Joffer Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Har en tråd om bredbåndsruter + +wlan + isdn, men det viser seg at det ikke er så lett å finne.. fant en fra DrayTek (Vigor 2200W+) men den var så dyr (3300 hos gdsl.no). Så da tror jeg at jeg får bare bruke en vanlig bredbåndsruter med isdn og koble på et vanlig enkelt accesspoint i den ene LAN porten.. Så nå er jeg på jakt etter et slit.. noen forslag? Jeg har selv (bare) funnet: Asuscom INET-850 1246,- (PSData) (bare 10mbit, men analog også) Asuscom INET-810 1197,- (PSData) (bare 10mbit) Billion Broadband Gateway + ISDN backup (Komplett) 1087,- DrayTek Vigor 2200 2622,- (GDSL.no) Noen som vet om andre, helst billigere? Og et billig AccessPoint, helst 802.11g... til nå har jeg funnet: Unex HR054G 1333,- (PSData) 3Com OC Wireless 11g Access Point 802.11g 54 Mbps, WPA 755,- (Komplett) Vil helst kjøpe tingene på et sted.. (mindre utgifter til porto ) Til nå ser jo Komplett grei ut med Billion Broadband Gateway + ISDN backup & 3Com OC Wireless 11g Access Point 802.11g 54 Mbps, WPA ut til å være løsningen - totalt 1842,- nesten HALVE prisen enn den DaryTek saken jeg fant til 3300... Noen andre forslag/kommentar? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Til nå ser jo Komplett grei ut med Billion Broadband Gateway + ISDN backup & 3Com OC Wireless 11g Access Point 802.11g 54 Mbps, WPA ut til å være løsningen - totalt 1842,- nesten HALVE prisen enn den DaryTek saken jeg fant til 3300... Noen andre forslag/kommentar? Jeg skal sette opp en slik Billion i dag, ser helt grei ut. De er ikke helt sammenlignbare disse billigrouterene med Draytek, den har VPN og endel andre funksjoner som koster endel i maskinvare svjv. Draytek er vel en billigrouter i sitt marked. Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 25. august 2003 Forfatter Del Skrevet 25. august 2003 Den billington saken funker helt greit? Enkel å sette opp.. setup-and-forget nesten? støtter vel dhcp? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Den billington saken funker helt greit? Enkel å sette opp.. setup-and-forget nesten? støtter vel dhcp? Ja, den er enkel og sette opp, nå har jeg ikke gjort annet enn og sette den opp med ISDN og mot Bluecom ADSL for testen sin del og det var svært enkelt. Den bruker DHCP ut mot lokalnettet ja. Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 25. august 2003 Forfatter Del Skrevet 25. august 2003 Som jeg sa (gjorde jeg mon tro?) så skal jeg bruke den med ISDN i første omgang.. hvordan funket det.. med det mener jeg.. når jeg åpner IE og vil surfe, så ringer den opp automatisk? hva bestemmer at den skal koble ned? time-out verdi? Hva med slike ting som MSN og ICQ.. vil det holde linja oppe "til evig tid"? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Som jeg sa (gjorde jeg mon tro?) så skal jeg bruke den med ISDN i første omgang.. hvordan funket det.. med det mener jeg.. når jeg åpner IE og vil surfe, så ringer den opp automatisk? hva bestemmer at den skal koble ned? time-out verdi? Hva med slike ting som MSN og ICQ.. vil det holde linja oppe "til evig tid"? Det er timeout ja, og den ringer opp så fort noe vil på nett. Man må passe ISDN-routere som en smed, de kan fort lage gigantiske regninger. Du kan jo velge kvalito som ISP og deres fastpris abb på ISDN så slipper du og ofre det en tanke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå