Mr Serious Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Har nesten bestemt for hvilken jeg skal ha, nemlig: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=628604 Men lurer litt på hvordan jeg skal bytte. Har bare brukt stock vifta som fulgte med i5 . Det betyr at jeg må bytte vifte og fjerne kjølepastaen. Å hvordan skal jeg fjerne kjølepastaen? hva skal jeg bruke? Bor på landet så eneste butikken jeg har er Statoil og Coop Mega (selger bare mat). Så vet at mange sier at jeg må bruke isopropanol, men tror ikke jeg kan kjøpe det her Å må jeg ta ut CPU-en? eller hvordan er det med den, og har dere noen andre tips? Takker allerede for svar Lenke til kommentar
Outcasted Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Jeg bruker mikrofiberklut og rødsprit, gjør underverker Man må ikke ta ut CPU, men synes det er greit å gjøre så jeg ikke bare smører kjølepasta ned på hovedkort, ellers er det bare å slå seg løs. Husk å bruke kluten tørt etter å ha tatt bort kjølepastaen, for det blir alltid igjen litt. Når det ikke er mer gugge igjen på kluten etter at du har dratt over kan du påføre ny kjølepasta eller sette på "ferdigsmurt" CPUkjøler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Hvorfor ikke en H80 til en lavere pris? 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Tenk litt på emnetittelen når man starter en tråd, lager man en god emnetittel får man flere svar og brukerne kan enklere se om de kan hjelpe tidlig. Har redigert denne nå litt. -Veileder off. Når det gjelder vannkjøling er det relativt enkelt, demonter den gamle kjøleren (trenger ikke å ta av cpu som regel) , fjern gammel gugge som ligger på cpu med litt toalettpapir , puss bort eventuelt rester av papiret med en mikrofiber tue og så har du på ny kjølepasta (goop) tilsvarende en liten dråpe på 4-5mm eller i henhold til bruksanvisningen (I noen tilfeller kommer kjøleren med påmontert goop allerede). 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå