Gå til innhold

Polar pulsklokke RCX5: feil med klokke eller rar form?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte meg her om dagen en RCX5 Polar pulsklokke med GPS. I dag fikk jeg prøvd den på trening, men er veldig usikker på om resultatene kan være riktig.

Litt om meg: Mann, 30 år gammel, 177 cm, 65 kg, Har hatt lang pause med trening, og startet opp igjen for 3-4 uker siden. Jeg har løpt 1 tur i uka på ca 30 minutter hver gang frem til nå.

Det jeg stusser på er spesielt at gjennomsnitt hjertefrekvensen er så høy som 159 slag i minuttet i turen min i dag på 37,5 minutter. Dette fordi jeg ikke følte jeg trente spesielt hard i dag (bortsett fra bakken på slutten for å se hvor høyt pulsen kom) og at jeg ikke har trent løping jevnlig på mange år.

Kan datoene stemme?

Håper på svar.

Treningssammendrag:

Distanse 7,6 km

Varighet 00.37.27 tt:mm

Kalorier 508 kcal

Hjertefrekvens, gj.sn.159 bpm

Hjertefrekvens, maks. 192 bpm

Hjertefrekvens, min.71 bpm

Løpsindeks 56

Hastighet, gj.sn. 12,2 km/t

Hastighet, maks. 16,5 km/t

Fart, gj.sn. 04.55 min/km

Fart, maks.03.38 min/km

Tråkkfrekvens, gj.sn. o/min

Tråkkfrekvens, maks. o/min

Fettprosent av kalorier11 %

Treningsbelastning 128

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ogå prøvd Polar RCX5.

Hadde problemer med å få riktig dato, og atjeg ikke klarte å få treningsøkten inn på Polar sin treningsplanlegger på nettet.

Jeg tok derfor og leverte klokken tilbake til butikk og kjøpte heller en Garmin 910 XT som jeg er veldig fornøyd med.

Men det er ikke uvanlig at pulsregistreringen kan være litt rar enkelte ganger. At du kan ha 230 i puls selv om du vet at makspuls er 190, men jeg tror at klokken din har rett når den registrerer den pulsen som der er oppgitt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...