Indian Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Jeg får varene sendt til Strømstad og kjører en tur for å hente dem. Jeg bestilt 4 stykk Bilstein dempere for 370 euro ferdig levert Strømstad. 4 dager senere hentet jeg dem fra posten....... Lenke til kommentar
drivedeep9 Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 er det rimeligere Indian? Forestiller meg at man kan spare på frakten ift. EU regler. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Jai tipper oxo at dette er tenningsrelatert. Bytte av coilet, plugger og kablet til denne prisen er billig. Ebay er tingen! Selv tunge bremseskiver kan mache biltema sine priser. Lenke til kommentar
Cocoon Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 Sporadiske startproblemer kan ha flere årsaker, men dette er noen ting kan gjøre selv uten mye kostnader: * Drivstoffpumperelé *Starter-relé *Fordelerlokk og rotor *Tennkabler og plugger Hvis coilen er gåen er det gjerne enda tydeligere symptomer. Som tidligere sagt, tenningsdeler er greit å bytte uansett:) Lenke til kommentar
Indian Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 drammensområdet! Synd Jeg ikke her noen turer den veien med det første. Jeg tror feilen kan være enkel å feilsøke hvis du har litt peiling på bilen. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 drammensområdet! Synd at jeg ikke har noen turer med det første.....feilen kan være lett å søke hvis du har litt peiling på bil. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Du kan prøve å kartlegge når bilen ikke starter. Du kan begynne med å holde gassen ned når du starter bilen i noen dager. Starter den hver gang? Så kan du prøve å starte bilen uten å gi gass og registrere i hvilken situasjoner du får start problemer. Jeg har en mistanke her..... Lenke til kommentar
Indian Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 er det rimeligere Indian? Forestiller meg at man kan spare på frakten ift. EU regler. I Norge er det bestilligsvarer og de krever betalig på forskudd og det hele hadde kostet 3 ganger mer. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 * Drivstoffpumperelé *Starter-relé *Fordelerlokk og rotor *Tennkabler og plugger Hvis coilen er gåen er det gjerne enda tydeligere symptomer. Som tidligere sagt, tenningsdeler er greit å bytte uansett:) Det er monopoint innsprøytning på disse, ergo ikke fordelerlokk og rotor. Indian: drivedeep9 bor i Drammen, men det er ikke han som har problemer med bilen Lenke til kommentar
drivedeep9 Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 riktig, du tok feil av personene her indian. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 3. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2012 En lite update. Jeg hadde misforstått litt, han som hadde fikset bilen til EU kunne ikke gjøre noe med det elektriske. Bilen er inne på verksted nå og det ville visst koste rundt 11k å fikse problemet. Jeg har ikke hele listen her, men ståa nå er at det mangler en kodenøkkkel og en boks som de ikke kunne skaffe. Det er visst noen som tidligere har koblet feil på batteriet med startkabler, det er mulig at det er det som har rotet det till. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Jeg snakker ikke om deler men tennplugger. Hvis det handles tennplugger, er det ingenting å spare. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 Bil tilbake fra verksted, de kunne ikke gi en endelig forklaring på hvorfor det av og til ikke starter. Anbefalte å bytte tenningslås og startsperreboks (?). Dette kunne de ikke skaffe og med tenningslåsen måtte det følge med noen kodenøkler. Bestilte noe fra et huggeri i Norge fra samme modell, men denne passet ikke, så da er jeg på jakt etter disse delene fra et eller annet sted i verden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Hvor ofte starter den, i forhold til hvor ofte den IKKE starter? Når den ikke starter, hvor lang tid tar det før du kan prøve igjen, og den starter? Er det lagret feilkoder i ECU? Når den ikke starter, kan du sjekke om det er gnist eller bensin den mangler? Høres ikke ut til å være startsperrefeil, da vil bilen starte og gå noe sekunder, mens lampen for startsperre blinker. Har riktignok ikke testet dette på Fiat, men andre merker. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 Det virker veldig tilfeldig, men starter mye oftere enn ikke. Den kan fungere igjen neste dag, men har ikke sett noe mønster. Jeg vet ikke noe om ECUen, men de burde vel funnet noe på verkstedet? Jeg er helt grønn på bil, men ville de ikke sjekket dette på verkstedet? Eventuelt hvordan sjekker man det? Har lest rundt omkring på nettet og fant dette: http://www.fiatforum.com/punto-guides/52068-punto-coil-ecu-checks.html Lenke til kommentar
Ekuahx Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Det kan hende at det e er en løs kontakt på batteriet? Har du strøm hele tiden eller forsvinner den i det øyeblikket du vrir om nøkkelen? Har ikke så veldig mye peiling heller, men hadde dette problemet på min bil og det var helt tilfeldig om den ville starte eller ikke. Stå fast en gang fordi den ikke ville, etter fotballkamp, og ringte NAF for å få dem til å starte bilen, atter en gang. Etter å ha ventet i over en time og NAF-bilen straks skulle være der prøvde jeg en gang til og vips, så startet den. Så du kan sjekke kablene og kontakten på batteriet, håper det hjelper Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Oppfatter deg slik at starteren trekker motoren rundt slik den skal, men at den ikke starter. En god start for videre feilsøking er å finne ut om det er bensin eller gnist som mangler. Kan høres ut som en kam- eller veivsensor har en periodisk feil. Jeg hadde nesten tilsvarende på en bil jeg hadde for noen år siden, og der var det sensoren som styrer tenningstidspunktet som ikke virket av og til. Da fikk den bensin, men ingen gnist. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 (endret) Min far hadde visst sjekket dette med gnisten, gnist mangler når den ikke starter. Hvis det skulle være noe sensorstyr så vil alt fungere hvis man bytter engine control unit? Endret 20. juni 2012 av ^fmj Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Jeg tenker også kam- eller veivsensor. Det er en relativt billig del å bytte. Gnist mangler når den ikke starter? Får bensinpumpa strøm når du kjører startmotoren? Såvidt jeg vet er det vanlig at motorstyringa kutter både tenninga og bensinpumpa når den ikke får input fra veivsensoren. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 (endret) Vet ikke om bensinpumpa får strøm. Er det vanskelig å sjekke? Crankshaft sensor regner jeg med er kamsensor, men veivsensor på engelsk? http://shop4parts.co.uk/?name=store&op=details&ProdId=828&sku=2660 Noe sånt no. Endret 20. juni 2012 av ^fmj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå