XpLiXeR Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 (endret) Er en 24 år gammel mann som har behov for litt hjelp. Jeg har lyst å utdanne meg til noe, men jeg er usikker på hva. Fra tidligere av, har jeg mekanisk grunnkurs og kuldemontør. Slet mye med motivasjon på det tidspunktet og har derfor stort fravær og lave karakterer fra disse 2 årene. Så til problemstillingen, Jeg har en samboer og datter på 3 år. Vi har hus og billån som må taes vare på. For øyeblikket jobber jeg fulltid som drosjesjåfør, men har gode muligheter til å gå over på 7 dager jobbing, og 7 dager fri. Da over en 2-ukers periode. Så det jeg lurer på er, hvilken muligheter har jeg til å ta en utdannelse med studietid annenhver uke? Er dette noe som fint kan kombineres med mye jobbing og familie? Har dere noen tips til konkrete ting jeg burde utdanne meg som? Hva er ettertraktet i jobbmarkedet fremover i tid? Det blir litt mye forskjellige spørsmål her, men jeg setter stor pris på å få svar på selve delen om hvordan jeg kan gå frem og hvilken muligheter jeg har. På forhånd, takk. Joachim Endret 31. mars 2012 av joachim_b87 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Før du kan studere noe som helst må du ha studiekompetanse. Det finnes nettkurs, eller kveldsskole på Bjørknes eller andre private skoler. Mitt tips til deg er å jobbe fulltid/litt mindre og på gå kveldskurs/lese selv og ta de fagene du mangler for å få studiekompetanse, for så senere finne ut hva det er du vil studere. Annen hver uke skole på og av finnes ikke. Jobbmarkedet idag er bra for lærere/barnehage, ingeniører, og i helse og omsorgssektoren. Lenke til kommentar
Stereotypisk bergenser Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Hva kunne du selv tenke deg å jobbe som? Lenke til kommentar
XpLiXeR Skrevet 31. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2012 så studiekompetanse er min ting fremover altså. Jeg får se hva muligheter jeg har her i Bergen by som passer meg å mine arbeidstider. Jeg er ganske usikker på hva jeg vil litt lengre fremover. Men jeg har da mekanisk bakgrunn. Har også jobbet 6år i butikk som ferskvaremedarbeider. Men akkurat matveien er ikke noe jeg vil holde på med videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå