oves Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Sant det... Bruker nå en Acer Extensa 7630 med Linux Mint 9. Den er det ikke noe problem med verken trådløst eller om jeg legger kabel. Funker altså perfekt. MEN - startet opp min Acer Travelmate 2492 med Windows XP. Denne ble kjøpt senhøstes 2007 og er ikke brukt siden senhøstes 2009. Denne gir ikke internett tilgang verken trådløst eller kabel på samme router som den førstnevnte. Det gikk veldig greit å sette opp det trådløse nettverket, så der er "tilbakemeldingene" som de skal. Altså at det er nettverkstilknytning med utmerket styrke. Det som skjer når jeg prøver å åpne en side på nettet er det vanlige om at "siden kan ikke åpnes / finnes". Har sågar via den andre pc'en og en usb fått lagt inn nyeste versjon av Firefox, men det hjelper ikke det heller. IPCONFIG og så ping med nummeret fra Standard Gateway gir ok meldinger. PING 193.69.165.21 gir melding om 4 avbrutte forespørsler. PING + en adresse gir melding om at verten ikke finnes, selvsagt nok da! Routeren er en Linksys Wireless -G (står det). Canal Digital via kabel-tv gir internettet. *** Noen med noen glupe tanker om dette??? Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 (endret) Brannmur eller andre ting som kan blokkere er vel første som slår meg. Om du pinger vg.no, får du svar? (193.69.165.21 gir vel deny til alle, om du skal prøve med tall så ville jeg vel kanskje prøvd 195.88.54.16) Endret 31. mars 2012 av Youcef Lenke til kommentar
oves Skrevet 31. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2012 Brannmur eller andre ting som kan blokkere er vel første som slår meg. Om du pinger vg.no, får du svar? (193.69.165.21 gir vel deny til alle, om du skal prøve med tall så ville jeg vel kanskje prøvd 195.88.54.16) Ja, den adressen du oppgir gir tilbake: 4 pakker sendt og 4 tatt imot og 0% tapt. Brannmuren er slått av. Det er heller ikke virusverktøy på den nå , det var Panda som gratisabb. fra daværende nettleverandør engang... Prøvde også et annet nettverk her, og det virker på Linux-pc, men ikke på windows-pc...det også. (usikret et noen sekunder). Så det må være noe annet. Lenke til kommentar
oves Skrevet 31. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2012 Ping på vg.no gir denne meldingen etter lang ventetid: Ping-forespørsel kan ikke finne vert vg.no..... Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Ping på vg.no gir denne meldingen etter lang ventetid: Ping-forespørsel kan ikke finne vert vg.no..... og 195.88.54.16 i nettleser (om det var det du fikk 0% tap på) gir... ? Lenke til kommentar
oves Skrevet 31. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2012 det gir det samme: cann ont display the webpage Lenke til kommentar
oves Skrevet 31. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2012 mens det på denne maskina tok meg til framsiden på vg. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Prøv winsockfix http://www.home-network-help.com/winsockfix.html Lenke til kommentar
oves Skrevet 1. april 2012 Forfatter Del Skrevet 1. april 2012 (endret) Takk for alle innspill, men nå har jeg faktsk fått fikset det. Mer eller mindre tilfeldig kom jeg over en kommando for å tilbakkestille TCP/IP (internetprotokollen). Vel, dette er på Microsofts hjemmesider, men jeg var vel heldig med søket og traff. start + kjør + cmd + denne: netsh int ip reset c:\resetlog.txt så nå funker det som bare det (og dette er ikke noen aprilspøk). Endret 1. april 2012 av oves Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Det er den samme kommandoen som winsockfix kjører. :-) http://windows7themes.net/winsock-fix-for-windows-7.html Lenke til kommentar
oves Skrevet 1. april 2012 Forfatter Del Skrevet 1. april 2012 Det er den samme kommandoen som winsockfix kjører. :-) http://windows7theme...-windows-7.html Da så Måtte vekke den gamle Windowsen for å se nettfotball av alle ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå