Jan R. Halvorsen Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 (endret) Bruker: Jan R. Halvorsen Utfordring: Manuell fokus Deltakernivå: Pingle Utstyr: Diverse optikk Fin anledning til å presse seg litt igjen dette Blir vanskelig å komme med daglige bidrag, da det blir endel dager på reise - deltagernivået må derfor bli Pingle. Kjører for tiden mest Nex 5N med manuell fokus, så da sa temaet seg egentlig selv. Kommer vel til å variere mellom Tokina 28 mm (70-talls), Minolta 50 mm (70-talls), kit-zoomen og Tokina 100 mm, macro. Hadde EVF i nøyaktig 10 dager før jeg måtte levere den inn pga. en løs øyemusling, synd å ikke ha den tilgjengelig - var nemlig veldig bra og gjorde fotograferingen enklere på alle måter! Forhåpentligvis får jeg den tilbake før måneden er omme... Endret 1. april 2012 av Jan R. Halvorsen 1 Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 1. april 2012 Forfatter Del Skrevet 1. april 2012 1. april Gaven til den som har alt - sjokoladefontene. Innviet i dag, til stor jubel Nex 5n, Tokina 28/2.8, Freia Melkesjokolade, jordbær, banan, godteri... 1 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Hmmm. Sjokoladefontene. Hvem fant opp en slik crazy ting? Overdådig med rennende sjokolade. Godt fanget! Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Det så godt ut det der, men kanskje ikke noe man spiser hver dag. Og hva gjør man når sjokoladen renner over? Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Pent bilde. Av en rar ting man ikke visste fantes. Men det finnes vel mye rarere ting enn det, altså som man enda ikke vet om. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Utrolig hva man kan finne på. Jeg tror at hvis den renner over, så spiser man for sakte 1 Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 11. april 2012 Forfatter Del Skrevet 11. april 2012 (endret) 3. april "Man tager hva man haver" når man skal ha det gøy - en gammel sandkassebåt blir lett et akeredskap i stedet. Nex 5n, Tokina 28/2.8, blender rundt 8, 1/640 sek, ISO 100: Endret 11. april 2012 av Jan R. Halvorsen 1 Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 11. april 2012 Forfatter Del Skrevet 11. april 2012 5. april Innemoro på hytta. Nex 5n, Minolta 50/2.0, åpen blender, 1/100 sek, ISO 200: En annen kandidat: 1 Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 11. april 2012 Forfatter Del Skrevet 11. april 2012 6. april Mer innemoro (?) på hytta. Nex 5n, kit-objektiv på 24 mm, f/5.6, 1/60 sek, ISO 3200: 1 Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 11. april 2012 Forfatter Del Skrevet 11. april 2012 7. april Egenpresset appelsinjuice med blåbær og jordbærpynt, kanskje ikke helt vanlig påskedrikk, men det smakte meget godt allikevel. Nex 5n, Minolta 50/2.0, åpen blender, 1/60 sek, ISO 400: 1 Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 11. april 2012 Forfatter Del Skrevet 11. april 2012 9. april Siste matrelaterte bilde (for nå) - hjemmelagede grove pizzahorn på gang.. Nex 5n, Tokina 28/2.8, åpen blender, 1/60 sek, ISO 500: Ble mange bilder på rappen etter ferien, klarer forhåpentligvis å levere dagen de tas heretter. 1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Artig bevegelse i sjokoladefontena, og godt fanget samspill i sandkasseakebrettet - fin kjemi og latter der! Likte også det litt puslete portrettet av dama - god idé! Fint jordbær i glasset - fine farger og fint lys. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Ser at du har litt andre objektiver enn meg til NEX-5N-en din. Fornøyd med kamera og objektiv? Er det primær-kameraet ditt? Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 12. april 2012 Forfatter Del Skrevet 12. april 2012 Artig bevegelse i sjokoladefontena, og godt fanget samspill i sandkasseakebrettet - fin kjemi og latter der! Likte også det litt puslete portrettet av dama - god idé! Fint jordbær i glasset - fine farger og fint lys. Takk for kommentarer, alltid hyggelig at noen tar seg tid. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 12. april 2012 Forfatter Del Skrevet 12. april 2012 (endret) Ser at du har litt andre objektiver enn meg til NEX-5N-en din. Fornøyd med kamera og objektiv? Er det primær-kameraet ditt? Veldig fornøyd med bildekvaliteten! Har kun gjenbrukte objektiver (til mitt gamle Minolta og moderne Nikon), ikke kjøpt noe annet enn kit-objektivet som fulgte med. Liker godt det manuelle man blir tvunget til, blir litt å gå tilbake i teknologi - men kunne samtidig tenkt meg et objektiv med god lysstyrke med autofokus til bruk for litt mer actionbilder. Klarte meg med skjermen i noen måneder, men kjøpte nylig EVF - veldig fornøyd med det kjøpet, men hadde det bare i 10 dager før jeg måtte levere inn med løs øyemusling... Bruker det som primærkamera nå, så utrolig deilig å slippe og slepe rundt på Nikon D300s hele tiden. Når jeg får igjen EVF-en savner jeg egentlig bare autofokusen til D300s. Videobiten er jo veldig mye bedre på 5N, selv om jeg er en av de som får med "klikkelyd" hvis jeg beveger kameraet hurtig mens jeg filmer. Burde egentlig levert det inn for gratis reparasjon, men kvier meg litt for ikke å ha det tilgjengelig i ukesvis. Endret 12. april 2012 av Jan R. Halvorsen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Dukket opp mye fint her siden sist jeg var innom - selv om jeg ikke er en pizza-fan, så likte jeg godt pizza-horn bildet. Topp komposisjon. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Flotte bilder Jan. Tokina er bare gull. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 15. april 2012 Forfatter Del Skrevet 15. april 2012 12. april Ligger litt på etterskudd, som dere ser... Nex 5n, 1/60 sek, ISO 100: Ble også et vårtegn den dagen, for de med interesse for blomster: Nex 5n, Tokina 100/2.8, 1/60 sek, ISO 160, usikker på blender, men ytterst smal dof... 1 Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 15. april 2012 Forfatter Del Skrevet 15. april 2012 14. april Litt tele er godt å ha for å ta uoppstilte barnebilder. Nex 5n, Tokina 100/2.8, åpen blender, 1/60 sek, ISO 400: En annen kandidat: Rett fra kamera, kun croppet - bevisst overeksponert kraftig. 1 Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 15. april 2012 Forfatter Del Skrevet 15. april 2012 15. april Så er jeg plutselig ajour. Dratt litt i spaker for å få mer "smell", det var egentlig litt grå og kjedelig himmel. Nex 5n, Tokina 100/2.8, 1/2500 sek, ISO 100: Var vanskelig å velge, viser derfor også en kandidat om noen er interessert Gammel og litt sliten Jaguar, men med den panserpryden har den jo klasse.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå