Gå til innhold

[Løst] Trenger hjelp med i7 920

Anbefalte innlegg

Hei

Eg er ganske ny innen for klokking og slikt men har lest litt her på forumet og sett en del videoer på youtube der de fleste videoene viser hvordan eg kan få 4+ GHz. Eg har ikkje noe ekstra kjøling enn det som følgte med cpu'en så då tenker eg at 4 GHz er alt for høyt. CPUen kjører nå på 2.67 GHz, men er det mulig å klokke den litt? Slik at eg får litt bedre ytelse av den? Hovedkortet mitt er et ASUS P6T SE

Eventuelt, billig cpu kjøler? :hmm: Holder på med videoredigering og CPUen min er virkelig en flaskehals da.

Takker for svar :wee:

Edit:

Fant denne videoen hvor han klokker 3,8GHz veldig enkelt

Krever dette ekstra kjøling?

Endret av haxxor508
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CPU'n din (som du sier) ligger på 2.67 GHz, tenk også på at du kjører på 4 kjerner, så antall hertz er ikke alt som teller. Hvis du ser her (http://www.hardware.no/artikler/intel-core-i7-920/57245/5) så kan du se litt angående hvordan din CPU fungerer opp mot andre (finnes mere fakta andre steder, så bare å google).

Som regel når man holder på med videoredigering, er det ikke alltid prosessoren din det går på. Mange prosesser går på skjermkortet, så det kan heller være der "flaskehalsen" ligger?

Selv har jeg en i5-2410M, og holder på med programmering. Det brukes det mye prosessor kraft til kompilering og kjøring av programmer, samt simuleringer. Så hvis du møter på en flaskehals med en i7 så holder du på med ganske harde arbeidsoppgaver :p

Lenke til kommentar

Du kan fint overklokke til 3.4-3.6ghz med stock kjøler. Skal du opp mot 4ghz ville jeg nok anbefalt at du kjøpte en noctua kjøler. Når man kommer opp til 4ghz så må man skru opp volten ganske mye for å kjøre stabilt, så da blir det ganske varmt. CPUer er og veldig forskjellige. En 920 med rev D0 har mer potensiale til å komme over 4ghz. Kjører selv på 4.4ghz 24/7 med min i7 920 D0.

Lenke til kommentar

Takk for svar begge to!

Du har nok rett der Valkyre, men eg tenker som så. Hvorfor kjøre den på 2.67GHz når eg kan ha 3.4-3.6GHz slik som kidio sier :)

Eg bare følger den videoen då? Burde eg gjøre det i mange små endringer, slik at eg ikkje kommer over 3.4 i begynnelsen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...