Gunfreak Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 For hver av de som mistet noen ved Utøya eller i sentrum, er det dusinvis som har mistet noen til selvmord, skal vi da slutte å bruke ordtak som "gå heng deg" eller #viss noen sier noe dumt en gang til skyter jeg meg" bare så man ikke skal støte noen som har mistet noen til selvmord. Livet er ikke en dans på roser, noen folk har vært uheldige, men det betyr ikke at humorister skal gå på eggeskall for å ikke fornærme noen. Humor er fri sone, ikke alle finner alle andres humor morsom, men de gir dem ikke retten til å bitche og klage. Syns du ikke det er morsomt, ikke kommeter det, syns du er det morsomt si det. Altså har du ikke noe fint å si, ikke si det. Jeg har selv ekstremt mørk humor, noe som vanligvis går greit i europa, og spesielt skandinavia da vi ikke blir så lett opprørt, men jeg har funnet at amerikanere blir opprørt og fornærmet av den minste ting. Hver gang jeg kommer med en mørk vist, blir det helt gale og sier at en nordmann skal ikke spøke med slike ting etter 22 juli, som om det faktum at en dust nordmann som gjorde noen veldig dumt skal nå ødlegge alle vitser jeg noen ganger kommer med fordi jeg også er norsk, jeg ble født 1 time fra svenske grensa, hadde jeg blitt født på andre siden, kunne jeg komme med masse vitser. Selv svenske vitser blir amerikanerne gale av, kaller meg rasist og alt mulig rart, selv om svenskene skjønner vitsen, bare amerikanere blir fornærmet av de. Nei vi i norge må altid få lov til å komme med vitser som viss folk syns er upassende, gjør vi ikke det har terroristene vinnet. Greit nok at ikke alle disse vitsene er morsome, men det er et annet tema. 5 Lenke til kommentar
Rattlebone Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Interessann artikkel. Har du noe mer å tilføye som kilder, info eller lignende? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 (endret) Moderatormelding Det er ikke aktuelt å slette tråden. Usmakelig humor er ikke et regelbrudd.Denne avgjørelsen kan påklages til innholdsansvarlig. For fremgangsmåten, se Retningslinjene eller bruk rapportfunksjonen (rapportér da dette innlegget).Dette innlegget skal ikke kommenteres. Endret 1. april 2012 av krikkert 1 Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 1. april 2012 Forfatter Del Skrevet 1. april 2012 Zarac har et poeng. Selv om noe kan vekke gufne følelser hos enkelte, så bør vi ikke forby alt som kan vekke slike følelser. Det handler om ytringsfrihet. Mange vil f.eks forby avbildninger av Muhammed, for å unngå å irritere ytterliggående islamister. Men påbudene og forbudene i Koranen gjelder egentlig bare troende islamister, ikke andre mennesker. Derfor står vi faktisk fritt til å lage avbildninger av Muhammed hvis vi vil i vår del av verden. Og vi kan f.eks fritt lage photoshoppinger som viser at kjente bygninger brenner, selv om noen synes sånt er smakløst. Lenke til kommentar
Rattlebone Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Du har helt rett der, SeaLion. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Jeg blir ikke sur eller noe, men tenkt på det da, om en som mistet moren sin sitter å surfer på forumet her, og ser dette, hva vil h*n tenke? Jeg tenker bare på andre. VG fikk så mye hat for å bare snakke om dette. Hvis man ikke liker det man ser, så se en annen vei. Skal vi slutte å formidle nyheter eller produsere satiriske skuespill eller krigsfilmer fordi noen kan føle seg støtt? Så kommer vi tilbake til timingen. Lagde de en vk2 film rett etter krigen? Jeg føler meg ikke støtt å har ikke store problemer med denne tråden annet en at jeg kanskje har litt for mye empati for folk... Må vel skjerpe meg.. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Så vidt jeg vet, ble det ikke laget en krigsfilm rett etter krigen, men det henger vel snarere sammen med tilgjengeligheten på nødvendig utstyr. Derimot var bøker et vanligere medium, og det tok ikke lang tid etter frigjøringen før det kom både romaner og diktsamlinger med krigen som tema. Vi kan jo ta et mermoderne eksempel. Spillefilmer om folkemordet i Rwanda, opprøret mot apartheidstyret i Sør-Afrika og krigene i Midt-Østen har kommet på løpende bånd de siste årene. Der er det ikke tatt mye hensyn til timingen. Og enten det gjelder trivielle forhold her hjemme, jordskjelv i Øst-Asia eller selvmordsbombere i Pakistan, får vi nyhetene på TV-skjermen allerede på dagen det hendte. Mener du at det er galt? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 (endret) Jeg blir ikke sur eller noe, men tenkt på det da, om en som mistet moren sin sitter å surfer på forumet her, og ser dette, hva vil h*n tenke? Jeg tenker bare på andre. VG fikk så mye hat for å bare snakke om dette. Hvis man ikke liker det man ser, så se en annen vei. Skal vi slutte å formidle nyheter eller produsere satiriske skuespill eller krigsfilmer fordi noen kan føle seg støtt? Så kommer vi tilbake til timingen. Lagde de en vk2 film rett etter krigen? Jeg føler meg ikke støtt å har ikke store problemer med denne tråden annet en at jeg kanskje har litt for mye empati for folk... Må vel skjerpe meg.. Så vidt jeg vet, ble det ikke laget en krigsfilm rett etter krigen, men det henger vel snarere sammen med tilgjengeligheten på nødvendig utstyr. Derimot var bøker et vanligere medium, og det tok ikke lang tid etter frigjøringen før