Gå til innhold

Info rundt kjøp av PC, og byggning av pc'en

Anbefalte innlegg

CD-rom er vel strengt tatt ikke noe nødvendighet lenger. Jeg har ikke hatt det på mine tre siste maskiner. Jeg har derimot en ekstern DVD/Bluray spiller, just in case jeg trenger å rippe en film (har ikke optisk spiller til tv'en heller, alle filmene mine er på serveren).

Det er da deg, men du tilsvarer ikke alle...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott idé, men jeg har et par innspill/tanker:

Denne guiden er vel rettet mot nybegynnere?

Vit hvem du skriver til. Holder det å si at det finnes forskjellige størrelser på hovedkort og at ATX er den vanlige størrelsen eller trenger du å fortelle om hver størrelse, funksjon og dimensjon?

Du skriver alt for mye om hver komponent, eneste som er passe lengde er strømforsyning. Ingen vil lese gjennom dette når du har så mye tekst.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje du kan lage en innledning til hver kategori og en litt utvidet tekst i en spoiler? Altså, for de som vil lese litt mer.

I tillegg: CD-rom bør du heller kalle "optisk drev", da CD-rom går under dette. Faktisk er det får som har et optisk drev beregnet bare for CD, majoriteten av enhetene støtter derimot en rekke CD-typer samt DVD-typer. DVD-brenner vil også bli feil ettersom ikke alle optiske drev kan brenne.

Foreslår også at du gjør det litt mer oversiktlig, i form av overskrifter, fetere skrift, avsnitt osv.

Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

ARNI90 KAN DU LAGE EN SAMLETRÅD SÅ VI SLIPPER 100 ang. Oppsett? SE PÅ TRÅDEN TIL RUUDI PÅ WWW.FREAK.NO PÅ IT DELEN AV FORUMET TAKKER

ELLER SÅ KAN BIBOW ELLER FEKS OLESTOKK GJØRE DEG

1. Caps lock er ikke "cruise control for cool."
  2. Jeg er opptatt med eksamenslesning.
  3. Å skrive, og opprettholde, en slik tråd krever mye tid og innsatsvilje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...