Gå til innhold

Bra som systemdisk eller? Raptor 36,7gb 10000rpm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk den harddisken for 2 dager siden. Utrolig digg. Inne i windows på 4-5 sek. Har helt make hovedkort som deg også.

Perfekt til system harddisk.

Den jobber som en helt.

Merket at spill gikk bedre også. Mindre vente tid.

Tror jeg skal bestille en til for å kjøre raid 0.

Men når du kjøper den husk at du må bytte på en jumper på hk ditt, for å finne S-ata harddisken. Typisk ASUS.

Ps. Itbutikken er billigere. Og levere like kjapt som f.eks Komplett.

Lenke til kommentar
Fikk den harddisken for 2 dager siden. Utrolig digg. Inne i windows på 4-5 sek. Har helt make hovedkort som deg også.

Perfekt til system harddisk.

Den jobber som en helt.

Merket at spill gikk bedre også. Mindre vente tid.

Tror jeg skal bestille en til for å kjøre raid 0.

Men når du kjøper den husk at du må bytte på en jumper på hk ditt, for å finne S-ata harddisken. Typisk ASUS.

Ps. Itbutikken er billigere. Og levere like kjapt som f.eks Komplett.

Oi, tror jeg må bestille den nå på quisten altså.

En liten ting til, eller to kanskje. Må jeg ha en sånn strøm overgang til den eller tar den standard pluggen?

Hvilken jumper, er det noe "hemmeli triks" eller står det i manualen?

Hvordan var det å innstallere Xp på den? Noen tips å komme med?

Lenke til kommentar

Raptor støtter både "ny" og "gammeldags" strømkontakt. :)

Men den bråker, iallfall hvis du er vant med en svært stillegående PC, slik jeg er. Jeg har nettopp mottatt en Raptor som jeg skal returnere. Jeg prøvde den ikke en gang, utover det å sette inn strømpluggen. Høyfrekvent piping er uakseptabelt når jeg bor på 15 kvadrat og alltid vil høre lyden fra maskina. :)

Lenke til kommentar

Kjører Raptor som OS disk, er kjempefornøyd.

Føler ting skjer raskere enn tidligere.

kan ikke si jeg er plaget av støy, syns den er svært stillegående.

Den støyer klart mindre enn min forrige os disk, WD Caviar 30 GB Ata 100

Har montert HD vannkjølingsblokk på Raptor`n, mulig dette demper støy, nevnt tidligere her.

Lenke til kommentar

Oi, tror jeg må bestille den nå på quisten altså.

En liten ting til, eller to kanskje. Må jeg ha en sånn strøm overgang til den eller tar den standard pluggen?

Hvilken jumper, er det noe "hemmeli triks" eller står det i manualen?

Hvordan var det å innstallere Xp på den? Noen tips å komme med?

Raptoren har en standar strøm tilkobling. Men kan bruke den nye typen også.

Jumperen er ingen hemlig triks. Det var bare at jeg ikke er vant til jumper som må byttes. Hadde MSI før. Står i manualen. Men hvis du ikke finner den må du bare gi beskjed.

Angående install av win xp. Du må i BIOS'en for å forandre hvilken harddisk som skal være oppstarts haddisken. Jeg tok bare der som HDD1 på disable. Da vil IDE haddiskene være ute av drift for windows, og vil lete videre etter S-ATA harddisken.

Hvis du ikke har peiling på hva jeg baler om så si i fra.

Dessuten må du i oppstarten av installsjonen av win xp trykke F6. Fordi du skal installere SCSI lignende harddisk. (Ikke spør meg hvorfor det, det er bare slik)

+at du må ha drivere til støtte for S-ata harddisken på en disket. (stresset litt med det, for jeg har gått vekk fra de små flate fanskapene) Driverne finner du på cd'en som kom med hovedkortet ditt. Eller du laster ned fra nettet.

Her i huset er det bare litt støy fra den når den jobber. Slik som en vanlig harddisk. Byttet i tillegg ut de to andre WD haddiskene med 2 stk barracuda. Så jeg var litt sjokket over hvor stille pc'en ble. Nå er det bare vifte støy igjen som bråker mest.

Fikk den harddisken for 2 dager siden. Utrolig digg. Inne i windows på 4-5 sek.

hæææ? 4-5s? det var jo griseraskt...

Da tar jeg ikke med tiden bios'en teller ram og leter etter HD ol.

Fra det øyeblikket pc'ens litt rare kvinne stemme sier at hun henter opp oprativsystemet. Da tar det knapt nok 4-5 sek. Ser bare et velkommen bilde og sviiiiiiip så er jeg inni windows.

Lenke til kommentar
Hva skal du bruke det til?

Ser ikke helt behovet for noe slikt. Mye penger i dass spør du meg.

:)

Må støtte meg til det Jonassen sier her, dessuten er alt over Celeron 366 fullstendig waste. Hva skal men forresten med skjermer over 15" ??? ;-)

Spøk til side, kjører Raptor som systemdisk selv, og er imponert. Harddisken er jo gjerne den tregeste delen i datamaskinen, så det er en del totalytelse å hente på raske disker. Dessuten synes jeg ikke den bråker så fælt heller...

timtowtdi

Lenke til kommentar

jeg må bare spørre litt her nå. Dere sier dere bruker Raptoren som OS disk, MEN et operativ system tar vel ikke rundt 36 GB? jeg sjekket nettop, og mitt ligger på litt over 1GB. Personlig ville jeg ha klart meg fint med kun 1 raptor disk, dvs den er stor nok for meg.

og så lurer jeg på en ting til, hva er raid (raid0?) ?

Lenke til kommentar
Hva skal du bruke det til?

Ser ikke helt behovet for noe slikt. Mye penger i dass spør du meg.

:)

Må si meg fullstendig enig. Tviler på at ytelsen er verdt pengene, men er man stinn av gryn så kan man jo alltids kjøpe. Hadde jo seff gjort det hvis jeg hadde penger som lå og samlet støv, men er dessverre dårlig med det.

Er ganske så langt ned på min "ønskeliste" innen pc, selv om det meste er ganske topp oppdatert.

Lenke til kommentar

Disken er så absolutt verdt de pengene jeg ga for den. Levert til meg for 1430,- Fra itbutikken.no. Dessuten har ej gallrede som noen evnte at en kanskje burde ha her, en 200GB disk i maskinen (og en 80gb) hvor alt av videoer/flmer/musikk ligger lagret.

Min maskin bruker nå ca 7 sec på å laste windows.

Herli :):woot::)

Lenke til kommentar

og så lurer jeg på en ting til, hva er raid (raid0?) ?

Når du kjører raid0 så kjører du diskene sammen som en disk. Det som er poenget med raid0 er at Den ene disken lagerer fra ytterste spor og innover mens den andre disken gjør det motsatt, for at en skal få lik overføringshastighet over hele disken. Var spessiellt nyttig i "gamledager" når diskene ikke var kjappe nok til f.eks å rippe video fra digital-videokameraer uten å slite noe sinnsykt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...