^fmj Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 (endret) Bil: Fiat Punto sx75 - 1997 modell. EU-ok. Av og til nekter den å starte. Den har vært inne på sjekk, men ingenting ble funnet. Har ikke klart å se noe mønster i elendigheten. Jeg er ikke bilkyndig og tar i mot alt av tips av hva man burde sjekke. Endret 20. juni 2012 av ^fmj Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Nekter å starte på hvilken måte? Får du kjinna motoren, eller skjer det ingeting når du vrir om? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 1. april 2012 Forfatter Del Skrevet 1. april 2012 Hører at det er reaksjon, slik som det er når man faktisk får start, men det blir ikke tenning (hvis det er det, det heter). Lenke til kommentar
Indian Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Det kan være en sporadisk feil som kommer og går. Jeg slet med en slik feil i en Golf 3 siden oktober og i går lokaiserte jeg feilen. For første gang fikk jeg feilkode G60 som er TPS. Jeg skal prøve å rense den først....før jeg kjøper nytt. Lenke til kommentar
settings Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Bensin eller Disel? så startmotoren drar rundt, men tenner ikke? hvor ofte skjer det? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 4. april 2012 Forfatter Del Skrevet 4. april 2012 Bensin. Ja, den prøver å starte. Ikke noe konkret mønster, akkurat hvor ofte, jeg vet ikke, minst en gang i måneden. Jeg har ikke brukt den så mye enda, vært brukt mer av andre i familien. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Har du prøvd nøkler? Lenke til kommentar
settings Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 hvor lenge har det pagått? skjer det oftere ved kulde? Lenke til kommentar
Indian Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 TPS=Throttle Positioning Sensor. Det er der gasswiren er festet til. Ingen vits å bytte denne før du få en feilkode. Lenke til kommentar
drivedeep9 Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 kan vel bare være starteren som er gåen, mulig du må bytte den Lenke til kommentar
settings Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 starteren går.... det er videre et steds problemet ligger, plugger, tenningspunkt, noe svinghjul osv. Lenke til kommentar
drivedeep9 Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 tror ikke det. tipper drevet popper ut men har problemer med å spinne rundt, var helt likt på bilen min. bytta starter og nå går den hver gang. for å sjekke: Lenke til kommentar
settings Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 regne selfølgelig med at det var testa jeg spørs på bilen hvordan systemet virker. men lettere måte er vel bare se om reimene går rundt. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 (endret) Høyst sannsynlig tenningsrelatert, det er som regel det som fusker på disse modellene. Forsikre deg aller først om at verkstedet sjekket ledningene + kontaktpunktene på starteren og jordingspunktene i motorrommet. Har de gjort det (det bør de...) kan du kjøpe følgende: 4 stk. NGK BCPR6E - 90 kr (for alle fire) 1 stk. pluggkabelsett - 224 kr 2 stk. coiler - 351 kr (for begge to) Ville ha begynt med plugger og pluggkabler, og sett om problemet gav seg. Veldig enkelt å bytte selv. Selvsagt litt tåkete å bytte deler på måfå, men friske tenningsdeler er uansett ikke dumt. Totalt sett havner du med mva og frakt på under tusenlappen. Handler fra både Sparkplugs og Shop4Parts selv, bare gode erfaringer. Mekonomen skal ha 2644,-(!) for de samme delene... Sender deg mailadressen min på PM, så kan du spørre om du lurer på noe. Mvh Thomas, med en 75SX som har rullet 315 000 km Endret 5. april 2012 av epifant Lenke til kommentar
drivedeep9 Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 det er selvfølgelig mulig å kjøpe en billig diagnosekabel til rundt 300 kr, koster ofte en tusing på verksted å kjøre feilsøk uansett... jeg ville trodd at det skulle komme opp en feilmelding om det var noe galt elektrisk (med coil, tennkabler?) Lenke til kommentar
Indian Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Hvor i landet bor du? drivedeep9 Lenke til kommentar
Indian Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Høyst sannsynlig tenningsrelatert, det er som regel det som fusker på disse modellene. Forsikre deg aller først om at verkstedet sjekket ledningene + kontaktpunktene på starteren og jordingspunktene i motorrommet. Har de gjort det (det bør de...) kan du kjøpe følgende: 4 stk. NGK BCPR6E - 90 kr (for alle fire) 1 stk. pluggkabelsett - 224 kr 2 stk. coiler - 351 kr (for begge to) Ville ha begynt med plugger og pluggkabler, og sett om problemet gav seg. Veldig enkelt å bytte selv. Selvsagt litt tåkete å bytte deler på måfå, men friske tenningsdeler er uansett ikke dumt. Totalt sett havner du med mva og frakt på under tusenlappen. Handler fra både Sparkplugs og Shop4Parts selv, bare gode erfaringer. Mekonomen skal ha 2644,-(!) for de samme delene... Sender deg mailadressen min på PM, så kan du spørre om du lurer på noe. Mvh Thomas, med en 75SX som har rullet 315 000 km Kan det lønne seg å handle fra USA? Jeg tenker da på porto og toll..... Lenke til kommentar
epifant Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Punto ble aldri solgt i USA, så der er det lite å finne. I Tyskland og UK florerer det derimot av Puntoer, og deleprisene er på et helt annet nivå enn her oppe i steinrøysa. Som nevnt vil Mekonomen ha 2644,- for de samme delene. Hva merkeforhandler vil ha tør jeg knapt tenke på... Jeg har som regel sammenliknet delepriser hver gang jeg har behøvd noe, og selv inkludert frakt, mva og tollbehandlingsgebyr kommer man betraktelig billigere ut ved å bestille fra utlandet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå