jo allerede brukt brøytestikker i mange år for å hjelpe oss. Disse kan selvsagt sensorer også registrere. Generelt er nok sensorer flinkere til å se grøfter i snø osv. Mennesker sliter ganske mye med kontraster i snø. Kartdata er også ganske lett å fikse og når millioner av biler kan sende informasjon om endringer osv. Da skal det ikke være ofte at en bil ikke finner frem. En stor fordel med autonome biler er dog at når de synes føret er utfordrende eller møter på andre problemer så setter de ned farten og eventuelt stopper helt fremfor å dundre videre i for høy hastighet inntil du havner i grøfta. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 En stor fordel med autonome biler er dog at når de synes føret er utfordrende eller møter på andre problemer så setter de ned farten og eventuelt stopper helt fremfor å dundre videre i for høy hastighet inntil du havner i grøfta. men det er også det som er problemet hvis den gir opp for tidlig kartdata må lagres et sted . Når man så trenger det så må det også hentes frem , da er man avhengig av at forbindelsen til nettet er god nok. Nå er det slik har i landet at det forsatt finnes steder som er i slik kommunikasjons skygger. og da kan man lure på om nødvendig informasjon kommer frem ( altså til systemet i disse bilene ) tidsnok ? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Du påstår at jeg ikke forstår deg , men da er det kanskje en i de å være lit tydelige i hva du faktisk nenner ? slik det er nå så sier du at alt går bra , men hvis jeg stiller spørmål om ting du ikke vil diskutere som alt man bør teste på disse bilen så sier du bare at jeg ikke har peiling . Du viser jo at heller ikke du har så mye peiling på dette man skal ta ALLE utfordringene alvorlig , ikke bare velge det man tror som er nødvendig , når utstyr skal testes Nei elgen, jeg sier du ikke har peiling for du ikke har det. Jeg er lei av at du ikke forstaar. Du har faat ting fotklart saa mange ganger men alikevell drar du fram det samme gamle tullet. Og ja, jeg sier at det gaar bra for det har det gjort til naa. Benekter du det saa benekter du fakta som de sier. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 En stor fordel med autonome biler er dog at når de synes føret er utfordrende eller møter på andre problemer så setter de ned farten og eventuelt stopper helt fremfor å dundre videre i for høy hastighet inntil du havner i grøfta. men det er også det som er problemet hvis den gir opp for tidlig kartdata må lagres et sted . Når man så trenger det så må det også hentes frem , da er man avhengig av at forbindelsen til nettet er god nok. Nå er det slik har i landet at det forsatt finnes steder som er i slik kommunikasjons skygger. og da kan man lure på om nødvendig informasjon kommer frem ( altså til systemet i disse bilene ) tidsnok ? Problemet ditt er at du bare klarer aa se for deg en ting. Om bilen mangler noe info saa klarer den aa kjore paa annnen info. Det er derfor den er utstyrt med flere sensorer. Nettet vill bli bygget ut før bilene er 100% avhengig av det og sannsynligvis vill bilene hente ned en god del kartdata over omraadet hele tiden slik at om nettet skulle dette ut har den fortaatt mye data og om den ikke har det vill den fortsette med live data fra sensorer helt til den absolutt trenger input fra kartdata. Og ja, bilen vill gjerne stoppe opp osv men om alle biler er autonome er det jo vesentlig lettere aa komme ut av slike situasjoner. Bare ringe opp en annen bil og saa er en paa vei igjen.. Lenke til kommentar
TheHvidsten Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 [imgb]http://lodging4vacations.com/mammothjetliving/mammoth-snowcreek-condo/1-mammoth-snowcreek-winter1.jpg[/imgb]For USA sin del hvis man ikke drar med Canada så har de ikke så mye vinter der .Hele USA ligger rett og slett for nær ekvator til å ha en skikkelig vinter De har absolutt vintervær i USA. Her er noen bilder fra California: 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Det er bare å google "winter in X", og så bytte ut X med: New England, New York, Vermont, Ohio, Indiana, Michigan, North Dakota, South Dakota, Minnesota, Montana, Wyoming, Washington state, Oregon, Utah, Colorado, California, osv. - så ser man raskt at vinterføre ikke helt ukjent for USAnere heller. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 En stor fordel med autonome biler er dog at når de synes føret er utfordrende eller møter på andre problemer så setter de ned farten og eventuelt stopper helt fremfor å dundre videre i for høy hastighet inntil du havner i grøfta. men det er også det som er problemet hvis den gir opp for tidlig kartdata må lagres et sted . Når man så trenger det så må det også hentes frem , da er man avhengig av at forbindelsen til nettet er god nok. Nå er det slik har i landet at det forsatt finnes steder som er i slik kommunikasjons skygger. og da kan man lure på om nødvendig informasjon kommer frem ( altså til systemet i disse bilene ) tidsnok ? Problemet ditt er at du bare klarer aa se for deg en ting. Om bilen mangler noe info saa klarer den aa kjore paa annnen info. Det er derfor den er utstyrt med flere sensorer. Nettet vill bli bygget ut før bilene er 100% avhengig av det og sannsynligvis vill bilene hente ned en god del kartdata over omraadet hele tiden slik at om nettet skulle dette ut har den fortaatt mye data og om den ikke har det vill den fortsette med live data fra sensorer helt til den absolutt trenger input fra kartdata. Og ja, bilen vill gjerne stoppe opp osv men om alle biler er autonome er det jo vesentlig lettere aa komme ut av slike situasjoner. Bare ringe opp en annen bil og saa er en paa vei igjen.. Det er der du tar feil , jeg ser for mang mange ting , og gjerne samtidig . da må også bilen prioriter hva som er viktig til enhver tid Hastighet, hindringer , avstand , og friksjon på underlaget henger veldig sammen problemet mellom meg og deg er at du veldig tydelig gir uttrykk for at dette er så enkelt at man bare kan bruke en vanlig kalkulator til beregningene ( da må bilen få innebygd denne "kalkulatoren" ) og at resten går hel av seg selv Alle som driver med utvikling vet at ingen ting går helt av seg selv , og vanligvis heller ikke helt slik man har tenkt det ut ( dit syn , ihvertfall slik du argumenterer går i motsatt retning ) Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Det er der du tar feil , jeg ser for mang mange ting , og gjerne samtidig . da må også bilen prioriter hva som er viktig til enhver tid Hastighet, hindringer , avstand , og friksjon på underlaget henger veldig sammen problemet mellom meg og deg er at du veldig tydelig gir uttrykk for at dette er så enkelt at man bare kan bruke en vanlig kalkulator til beregningene ( da må bilen få innebygd denne "kalkulatoren" ) og at resten går hel av seg selv Alle som driver med utvikling vet at ingen ting går helt av seg selv , og vanligvis heller ikke helt slik man har tenkt det ut ( dit syn , ihvertfall slik du argumenterer går i motsatt retning ) Vanlig kalkulator? Hva i hekkan er det du snakker om? Og hva er det du mener, at vi ikke har teknologien til å behandle så mye data på en gang? Du er så utrolig utydelig, helt umulig å forstå seg på. Kan du ikke heller bare si, "Salvesen, når du sier X så er dette feil pga Y". Ikke bare finne på ting og si at det er slik jeg tenker... Og ps, jeg utvikler, innimellom andre ting iallefall.. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Det er der du tar feil , jeg ser for mang mange ting , og gjerne samtidig . da må også bilen prioriter hva som er viktig til enhver tid Hastighet, hindringer , avstand , og friksjon på underlaget henger veldig sammen problemet mellom meg og deg er at du veldig tydelig gir uttrykk for at dette er så enkelt at man bare kan bruke en vanlig kalkulator til beregningene ( da må bilen få innebygd denne "kalkulatoren" ) og at resten går hel av seg selv Alle som driver med utvikling vet at ingen ting går helt av seg selv , og vanligvis heller ikke helt slik man har tenkt det ut ( dit syn , ihvertfall slik du argumenterer går i motsatt retning ) Vanlig kalkulator? Hva i hekkan er det du snakker om? Og hva er det du mener, at vi ikke har teknologien til å behandle så mye data på en gang? Du er så utrolig utydelig, helt umulig å forstå seg på. Kan du ikke heller bare si, "Salvesen, når du sier X så er dette feil pga Y". Ikke bare finne på ting og si at det er slik jeg tenker... Og ps, jeg utvikler, innimellom andre ting iallefall.. jeg snakker om din måte å presentere utfordringen man har for utvikle konseptet autonome biler du fremstiller det som noe som er veldig enkelt Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 jeg snakker om din måte å presentere utfordringen man har for utvikle konseptet autonome biler du fremstiller det som noe som er veldig enkelt Når har jeg sagt det er enkelt? 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Støtter meg til den, hvor er det gitt "veldig tydelig uttrykk for at dette er så enkelt at man bare kan bruke en vanlig kalkulator til beregningene"??? Når ikke du kan sitere folk når du anklager at dem får å ha sagt noe, så skjønner alle at du lyver elgen. Hvorfor insistere på å lyve? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 jeg snakker om din måte å presentere utfordringen man har for utvikle konseptet autonome biler du fremstiller det som noe som er veldig enkelt Når har jeg sagt det er enkelt? Hver gang jeg tar opp en elle flere utfordringer for å få bilen til fungere slik man forventer i stedet for være med på diskusjonen så begynner du snakk om alt som er på plass i dagens biler ( som det er neste alt man trenger ) samtidig som du påstår at jeg ikke har peiling Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Støtter meg til den, hvor er det gitt "veldig tydelig uttrykk for at dette er så enkelt at man bare kan bruke en vanlig kalkulator til beregningene"??? Når ikke du kan sitere folk når du anklager at dem får å ha sagt noe, så skjønner alle at du lyver elgen. Hvorfor insistere på å lyve? jeg siter når det er nødvendig , så ikke snakk tull her Enkelte ganger blir det nesten umulig å sitere , da det medfører at innleggene blir alt for lange Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 jeg snakker om din måte å presentere utfordringen man har for utvikle konseptet autonome biler du fremstiller det som noe som er veldig enkelt Når har jeg sagt det er enkelt? Hver gang jeg tar opp en elle flere utfordringer for å få bilen til fungere slik man forventer i stedet for være med på diskusjonen så begynner du snakk om alt som er på plass i dagens biler ( som det er neste alt man trenger ) samtidig som du påstår at jeg ikke har peiling Vis en plass jeg har sagt dette, kanskje du sitter igjen med ørlite troverdighet. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 jeg skriver post 2507 om en ikke må justere forløpet under veisdu svarer meg i post 2508 at det er tulljeg svarer deg i post 2509 de er ikke skikkelig testetog post 2510 lurer du på hvilen utfordringsom jeg svarer i post 2511og så påstår du at det også er dårlige veier i amerika i post 2512i post 2514 avviser du at det blir nødvendig for at disse bilen skal forstå hand signaler uten videre forklaringog i post 2518 så tror du det kanskje er lurt likeveli post 2520 skriver jeg at det er mange ting man må ta hensyn tilrett etter på i post 2521 påstår du at jeg ikke har peiling og i posten etter svarer jeg deg mens du forsatt påstår at jeg ikke forståri de påfølgende innleggene ber jeg deg være mer tydelig på hva du faktisk menermens du forsatt påstår at jeg ikke forstår Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 (endret) jeg skriver post 2507 om en ikke må justere forløpet under veis du svarer meg i post 2508 at det er tull jeg svarer deg i post 2509 de er ikke skikkelig testet og post 2510 lurer du på hvilen utfordring som jeg svarer i post 2511 og så påstår du at det også er dårlige veier i amerika i post 2512 i post 2514 avviser du at det blir nødvendig for at disse bilen skal forstå hand signaler uten videre forklaring og i post 2518 så tror du det kanskje er lurt likevel i post 2520 skriver jeg at det er mange ting man må ta hensyn til rett etter på i post 2521 påstår du at jeg ikke har peiling og i posten etter svarer jeg deg mens du forsatt påstår at jeg ikke forstår i de påfølgende innleggene ber jeg deg være mer tydelig på hva du faktisk mener mens du forsatt påstår at jeg ikke forstår Hvor sier jeg her at utfordringene er enkle? Det var det som var din paastand.. Og til det du "siterer" her er jo også helt på jordet. I 2508 sier jeg at listen ikke er lang da de kjører fint allerede blant andre biler. Jeg svarer deg ikke på "justeringen" engang.. i 2510 er jeg også enig med deg: Klart, de har ikke blitt testet i alle scenarioer enda, men det at de kjører på vanlige veier i flere stater og ikke har forårsaket noen ulykker(der bilen har skylden) sier jo at vi er langt på vei. ""i post 2514 avviser du at det blir nødvendig for at disse bilen skal forstå hand signaler uten videre forklaring"" Dette er svaret mitt i 2514, hvor er avvisningen at det er nødvendig? Hvorfor skulle de ikke ha vært utsatt for dette når de kjører på offentlige veier i flere stater? I 2518 sier jeg ikke at det er lurt jeg sier at de åpenbart kan håndtere slike enkle oppgaver om hovedoppgaven er å kjøre seg selv. Det er jo åpenbart ett ikke problem å ta i mot signaler fra noen som skal vise vei. Den må håndtere, stopp og vent, venstre, høyre, snu... I post 2521 sier jeg også at det er utfordringer som gjennstår... Problemet er at du ikke forstår oss Elgen. Jeg kjenner ikke til alt som er testet, men det jeg vet er at det som er testet sålangt har gått veldig bra. Det gir håp om at det som gjenstår også vill gå bra. Jeg er klar over at det er en del utfordringer, men jeg er også klar over at masse allerede er testet. Bare se på Darpa og hvordan bilene ble kjørt i ørkenen, dette er MANGE år siden. Så begyn å les Elgen, ikke bare dikt opp dine egne historier. Endret 3. desember 2015 av Salvesen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå