Alkohoel Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Hei. Vinteren 2009 bygde jeg min første og nåværende stasjonær PC. Den har fungert strålende hele tiden, og spiller fortsatt alt jeg prøver på max settings med gode fps forhold. Men uheldigvis, gode ting varer ikke evig! For rundt 2 uker siden sluttet den å fungere. Mer utdypende, jeg gikk til sengs en stille fredag kveld. Jeg hadde brukt PCen flere ganger iløpet av dagen, og den fungerte bra. Det er derfor til stor fortvilelse at den ikke starter når jeg skrur den på igjen lørdag morgen. Rettelse; den starter, men det eneste som skjer er at logoen til mitt hovedkort EVGA x58 Classified 3x SLI dukker opp på skjermen. Der står den til jeg evt. skrur maskinen av igjen. Alt ser ut til å starte opp idet jeg starter maskinen, men et eller annet er tydlig galt. Jeg har prøvd å ta ut og inn flere deler, se om det utgjør noen forskjell. Inkl. grafikkort (Radeon 5970), Eksternt internettkort, RAM, CPU, HDD og SSD. Ingenting hjelper. CPU temperaturen ligger på rundt 50-60 grader, noe jeg innbiller meg er rundt 20 grader høyere enn den pleide. Mulig jeg husker feil, lenge siden jeg har holdt på med PCer. PCen er hjemmebygd, og jeg har ikke byttet noen deler siden de ble innkjøpt i 2009. Jeg har planer om å dra på The Gathering i år den 4. og må med andre ord ha PCen fikset til da, koste hva det koste vil! Jeg er svært takknemlig for all hjelp jeg evt. får av dere, trenger det virkelig! - Henrik Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Bør prøve å resette BIOS innstillingene (CMOS). SIden du antagelig ikke kommer inn i menyene så må du ta en hardware reset. Det pleier å stå forklart i manualen for HK, er som regel en jumper som flyttes over. Lenke til kommentar
Alkohoel Skrevet 2. april 2012 Forfatter Del Skrevet 2. april 2012 Aha, da prøver jeg det. Et spørsmål, tror du det er sansynslig at det er hardware som har strøket med? Isåfall hvilke deler, ettersom jeg må kjøpe inn nye da, før TG om 2 dager. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Hvis reset ikke hjelper, så ville jeg plukket den ned til beinet. Kun HK, CPU, og PSU. Hvis du har høyttaler tilkoblet på HK så skal den pipe pga manglende RAM. Så legge til RAM og skjermkort, og se hva som skjer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå