agrimsrud Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Skal ikke være så vanskelig. Ta en titt på noen eksempler: http://jsfiddle.net/agrimsrud/bRMab/ http://jsfiddle.net/agrimsrud/GgKmM/ 1 Lenke til kommentar
D02 Skrevet 13. april 2012 Forfatter Del Skrevet 13. april 2012 problemet er at koden har blidt et eneste stor kluss av ting og tang, så må sette meg ned å rydde i den. Prøvd metoden over, men sånn jeg har siden nå så vil logoen flytte på seg fordi bildet ligger i en 100% width div tag så den flytter på seg når jeg skalerer vinduet. Som sagt får jeg først se å rydde opp i koden, så skal jeg teste det ut en gang til : ) Lenke til kommentar
sunsunsun Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 (endret) Noen nettlesere må bli fortalt at bilder er block-elements, for å midtstille dem med CSS. Hvis du ikke vil bruker text-center(ikke anbefalt av W3C i dette tilfellet) så har jeg lagd et eksempel her: http://jsfiddle.net/mv5mQ/3/ Endret 13. april 2012 av elos 1 Lenke til kommentar
D02 Skrevet 19. april 2012 Forfatter Del Skrevet 19. april 2012 Da er nettsiden levert, men læreren vil at jeg skal lage en forklaring hvor jeg får frem hva jeg har gjort og fremgangs måte + en forklaring på hvorfor siden ikke kjører optimalt med IE. Spørsmålet er da. Har noen en artikkel som får fremm problemene med Html koding av websider for IE? Siden er programmert på Mac. Så har ikke fått testet siden for IE:/ Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Hvilken versjon av IE. En side kodet etter standard bør vises helt korrekt i IE9, ha noen småproblemer i IE8 og kan se helt reva ut i IE7/IE6. Det finnes ikke en enkelt artikkel som viser problemer knyttet til IE så vidt jeg vet. Du må nok få sjekket siden i IE (ulike versjoner) og så lete mer spesifikt på de ulike problemene. Men generelt er problemne i IE knyttet til at Microsoft for IE6, IE7 og tildels IE8 har valgt avvikende implementering av hvordan tagger, css og DOM skal håndteres. I tillegg har ulike nettlesere litt ulik implementering av "standard" margin, padding og skriftstørrelse (blant annet). Derfor bruker vi ofte noe som kalles "reset", for at utgangspunktet skal bli likt. Lenke til kommentar
D02 Skrevet 19. april 2012 Forfatter Del Skrevet 19. april 2012 Ok. Så hvordan kan jeg da "resette" padding osv? Ser at noen av problemene er padding margin og font, + at bildelinker får ramme rundt seg(det deaktiverte jeg med css) Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Søk på reset.css eller meyer reset eller reset.css meyer. Ramme (border) på bildelinker er så vidt jeg husker et IE6 problem. Mulig det også er slik i IE7. personlig har jeg ikke opplevde dette som problem på årevis. Ellers kan du gjerne argumentere overfor din lærer at å kode for IE6 er bakstreverks og unødvendig. Under 0,5 % av brukere bruker IE6. Alle som driver med dette som yrke - gir mer eller mindre blaffen i IE6 i dag. Mange av oss gir også mer eller mindre blaffen i IE7. Statistikk på alle sider jeg har med å gjøre viser ca 3 - 5 % bruker IE7 (vi snakker da om ca 60 000 besøkende). Statcounter viser at ca 1 - 3 % i Norge bruker IE7. Ellers har du rett i at padding, margin og lineheight er noen av problemene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå