sinnaelgen Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 det finne mange systemer som kunne ha overvåket sjåførene og grepet inn . men de er ikke klar til bruk enda Dette betyr ikke at man ikke skal nektes å kjøre av den grun hvis det er et poeng med hel autonom bil så trenger man heler ikke disse systemene dog hvordan skal man da kunne kontroller en bil som har løpt løpsk fordi det automatiske systemet har gått baneananas. da blir det bar tøv å komme med begrunnelser om at man kunne gjør ditt og datt Da går ma jo også mot seg selv siden poenget var at man ikke skal kunne gripe inn i systemet Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. oktober 2015 Del Skrevet 18. oktober 2015 Bare minner på at vi tar saken og ballen og ikke personen.Om det er noe å reagere på , mistanke om personangrep , eller andre problemer som oppstår så rapporter innlegget eller ta kontakt med en Moderator / Administrator per pm.Ikke kommenter denne advarselen.MvhMalvado Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Ville ikke kaldt dette en motorvei... https://youtu.be/4CZe5DXeYzw?t=104 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 hvorfor tester de det på "motorveiene" og ikke gaten der det er hus og andre utfordringer ? er det fordi systemet ikke er nøyaktig nok ? man vet jo fra andre hold at en del biler faktisk klare å parkere på egen hand. dog har jeg ikke hør om det er mulig med tesla Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 hvorfor tester de det på "motorveiene" og ikke gaten der det er hus og andre utfordringer ? er det fordi systemet ikke er nøyaktig nok ? man vet jo fra andre hold at en del biler faktisk klare å parkere på egen hand. dog har jeg ikke hør om det er mulig med tesla Dette er ikke testbiler elgen, det er private biler. Og en kan bruke funksjonen langs bygg og andre "utfordringer" som du sier. men for nå skal en være oppmerksom å ha hendene ved rattet da det er føreren som har ansvaret. Dette er pga det er kun en beta versjon av automatisk styring. Og jo tesla parkerer seg selv ved nyeste oppdatering. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) sikker ? : http://my.teslamotors.com/forum/forums/autopark-not-working Endret 19. oktober 2015 av den andre elgen Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 sikker ? : http://my.teslamotors.com/forum/forums/autopark-not-working Jepp, En må huske på at tesla er en bil som konstant er i utvikling, derfor kan tesla slippe "produkter" som ikke er testet en million ganger slik som de andre må. Da de hele tiden får input om situasjoner der ting ikke virker også kan de drive med bugfiks underveis. Kan ikke sammenlignes med noen andre biler i verden. Så at de opplever noen barnesykdommer etter første oppdatering er ikke så rart egentlig. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Da er det jo et bevis på at man ikke kan stole helt på autokjøring , hvis det må feilrettinger til hele tiden å måtte sitte der å være klar til å ta i rattet hvis noe skulle skje er jo mere stressende en normal kjøring hvem er det da som har kontrollen ? Endret 19. oktober 2015 av den andre elgen Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Da er det jo et bevis på at man ikke kan stole helt på autokjøring , hvis det må feilrettinger til hele tiden å måtte sitte der å være klar til å ta i rattet hvis noe skulle skje er jo mere stressende en normal kjøring hvem er det da som har kontrollen ? Slik funksjonen er i dag skal en til enhver tid ha hendene i nærheten av rattet. en "signerer" også for dette når en slår den på. Bilen har kontrollen, men en kan ta kontrollen om en ønsker og bilen sier i fra når en må ta kontroll. Tar en ikke i rattet når bilen ber om dette kjører den inn til siden og stopper. Som sagt det er en beta utgave av en automatisk styring og "lane changer" som er ute nå, hele poenget er jo å få flere folk til å være prøvekaniner slik at de kan få god data inn til videreutvikling(data sendes til tesla sine servere kontinuerlig). Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Ingen har sagt man kan stole 100% på autokjøring, dette er vel gjentatt sikkert 100 ganger i tråden, men enkelte elementer får det fortsatt ikke med seg. Beklager at jeg svarte på dette, ignore-filteret går på igjen, og jeg oppfordrer andre til å gjøre det samme, så denne tråden kan ha litt saklig diskusjon. AtW Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Det er jo 100% som er kjernen her hvem tør da la bilen kjøre selv hvis man ikke kan stole på at det virker til enhver tid ? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Ingen har sagt man kan stole 100% på autokjøring, dette er vel gjentatt sikkert 100 ganger i tråden, men enkelte elementer får det fortsatt ikke med seg. Beklager at jeg svarte på dette, ignore-filteret går på igjen, og jeg oppfordrer andre til å gjøre det samme, så denne tråden kan ha litt saklig diskusjon. AtW Jeg følger etter og er helt enig! Det er jo 100% som er kjernen her hvem tør da la bilen kjøre selv hvis man ikke kan stole på at det virker til enhver tid ? Vi vet alle at sjåfører er langt i fra 100% feilfri, men allikevel setter vi oss i bilen og passerer hundrevis pr dag, ja kanskje tusenvis. På samme måte kommer vi til å sette oss i autonome biler da vi vet at alternativet(sjåfører) statistisk sett er mye verre Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Ingen har sagt man kan stole 100% på autokjøring, dette er vel gjentatt sikkert 100 ganger i tråden, men enkelte elementer får det fortsatt ikke med seg. Beklager at jeg svarte på dette, ignore-filteret går på igjen, og jeg oppfordrer andre til å gjøre det samme, så denne tråden kan ha litt saklig diskusjon. AtW Jeg følger etter og er helt enig! Det er jo 100% som er kjernen her hvem tør da la bilen kjøre selv hvis man ikke kan stole på at det virker til enhver tid ? Vi vet alle at sjåfører er langt i fra 100% feilfri, men allikevel setter vi oss i bilen og passerer hundrevis pr dag, ja kanskje tusenvis. På samme måte kommer vi til å sette oss i autonome biler da vi vet at alternativet(sjåfører) statistisk sett er mye verre hvor god eller dår sjåfør man er ikke det som betyr noe , men derimot at man kan stole på noe som man ikke selv har kontroll over Hvis man sitter en "kiste" som man ikke føler noen kontroll over vil det oppleves som noen prøver å myrde en , kanskje ikke der og da , men når. Når det gjelder fremkomstmidler som er kontrollert av en selv eller andre så føler man at det blir gjort alt for å berge liv Er det en "mystisk boks " som styrer dette og det har betydning for en liv føles det alt annet en trygt Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 hvor god eller dår sjåfør man er ikke det som betyr noe , men derimot at man kan stole på noe som man ikke selv har kontroll over Hvis man sitter en "kiste" som man ikke føler noen kontroll over vil det oppleves som noen prøver å myrde en , kanskje ikke der og da , men når. Når det gjelder fremkomstmidler som er kontrollert av en selv eller andre så føler man at det blir gjort alt for å berge liv Er det en "mystisk boks " som styrer dette og det har betydning for en liv føles det alt annet en trygt For meg betyr det noe, jeg er glad i tall, statistikk og slikt. får jeg valget mellom å sitte på med A der sannsynligheten for å dø er 0.0001% og B der sannsynligheten er 0.0000000001% så setter jeg meg såklart inn i B. Driter i om det er du, Kari, Ola eller Muhammed som kjører eller ja elektronikk. At du liker å ta de farlige veiene er jo din sak Men ja, denne tråden bør spares for dette tullet. Det er nok nå Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Dere må ikke glemme at om dere stoler på elektronikk fra utlandet fremfor mennesker du har rundt deg hele tiden , så stoler dere i realiteten mere på fremende mennesker en din gen familie ( det kan man ganske sikkert sette en statistikk på) Å stole på stattestdikk vil også være å stole på måten noen få ( og gjerne ukjente personer ) tolker data fra en begrenset undersøkelse det er ikke noen fasit men peke pin på det som er undersøkt Igjen så betyr det at man ikke stoler på sine egne statistikk er ikke annet en matematikk Det er altså avhengig av riktige data for å fungere Problemet er at ikke all data er helt til stole på . Da blir det det samme når det gjelder statistikk Så har man det hvordan tellen blir tolket I den senere tid har det dukket opp en del saker der oppdragsgiveren ikke var fornøyd med resultatet , de vill ha en ny undersøkelse Problemet var at tallene var de samme Det ente da til slutt med et annet resultat Så kan man da stole på statistikken ? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Når eg kjører i trafikken er eg til daglig omgitt av fremmede personer, og en stor del av disse er idioter eller udugelige. Det er ikke familie eg kjører på veien med - men totalt fremmede. Og ja, eg stoler mer på elektronikken enn de fleste andre medtrafikkanter. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Og ja, eg stoler mer på elektronikken enn de fleste andre medtrafikkanter. men da stoler du mer på fremende, nærmere bestemt de som har laget elektronikken Endret 19. oktober 2015 av den andre elgen Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Ja google sine biler dreper mennesker hver dag, men det er ingen som har fått det med seg enda! statistikken er full av feil. Seriøst elgen nå gidder jeg ikke mer altså, det er bare synsing dagen lang. Jeg stoler på elektronikken pga den er utprøvd og har gode resultater, ikke på grunnlag om jeg kjenner den som har produsert den eller ikke. Men ja, nå orker jeg ikke snakke med deg mer. Endret 19. oktober 2015 av Salvesen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Med tanke på sideantallet så tror jeg det er fullstendig umulig å endre mening til noen her. Statistikk betyr tydeligvis ingenting, pga fremmede folk lager de. Alle andre som kjører derimot de er kjente og troverdige. Ble nesten kjørt på av en dame som brøt vikeplikten forrige uke, hun holdt på med mobilen mens hun kjørte ut uten å sjekke vikeplikten sin. Hadde det skjedd med en bil styrt av elektronikk? Tvilsomt, men jeg tar sikkert feil. Alle de pengene google og andre selskaper bruker til å skape disse bilene er bortkastet fordi mennesker er mer sikker bak rattet, ikke sant? Endret 19. oktober 2015 av Slettet-GlDE6z Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 19. oktober 2015 Del Skrevet 19. oktober 2015 Der har misforstå hva jeg vil frem til , nesten som der gjør det med vilje og det irriterer meg Det handler om hjelpe begge veier der den en gjør feil så kan den andre hindre det jeg aksepterer selvsagt ikke at et menneske gjør feil hvis elektronikken kan hundre det . men vil elektronikken da hjelpe hver enste gang Det vil det garanter ikke gjøre , men man vet ikke når den feiler Når så elektronikke ikke virker skal man bare godta at man blir skadet , eller til og med drept ? Bare tanken viker uansvarlig Man bør i det minste få sjansen til å forsøke å berge seg . man kan da sameligne det med at de er 2 personer i en bil . Så gjør den en en fatal feil . da har den andre personen en sjanse til hjelpe hann Hvis man mener at man ikke skal få sjansen til gripe inn når elektronikken har tatt kvelden med begrunnelse for man er redd for mam ødelegger systemet så kan man umulig mye respekt for selve livet . Da ofrer man jo menneskeliv den gangen det faktisk skjer Man kan sikkert ha et system som frakter personer rund om kring uten fysiske sjåfører . men det blir ikke biler i rette forstand Det blir en salgs bane og da blir det begersett Selv om det brukes enorme resurser på kjøretøy som går av seg selv ( selv det allerede finnes ) så blir ikke autonom bilen slik man tror det er altfor mye å ta hensyn til til at det blir tilsatt over alt , slik at det faktisk kan kalles for bil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå