Simen1 Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Tenk så mye irritasjon vi går glipp av og denne trådens død når autonome (selvkjørende) biler har vært så lenge på markedet at de blir påbudt. Besnærende tanke. 2 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Tenk så mye irritasjon vi går glipp av og denne trådens død når autonome (selvkjørende) biler har vært så lenge på markedet at de blir påbudt. Besnærende tanke. Mon tro om de går fort nok for å tilfredstille fartsbøllen som bor inni en del av bilistene. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Tenk så mye irritasjon vi går glipp av og denne trådens død når autonome (selvkjørende) biler har vært så lenge på markedet at de blir påbudt. Besnærende tanke. synd for de som liker å kjøre selv 4 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 30. mars 2012 Del Skrevet 30. mars 2012 Tenk så mye irritasjon vi går glipp av og denne trådens død når autonome (selvkjørende) biler har vært så lenge på markedet at de blir påbudt. Besnærende tanke. Kommer sikkert til å finnes en måte å overkjøre autokjøringen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2012 (endret) Mon tro om de går fort nok for å tilfredstille fartsbøllen som bor inni en del av bilistene. Jeg kan allerede garantere at de ikke vil det. Autonome biler vil neppe få muligheter til å bryte trafikklover og regler, selv om eieren vil det. synd for de som liker å kjøre selv Ja, de må nok ty til dataspill for å få ut den trangen. Kommer sikkert til å finnes en måte å overkjøre autokjøringen. Kanskje, men det blir antagelig lett å oppdage og dyre bøter om man bryter påbudet. Autonome biler blir neppe utstyrt med ratt, pedaler eller lysstyring, etter at forbudet mot manuell kjøring trer i kraft. Endret 31. mars 2012 av Simen1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 synd for de som liker å kjøre selv Ja, de må nok ty til dataspill for å få ut den trangen. Evt banekjøring. Det kan nok fort hende det blir vanligere. AtW 1 Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 "Klagemur for banekjøring" :nei2: 2 Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Tenk så mye irritasjon vi går glipp av og denne trådens død når autonome (selvkjørende) biler har vært så lenge på markedet at de blir påbudt. Besnærende tanke. Helt til Ronny tar service på sin egen bil i stedet for å gi oppgaven til verkstedet, og du ender opp i frontkollisjon med Ronny fordi du ikke kan styre unna. 2 Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 selvkjørende biler vil vel kjøre seg selv til verkstedet for en service? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Selvkjørende biler, hvordan vet man at de sikre nok ? jeg tenker da på bl.a. saltingen som ødelegger omtrent alt som ferdes på en slik vei.ikke minst elektroniske sensorer og komponenter Det kunne også ha vær artig hvis sykkelen går av seg selv. da kunne de kjøre seg selv gjem og så komme til jobben når man skal sykle hjem. Risikoen for at den blir stjålet vil da ikke være så stor hvis man sykler for handler og må sette den fra seg. Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Selvkjørende biler der fører ikke også har valget til å kjøre selv tror jeg ikke vi ser noe av på minst 50 år, dermed ikke noe å glede/grue seg til. Ser for meg en haug av komponenter langs veien også, som er med på å hjelpe bilene frem. Skinner i veien er jo også en mulighet, da vil fartsgrensen mest sannsynlig være betydelig høyere enn i dag. Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Ellers må jo bilister som ikke vet hvor gasspedalen er være det mest irriterende som finnes. Nei, de som blir værende igjen garasjen irriterer meg over hodet ikke. Men det irriterer meg at andre irriterer seg over noen som kjører saktere enn de selv vil. Snakk om egosentriske personer som ikke respekterer at de ikke kan skjønne andres situasjon i trafikken fult ut. Viss du irriterer deg over at andre irriterer seg, ja da trenger du strengt tatt hjelp! 3 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. april 2012 Forfatter Del Skrevet 1. april 2012 (endret) Helt til Ronny tar service på sin egen bil i stedet for å gi oppgaven til verkstedet, og du ender opp i frontkollisjon med Ronny fordi du ikke kan styre unna. Selvstyrende biler har nok mye raskere respons enn den menneskelige responsen og har nok dermed bedre sjans til å unngå livsfarlige villmenn, barn som suser ut i veien på akebrett, elger som har gått seg vill på motorveien og last rom ramler av tilhengere. Selvkjørende biler, hvordan vet man at de sikre nok ? Testing, optimaliserng, testing, redesign, testing, optimalisering, testing i større skala, osv osv. Selvkjørende biler der fører ikke også har valget til å kjøre selv tror jeg ikke vi ser noe av på minst 50 år, dermed ikke noe å glede/grue seg til. Jeg tipper de blir teknisk modne, billige og sikre nok innen 10 år, juridisk lovlig innen 20 år og påbudt innen 40 år. Apropos selvkjørende biler så har Hardware en artikkel om det i dag: Her sitter en blind mann bak rattet Endret 1. april 2012 av Simen1 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Zodihax Skrevet 1. april 2012 Populært innlegg Del Skrevet 1. april 2012 Tror egentlig bare jeg er mot selvkjørende biler fordi jeg liker å kjøre kun for kjøringens skyld. 17 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Tror egentlig bare jeg er mot selvkjørende biler fordi jeg liker å kjøre kun for kjøringens skyld. This. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Sikkert endel som foretrekker det, men i lengden tror jeg neppe samfunnet gidder å ta de enorme ekstrakostnadene kjøring på egenhånd påfører. AtW Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Gjøre kravene til kjøreopplæring for å kjøre "alene" langt langt høyere enn i dag kanskje? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Gjøre kravene til kjøreopplæring for å kjøre "alene" langt langt høyere enn i dag kanskje? Kanskje, men det hjelper lite, man kan designe veier helt annerledes når maskiner kjører, de vil ikke gjøre feil i samme grad som mennesker, køavvikling vil bli mye bedre, en mengde tiltak på veier trenger ikke å innføres osv. Det er mange mange fordeler som ikke kan tas ut når man skal la folk kjøre feil. Og de som vil kjøre bil alene mest er neppe de som vil tilpasse seg en slikt kjøreregime best heller. AtW Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Jeg tror nok menneskestyrt kjøring i fremtiden blir henvist til egne, lukkede veier og baner. Det er ingenting i veien for at man kan ha egne skogs- og fjellveier forbeholdt menneskelig kjøring for moro skyld, slik man har rallybaner i dag. Kanskje gamle, svingete fjelloverganger som erstattes av moderne tunneler kan bli slike "kjørebaner"? 2 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Problemet med de som skal være sikker ( enten det gjelder selvstyrte biller , eller sikkerhetssystemer generelt) er jo at det aldri vil være 100% . hvis nå vegvesenet også driver med den sabotasjen de gjør hvordan kan det bli sikker nokk , testingen til tross ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå