Gå til innhold

Aprilfest 2012 - 3irik - Natt og dag, vær og vind

Anbefalte innlegg

Bruker: 3irik

Deltagernivå: Kandidat

Utstyr: I utgangspunktet en D7000 med litt div optikk, også noe jeg ikke eier selv. Hvis den kommer, så er det ikke umulig at jeg bruker en nex-7 også litt :)

Utfordring: Natt og dag, vær og vind. Jeg skal prøve å finne brukbare bilder av ting utendørs, men også noe innendørs om det kan fortelle noe om tiden på dagen, eller været.

Tilleggsutfordring: Skal prøve å få til noen timelapse sekvenser i løpet av måneden.

Skal besøke mor og far i påsken, så det er ikke sikkert alle bildene kommer ut samme dagen som de er tatt, og det kan hende at en uke uteblir helt, men bildene blir tatt likevel!

Skal forresten prøve å få noen kule timelapser med 85mm 1.8... Legger meg ofte på et trygt plan og bruker vidvinkel. Noen som har tips?

Edit:Bold

Endret av 3irik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lett ironisk tittel må da være lov 01.04, Tom? :-) Opplevde himmelen over Trondheim som rimelig mangfoldig idag, typisk 'vårvær' her oppe.. *sukk*

Du har fått med hva og hvor det er uten problemer, men tettere eller løsere utsnitt hadde kanskje gitt enten mer kontekst eller tydeligere fokus? :-)

Lenke til kommentar

Lett ironisk tittel må da være lov 01.04, Tom? :-) Opplevde himmelen over Trondheim som rimelig mangfoldig idag, typisk 'vårvær' her oppe.. *sukk*

Med det været Trondheim har hatt denne påsken, trodde jeg vi var forbi ironien ;)

Men det blir fine bilder, det er jo en trøst. Liker godt syklene i vinteropplag.

Lenke til kommentar

Hehe, takker for komplimenter! Kjenner jeg begynner å bli kraftig lei av snøen gitt, så jeg gleder meg til sommeren virkelig slår inn!

Har vært en tur sørpå, men mista litt kontroll på hva som ble tatt når. Det får heller være, jeg legger ut de bildene jeg har tatt som jeg mente å putte i denne tråden. Her kommer alt på rekke og rad!

Bilde 4:

7070412439_b9c59d3547_b.jpg

Vanndråper by 3irikur, on Flickr

Bilde 5:

6924332990_2e45d9f518_b.jpg

Fiksenett i vann by 3irikur, on Flickr

Bilde 6:

7070412253_1daee2a9ff_b.jpg

Krok by 3irikur, on Flickr

Bilde 7:

7070411981_1112f1d748_b.jpg

Broa by 3irikur, on Flickr

Bilde 8:

6924331996_09ae195a44_b.jpg

Stjerne by 3irikur, on Flickr

Ser at det er blitt mye regn og snø hittil... men nå ser været i trondheim ut til å forbedre seg litt, så det dukker nok opp mer av den lystige sorten! :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har funnet ut at jeg har mye å gjøre fremover, så jeg har nok ikke fått tatt noen bilder, og det blir ikke så mye fremover heller, menmen... komemr kanskje noe mer? Tydelig at kandidat var å sikte litt høyt :p

Får komme med i allefall ett til da.

Bilde 9:

7094754069_a4e8d1cf5a_b.jpg

Nidaroselva by 3irikur, on Flickr

Har blitt litt forelsket i HDR i det siste :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...