Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - April 2012


Anbefalte innlegg

Inspirasjonsbildet var også sendt til modellbyrået da vi plukket ut hvilke modell vi ønsket oss.

 

Kopiering er ikke inspirasjon :) Kopiering uten å nevne hvor man har rappet ideen, ja det hetter noe annet...

 

Tja stylingen vi gjorde utifra inspirasjonsbildet vårt er ikke helt lik. Da jeg ikke ønsker å direkte kopiere mine inspirasjonskilder.

 

Men det å anta at jeg har rappet ideen fra den bloggen er feil! Den siden er ikke et sted hvor jeg ville ha brukt tiden min for å finne inspirasjoner.

Endret av Fotofashion
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Inspirasjonsbildet var også sendt til modellbyrået da vi plukket ut hvilke modell vi ønsket oss.

Kopiering er ikke inspirasjon :) Kopiering uten å nevne hvor man har rappet ideen, ja det hetter noe annet...

Tja stylingen vi gjorde utifra inspirasjonsbildet vårt er ikke helt lik. Da jeg ikke ønsker å direkte kopiere mine inspirasjonskilder.

Men det å anta at jeg har rappet ideen fra den bloggen er feil! Den siden er ikke et sted hvor jeg ville ha brukt tiden min for å finne inspirasjoner.

 

Så istedenfor å kreditere så velger du å snakke ned på fotografen bak den bloggen?.. Det er veldig voksent :) jeg syns det var mye bra på den bloggen.

 

GCardinal: du kan vel utdype hva du mener er kopiering? Jeg ser ikke det..

 

Med gledet:

post-7631-0-42134800-1335252425_thumb.jpg

 

Ber om unskyldning hos de ukjente fotografer for å ødlege deres bilder med jalla-sepia filter - men det er kun for å illustrere poenget mitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At Bilder likner er ikke nok å si det er plagiat:

 

Plagiarism is defined in dictionaries as the "wrongful appropriation," "close imitation," or "purloining and publication" of another author's "language, thoughts, ideas, or expressions," and the representation of them as one's own original work,[1][2]

 

Lik imitasjon av bildet er ikke dette, stemningen for meg er anerledes, er ikke samme posering, ikke samme hår osv. Det er dermed flere forhold som tilsier at de er like, men med all respekt - det skjer i fotoverden, ingen av oss har funnet opp hjulet...noe vil gå igjen - deal with it.

For meg er alle tre bildene forskjellig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Tja stylingen vi gjorde utifra inspirasjonsbildet vårt er ikke helt lik. Da jeg ikke ønsker å direkte kopiere mine inspirasjonskilder.

 

Men det å anta at jeg har rappet ideen fra den bloggen er feil! Den siden er ikke et sted hvor jeg ville ha brukt tiden min for å finne inspirasjoner.

 

Du motsier deg litt selv her.. Åpenbart så har du hentet inspirasjon i fra den nettsiden, og i neste setning sier du at du ikke vil bruke denne nettsiden til å finne inspirasjon.. :) Og i en tidligere postering skriver du at du ikke visste om denne bloggen..

 

Jeg føler litt at du er ute på en rotur her.. :)

 

Bildesnittet ditt er noe annerledes, og jeg synes at kvaliteten på ditt verk er bedre. Men utgangspunktet for verket ditt, har du hentet i fra den siden som du ikke vet om eller ville ha brukt tiden din på å hente inspirasjon i fra! ;) Og min påstand er at dette er ikke er tilfeldig. Til det er bildene altfor like, mht rekvisitter og styling.

 

Det er bare å innrømme det med engang, og legg denne ballen død. :) Du har ikke "kopiert" bilder, du har skapt ditt eget verk her. Men å innrømme at man ikke fant opp kruttet denne gangen er faktisk lov! :)

Lenke til kommentar

Og jeg har inrømmet hvor jeg har hentet inspirasjon fra, det har jeg ingen problemer med å gjøre heller. Som jeg skrev, så var inspirasjonsbildet også gitt til modellbyrået. Noe som jeg gjør titt og ofte.

 

Bloggen som cg referer til, har jeg ikke vært inne på tidligere før jeg ble gjort oppmerksom på det. Og som sagt, jeg bruker ikke norske kilder til inspirasjon.

 

som jeg skrev tidligere:

 

Inspirasjonene mine henter jeg sjeldent (les aldri) fra fotografer i nærområdet.

dette er inspirasjonsbildet jeg og stylisten brukte på utformingen

45875ccc5e55e.jpg

Inspirasjonsbildet var også sendt til modellbyrået da vi plukket ut hvilke modell vi ønsket oss.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Tja stylingen vi gjorde utifra inspirasjonsbildet vårt er ikke helt lik. Da jeg ikke ønsker å direkte kopiere mine inspirasjonskilder.

 

Men det å anta at jeg har rappet ideen fra den bloggen er feil! Den siden er ikke et sted hvor jeg ville ha brukt tiden min for å finne inspirasjoner.

 

Du motsier deg litt selv her.. Åpenbart så har du hentet inspirasjon i fra den nettsiden, og i neste setning sier du at du ikke vil bruke denne nettsiden til å finne inspirasjon.. :) Og i en tidligere postering skriver du at du ikke visste om denne bloggen..

 

Jeg føler litt at du er ute på en rotur her.. :)

 

Bildesnittet ditt er noe annerledes, og jeg synes at kvaliteten på ditt verk er bedre. Men utgangspunktet for verket ditt, har du hentet i fra den siden som du ikke vet om eller ville ha brukt tiden din på å hente inspirasjon i fra! ;) Og min påstand er at dette er ikke er tilfeldig. Til det er bildene altfor like, mht rekvisitter og styling.

