Gå til innhold

Bygge RC båt, hjelp.

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har blitt fascinert av mange her på hobbydelen av forumet og tenkte jeg ville bygge noe selv også. Valget falt på en båt siden jeg har alle deler fra en eldre båt. Jeg ville bruke de samme delene men skifte ut motoren for å få større fart. Som materiale vil jeg bruke isopor og smelte plastikk utenpå. Båten skal være noe àla katamaran.

Problemet mitt er om materialvalget er godt nok og om den da ikke blir for lett. Hvor skal jeg plassere batteri og motor for å få det stabilt. Hvordan måler jeg ut dette? Er målene "gode nok" ?

Lengde (ca): 40 cm / 60 cm

Bredde (ca): 20 cm / 30 cm

Takker for alle svar :)

- Hunterra

Endret av Hunterra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Motor plasseres vel lengst bak for å få mest kraft til propellen enklest mulig. Batteripakken bør vel flyttes litt rundt for å danne motvekt til motor slik at båten er noenlunde balansert.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jobbet en tid med folk som bygget ekstreme rc båter, og lå i opptil 170 km/t med fartsmonstrene. Var en hel vitenskap i å velge propell, størrelse, antall blader, vinkling på bladene osv og tusenlappene gikk fort om man skulle være raskest.

Søk etter en rc klubb elller forhandler der du bor, de kan hjelpe mer. Her er et klipp med en løsning:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...