Gå til innhold

Erstatte standard objektivet til EOS 400D

Anbefalte innlegg

Vil bytte ut objektivet som fulgte med EOS 400D. (EFS 18-55mm)

Jeg er nybegynner og ønsker et objektiv som tar bedre bilder på auto, Tv og Av. Det jeg har nå blir det veldig mørke bilder med samt mangler bildestabilisatort.

Har etter litt lesing kommet frem til dette

http://www.netonnet.no/art/foto/objektiv/objektiv-canon/tamron-afdiiisp17-5028xrcanon/154952.4569/?utm_source=Prisguide&utm_medium=Priceengine&utm_term=154952%2B-%20Tamron%20AF%20Di%20II%20SP%2017-50/2,8%20XR%20Canon&utm_campaign=Productfeed#tabs

Er jeg på riktig spor eller er det andre bedre til ca samme pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tamron'n har vært mest i vinden her ja, i den sammenheng. Det er nok det objektivet jeg har brukt mest i flere år nå. Jeg har det uten IS og har aldri følt det som noe savn. (Det sies at det skal være teknisk bedre enn det med stabilisering)

Lenke til kommentar

17-50 uten VC "stabilisering" skal være noe skarper på bildekvalitet, men jeg tror ikke den gjennomsnittlig fotografen vil merke så mye til dette.

Ville sjekke opp om opplysningene hos netonnet er riktig, både prisen og overskriften indikerer at det er objektivet uten VC "stabilisering", men under spesifikasjonene står det "med stabilisering". Objektivet med VC koster ca. 800.- mer.

Lenke til kommentar

Det blir jo alltid nevnt at VC utgaven av 17-50mm ikke er like skarp som den som er uten. Men jeg har ikke fått inntrykk av at de som faktisk har en, er plaget av uskarpe utgaver. Kan det være at det bare er en myte? Eller at det var et problem med de aller første utgavene?

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Det blir jo alltid nevnt at VC utgaven av 17-50mm ikke er like skarp som den som er uten. Men jeg har ikke fått inntrykk av at de som faktisk har en, er plaget av uskarpe utgaver. Kan det være at det bare er en myte? Eller at det var et problem med de aller første utgavene?

Det er vel bare 100% crop-gutta som klager som vanlig :)

Endret av Nautica
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det jeg har nå blir det veldig mørke bilder med

Med mindre akkurat ditt eksemplar er defekt, så er ikke dette objektivet sin feil, og du vil oppleve akkurat det samme med andre objektiver. Prøv deg heller frem med litt eksponeringskompensasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...