 

Det er bare å innrømme det med engang, og legg denne ballen død. :) Du har ikke "kopiert" bilder, du har skapt ditt eget verk her. Men å innrømme at man ikke fant opp kruttet denne gangen er faktisk lov! :)

 

Jeg undres hvordan du kan slå fast at det er åpenbart....er ikke bare i Norge de gjør ting som dette, og med mindre du er på trygg grunn med påstanden, så kaster du selv sten i glasshus ved å hevde Fotofashion ror..

 

Men liker hvordan du, som har minst forutsetning for å vite arbeidet bak er den som skal sitte med fasiten...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

...

Jeg undres hvordan du kan slå fast at det er åpenbart....er ikke bare i Norge de gjør ting som dette, og med mindre du er på trygg grunn med påstanden, så kaster du selv sten i glasshus ved å hevde Fotofashion ror..

 

Men liker hvordan du, som har minst forutsetning for å vite arbeidet bak er den som skal sitte med fasiten...

 

Dette er ikke akkurat noe nytt at vi ser utbredt "inspirasjon" i ny innpakning fra fotofashion. For meg virker som dette er heile konsepte bak - ta litt her, litt der, smekke det heile sammen, kjører over med ett par auto-filtrer, smoothe huden til døden - og voila så har vi kunstverk.

 

Håret er den sammen, modellen til og med holder hånden likt på busken, og selve busken er som kjøpt i samme butikk. Jeg tror ikke på julenissen og jeg tror heller ikke på tilfeldigheter.

 

Det å si "ja men de stjeler i andre land også" er irrelevant.

 

Det heile går vel mest på stolthet å det å vite at man har skapt noe nytt og egent. Men jeg ser at for noe copy-past gir mer enn nok tilfredsstillelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...

Jeg undres hvordan du kan slå fast at det er åpenbart....er ikke bare i Norge de gjør ting som dette, og med mindre du er på trygg grunn med påstanden, så kaster du selv sten i glasshus ved å hevde Fotofashion ror..

 

Men liker hvordan du, som har minst forutsetning for å vite arbeidet bak er den som skal sitte med fasiten...

 

Dette er ikke akkurat noe nytt at vi ser utbredt "inspirasjon" i ny innpakning fra fotofashion. For meg virker som dette er heile konsepte bak - ta litt her, litt der, smekke det heile sammen, kjører over med ett par auto-filtrer, smoothe huden til døden - og voila så har vi kunstverk.

 

Håret er den sammen, modellen til og med holder hånden likt på busken, og selve busken er som kjøpt i samme butikk. Jeg tror ikke på julenissen og jeg tror heller ikke på tilfeldigheter.

 

Det å si "ja men de stjeler i andre land også" er irrelevant.

 

Det heile går vel mest på stolthet å det å vite at man har skapt noe nytt og egent. Men jeg ser at for noe copy-past gir mer enn nok tilfredsstillelse.

 

Fristet å si noe, men skal du først komme med anklagelser, så får du vitterlig ha noe bedre enn tynt begrunnet svada :) Alt du skriver er antakelser, og jeg deler ikke meningen din. Enten greier du å hoste opp noe som dokumenterer påstandene dine, og da referer jeg til både for bilde og at dette er gjentakende for Fotofashion, eller så får du la det ligge :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

..

 

Fristet å si noe, men skal du først komme med anklagelser, så får du vitterlig ha noe bedre enn tynt begrunnet svada :) Alt du skriver er antakelser, og jeg deler ikke meningen din. Enten greier du å hoste opp noe som dokumenterer påstandene dine, og da referer jeg til både for bilde og at dette er gjentakende for Fotofashion, eller så får du la det ligge :)

 

Vel det du spør om her er ikke mulig for meg å fremskaffe og det veit du meget godt selv :) Latterlig debatt teknikk (ganske billig som enkelte andre ting her), men ja funker den. Dette blir ord-mot-ord som i alle slike diskusjoner - det er min mening og jeg håper på at forum brukere er ikke blinde og ser hvor "inspirasjon" kommer ifra. Jeg fikk frem poenget mitt, takker for mulighet for å ytre meg her - resten kan ligge :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

..

 

Fristet å si noe, men skal du først komme med anklagelser, så får du vitterlig ha noe bedre enn tynt begrunnet svada :) Alt du skriver er antakelser, og jeg deler ikke meningen din. Enten greier du å hoste opp noe som dokumenterer påstandene dine, og da referer jeg til både for bilde og at dette er gjentakende for Fotofashion, eller så får du la det ligge :)

 

Vel det du spør om her er ikke mulig for meg å fremskaffe og det veit du meget godt selv :) Latterlig debatt teknikk (ganske billig som enkelte andre ting her), men ja funker den. Dette blir ord-mot-ord som i alle slike diskusjoner - det er min mening og jeg håper på at forum brukere er ikke blinde og ser hvor "inspirasjon" kommer ifra. Jeg fikk frem poenget mitt, takker for mulighet for å ytre meg her - resten kan ligge :)

Kan bekrefte at jeg som forumbruker ikke er blind (det vet jeg jo selv best), og "ser" helt klart at den nevntes inspirasjon IKKE kommer fra andre steder enn der han selv sier den kommer fra.

Sammenligningen med den bloggen du viser til skjønner jeg forsåvidt, men en standhaftig påstand om at det er denne bloggen som er "inspirasjonen" skjønner jeg altså ikke. Og iallefall IKKE når fotografen selv sier det han sier! :omg:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Her er en liten forsmak på hva som kommer fra meg fremover. Jeg har vært på bilkirkegården i Töcksfors i Sverige, brukte 8 timer der, tok over 400 bilder, og har antakelig rundt 100 bilder jeg er meget fornøyd med.

Minner meg på at jeg skal mase på tomsi42 så vi kan dra på et nytt treff over grensa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...