Svigermors drøm Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 (endret) Hei Jeg har blitt fascinert av mange her på hobbydelen av forumet og tenkte jeg ville bygge noe selv også. Valget falt på en båt siden jeg har alle deler fra en eldre båt. Jeg ville bruke de samme delene men skifte ut motoren for å få større fart. Som materiale vil jeg bruke isopor og smelte plastikk utenpå. Båten skal være noe àla katamaran. Problemet mitt er om materialvalget er godt nok og om den da ikke blir for lett. Hvor skal jeg plassere batteri og motor for å få det stabilt. Hvordan måler jeg ut dette? Er målene "gode nok" ? Lengde (ca): 40 cm / 60 cm Bredde (ca): 20 cm / 30 cm Takker for alle svar - Hunterra Endret 31. mars 2012 av Hunterra Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Motor plasseres vel lengst bak for å få mest kraft til propellen enklest mulig. Batteripakken bør vel flyttes litt rundt for å danne motvekt til motor slik at båten er noenlunde balansert. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 31. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2012 Hvor kan jeg skaffe en god motor ? Den må ikke være så stor. Er isopor og smelta plastikk godt nok ? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Jobbet en tid med folk som bygget ekstreme rc båter, og lå i opptil 170 km/t med fartsmonstrene. Var en hel vitenskap i å velge propell, størrelse, antall blader, vinkling på bladene osv og tusenlappene gikk fort om man skulle være raskest. Søk etter en rc klubb elller forhandler der du bor, de kan hjelpe mer. Her er et klipp med en løsning: Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Denne båten skal gå 320 km/t men det er kanskje litt overkill i første omgang... Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Søker du på rc båt så dukker det opp masse treff også på motorer som denne http://www.throttlestore.com/engines/electric.aspx?lang=EN Aner ikke hva du bør kjøpe hos hvem Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 31. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2012 Takk Er det noen norske butikker i Norge som selger RC båtmotorer? Det er en RC modellbutikk i Bergen jeg evt kan besøke. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 De fleste rc butikker skaffer, har elelr kan tipse om dette. http://www.elefun.no/rc/baat.aspx osv. Hør med butikken hva de anbefaler, og kan skaffe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå