Gå til innhold

Aprilfest 2012 - Jan R. - Manuell fokus

Anbefalte innlegg

Bruker: Jan R. Halvorsen

Utfordring: Manuell fokus

Deltakernivå: Pingle

Utstyr: Diverse optikk

Fin anledning til å presse seg litt igjen dette :)

Blir vanskelig å komme med daglige bidrag, da det blir endel dager på reise - deltagernivået må derfor bli Pingle.

Kjører for tiden mest Nex 5N med manuell fokus, så da sa temaet seg egentlig selv. Kommer vel til å variere mellom Tokina 28 mm (70-talls), Minolta 50 mm (70-talls), kit-zoomen og Tokina 100 mm, macro.

Hadde EVF i nøyaktig 10 dager før jeg måtte levere den inn pga. en løs øyemusling, synd å ikke ha den tilgjengelig - var nemlig veldig bra og gjorde fotograferingen enklere på alle måter! Forhåpentligvis får jeg den tilbake før måneden er omme...

Endret av Jan R. Halvorsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Ser at du har litt andre objektiver enn meg til NEX-5N-en din. Fornøyd med kamera og objektiv? Er det primær-kameraet ditt?

Veldig fornøyd med bildekvaliteten! Har kun gjenbrukte objektiver (til mitt gamle Minolta og moderne Nikon), ikke kjøpt noe annet enn kit-objektivet som fulgte med. Liker godt det manuelle man blir tvunget til, blir litt å gå tilbake i teknologi - men kunne samtidig tenkt meg et objektiv med god lysstyrke med autofokus til bruk for litt mer actionbilder. Klarte meg med skjermen i noen måneder, men kjøpte nylig EVF - veldig fornøyd med det kjøpet, men hadde det bare i 10 dager før jeg måtte levere inn med løs øyemusling...

Bruker det som primærkamera nå, så utrolig deilig å slippe og slepe rundt på Nikon D300s hele tiden. Når jeg får igjen EVF-en savner jeg egentlig bare autofokusen til D300s.

Videobiten er jo veldig mye bedre på 5N, selv om jeg er en av de som får med "klikkelyd" hvis jeg beveger kameraet hurtig mens jeg filmer. Burde egentlig levert det inn for gratis reparasjon, men kvier meg litt for ikke å ha det tilgjengelig i ukesvis.

Endret av Jan R. Halvorsen
Lenke til kommentar

15. april

Så er jeg plutselig ajour. Dratt litt i spaker for å få mer "smell", det var egentlig litt grå og kjedelig himmel.

Nex 5n, Tokina 100/2.8, 1/2500 sek, ISO 100:

post-149743-0-84671900-1334525195_thumb.jpg

Var vanskelig å velge, viser derfor også en kandidat om noen er interessert :)

Gammel og litt sliten Jaguar, men med den panserpryden har den jo klasse..

post-149743-0-31082300-1334525699_thumb.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...