det kom både romaner og diktsamlinger med krigen som tema. Vi kan jo ta et mermoderne eksempel. Spillefilmer om folkemordet i Rwanda, opprøret mot apartheidstyret i Sør-Afrika og krigene i Midt-Østen har kommet på løpende bånd de siste årene. Der er det ikke tatt mye hensyn til timingen. Og enten det gjelder trivielle forhold her hjemme, jordskjelv i Øst-Asia eller selvmordsbombere i Pakistan, får vi nyhetene på TV-skjermen allerede på dagen det hendte. Mener du at det er galt? De første WW2 krigsfilmene ble laget under krigen, Sahara ble laget i 43 tror jeg, Objective burma ble laget i 45, og ja rett etter krigen ble det laget en drøss med WW2, de begynnte i 46 og bare forsatte, WW2 filmer var sammen med westerns, action filmene på 40 og 50 tallet. I 51 ble go for broke laget, der MANGE av soldatene som var der i virkligheten spillte seg selv. og statister. Det ble laget flere andre også. I 55 ble To hell and back laget, der Audie Murphy spiller seg selv, som en av de mest dekorerte soldatene i USAs historie. Så ja, det ble laget WW2 filmer både under og rett etter krigen sluttet Endret 1. april 2012 av Gunfreak 1 Lenke til kommentar
SLi Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 (endret) De første WW2 krigsfilmene ble laget under krigen, Sahara ble laget i 43 tror jeg, Objective burma ble laget i 45, og ja rett etter krigen ble det laget en drøss med WW2, de begynnte i 46 og bare forsatte, WW2 filmer var sammen med westerns, action filmene på 40 og 50 tallet. I 51 ble go for broke laget, der MANGE av soldatene som var der i virkligheten spillte seg selv. og statister. Det ble laget flere andre også. I 55 ble To hell and back laget, der Audie Murphy spiller seg selv, som en av de mest dekorerte soldatene i USAs historie. Så ja, det ble laget WW2 filmer både under og rett etter krigen sluttet You win.. Endret 2. april 2012 av SLi Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Enig i at man ikke skal kunne fjerne alt man ikke liker med utgangspunkt i Utøya eller lignende, men samtidig bør det kanskje være en grense for spøk/løgn. Er det innenfor å si "moren din har vært i en ulykke, hun er død", eller aprilspøken om at du har kun få uker igjen å leve? Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 F... Jeg glemte og ringe til purken ang bombetrusselen min 1 april..... Ja seriøst jeg tenkte på å gjøre det..... Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Hmm, noe som ble nevnt over, er det flere mennesker som har tatt livet av seg etter hendelsene 22 juli ? Det har jeg aldri hørt noe om. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Hmm, noe som ble nevnt over, er det flere mennesker som har tatt livet av seg etter hendelsene 22 juli ? Det har jeg aldri hørt noe om. Viss du referer til min post, snakker jeg ikke om folk som har tatt livet av seg pga. 22 juli, men folk som tar livet av seg nå og da, 77 mennesker ble drept 22 juli, hvor mange mennesker tror du tar selvmord hvert i år i norge, og når man da legger til at dette skjer hvert år, hele tiden, snakker vi om hundre eller tusenvis av selvmord som påvirker folk i dag. Lenke til kommentar
Korka Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Det sprang en bombe i oslo for under et år siden, fler døde og norge var i sorg. Så poster en fyr et bilde av Kongens slott i brann, som bare er en gate nedenfor der en bombe sprang for under et år siden. E: nevnte ikke utøya her, fodi det ikke er like relevant. >Sprang Lenke til kommentar
SLi Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Det sprang en bombe i oslo for under et år siden, fler døde og norge var i sorg. Så poster en fyr et bilde av Kongens slott i brann, som bare er en gate nedenfor der en bombe sprang for under et år siden. E: nevnte ikke utøya her, fodi det ikke er like relevant. >Sprang ? Lenke til kommentar
Korka Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Det sprang en bombe i oslo for under et år siden, fler døde og norge var i sorg. Så poster en fyr et bilde av Kongens slott i brann, som bare er en gate nedenfor der en bombe sprang for under et år siden. E: nevnte ikke utøya her, fodi det ikke er like relevant. >Sprang ? 1 Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Altså: Det løp en bombe rundt i oslo for under ett år siden.... Lenke til kommentar
SLi Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Altså: Det løp en bombe rundt i oslo for under ett år siden.... Ja, skjønte det, men å si sprengte er vel feil, eller? Sprang er vel riktig? Lenke til kommentar
Rattlebone Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Ja, men nå tror jeg vi lar denne tråden ligge. Dette var ment som en aprilspøk, så da er det ingen vits å holde denne tråden mer levende. Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 (endret) Altså: Det løp en bombe rundt i oslo for under ett år siden.... Ja, skjønte det, men å si sprengte er vel feil, eller? Sprang er vel riktig? Har ærligtalt ingen annelse, er ikke noen "grammar nazi" selv så, ikke så nøye for meg, jeg bare begynte og se karikatur tegninger begynne og ta form i hodet med en gang, av en løpende bombe rundt slottet Løpende med politet etter, ropende jeg har jo ikke gjort noe ! Typisk litt Don rosa Donald Duck stil for dem som har lest litt donald. Endret 5. april 2012 av FullSpectrum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå