erot71 Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Hei har et Siluro GF3 Ti200 kort. Probl. er at når jeg f.eks skal se filmen som kommer før spillet starter blir oppløsningen f.eks. 640 x 480 og HZ100, det fører til at skjermbilde blir dratt utenfor skjermen(altså hva jeg ser) skjønner ? Jeg vil gjerne har f.eks 60HZ hele tiden Hvordan gjør jeg det ? Har gått på egenskaper for kort og satt 60Hz i steden for optimal, men det hjelper ikke... Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 det er et program som heter "nvidia refreshrate fix"... som gjør at du kan stille de forskjellige oppløsningene til en bestemt hz... søk etter dette programmet... en annem måte å ordne i dete problemet på er å velge et spill som kan kjøre i den oppløsninga og stille inn skjermen slik at bildet ikke går utenfor.. skjermen lagrer nemlig innstillingene for hver enkelt oppløsning.. Lenke til kommentar
Howard Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Velg kjør på startmenyen, skriv dxdiag . Gå til "more help" og deretter "override". Her kan man skrive stille inn den Hz'en man ønsker skal være gjeldende for alle oppløsninger. Dette skal iallefall gjelde for DirectDraw og Direct3D, om den gjelder for OpenGL er jeg litt usikker på. Lenke til kommentar
JSS Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Quote: On 2002-02-09 13:15, erot71 skrev:Hei har et Siluro GF3 Ti200 kort.Probl. er at når jeg f.eks skal se filmen som kommer før spillet starter blir oppløsningen f.eks.640 x 480 og HZ100, det fører til at skjermbildeblir dratt utenfor skjermen(altså hva jeg ser) skjønner ? Jeg vil gjerne har f.eks 60HZ hele tidenHvordan gjør jeg det ? Har gått på egenskaper forkort og satt 60Hz i steden for optimal, men det hjelper ikke... 60Hz?! du må jo bli gal i hodet!! Du må sette det på MINST 75Hz. Lenke til kommentar
thoering Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 85 Hz er normalt å kjøre, helt greit å se på. 60Hz er for lite, ikke bra for øynene i lengden. NVidia Refresh Rate fix som ble nevnt her, er et veldig greit program og bruke. Der får du listet alle frekvensene skjermen takler for hver oppløsning, så bare setter du til max for alle. Så slipper du å tenke mer på det! Lenke til kommentar
Howard Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Det bør kanskje gjøres oppmerksom på at NVIDIA refresh rate fix kun virker for NVIDIA baserte skjermkort. Men det ligger jo litt i navnet også :smile: Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 9. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2002 Takk for svar! Nei,jeg er ikke gal, men tror ikke skjermen min klarer mer en 60HZ i 1280 x 1024....gammel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå