imation Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Nettop hatt virusangrep på min lap-top, med de følger at jeg måtte bruke recovery-dvd'er til å opprette systemet. Hadde tonnvis av filer på hd'en før sammenbruddet kom. Det rare er at de filene kan jeg se i winrar, men ikke med utforskeren ! Spøkelses-filer spør du meg. Prøvde "add files to archive" med winrar til en en ny mappe. Men når jeg åpner rarfilen så er mappen den tom ! Finnes det en utveg til enten å redde disse filene, eller slette dem med programvare ? På forhånd en stor takk for råd. --arne-- Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Hm, jeg aner tre muligheter her: Du har fremdeles virus på maskinen Filsystemet er korrupt - spesielt exFAT som jeg har hatt dårlige erfaringer med Du har fisket opp en dårlig fisk i piratbukta (winrar) og stoler på at den funker. Lenke til kommentar
imation Skrevet 1. april 2012 Forfatter Del Skrevet 1. april 2012 Fikk "s.m.a.r.t. hdd" opp da dette skjedde ! Var på en webside og fant disse rådene : Hvordan fjerne Smart HDD selv Filer assosiert med Smart HDD infeksjon: Hvordan fjerne Smart HDD selv : Filer assosiert med Smart HDD infeksjon: 9903f2.exe %Programs%\Smart HDD\Uninstall Smart HDD.lnk %Programs%\Smart HDD\Smart HDD.lnk %Programs%\Smart HDD %Desktop%\Smart HDD.lnk %Temp%\Windows Update.exe %Temp%\dfrgr %Temp%\dfrg %Temp%\[random].dll %Temp%\[random].exe %Temp%\[random] Smart HDD DLLer som må fjernes: %Temp%\[random].dll Smart HDD prosesser som må avsluttes: 9903f2.exe %Temp%\[random].exe %Temp%\Windows Update.exe Fjern Smart HDD registeroppføringer: HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run “[random].exe” HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run “[random]” Så filene er borte nå, som jeg mistet, brukte faktisk winrar til å slette dem, og det funka. Etter recovery har jeg rensket all dritt (les teksten over), og nå funker lap-top'en igjen ! PS. Kjører WinRar med lisens... Lenke til kommentar
imation Skrevet 1. april 2012 Forfatter Del Skrevet 1. april 2012 OK, reinstallerte win7, og er helt i ok nå ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå