HelenaN Skrevet 6. april 2012 Forfatter Del Skrevet 6. april 2012 (endret) Takk for hyggelige kommentarer! Jeg trives veldig bra med objektivet. Har värt meget fornöyd med 35L, men dette er faktisk enda bedre. Skerpe bryr jeg meg ikke så mye om (har nok aldri hatt et objektiv som ikke er skarpt nok), men farger og bokeh, nydelig... Skal definitivt selge et par objektiver, men er litt usikker på hvilke. 35L er et logisk valg, men jeg bruker den brennvidden til 75% av alle bilder, så egentlig synes jeg det er greit å ha to stykker, når en er MF. Igår ble det ingen bilder, men idag var vi på en nydelig skitur i Nordmarka, Klæbu, litt utenfor Trondheim. Dag 6: Lite furutre: EXIF: 35mm, 1/4000, f/1.4, ISO 100. Winter wonderland... Endret 6. april 2012 av HelenaN 2 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Flotte vinterbilder......(selv om jeg synes vinteren burde være avsluttet nå...) Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Flotte bilder, likte spesielt bildemotivene 1 og 2. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 6. april 2012 Forfatter Del Skrevet 6. april 2012 (endret) Takk til dere begge! Hyggelig at der er noen som liker bildene... Endret 7. april 2012 av HelenaN Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 (endret) Bestemte meg for et annet bilde (se post lenger ned). Bildet som Randi kommenterte er i spoiler: Dag 8: Skrotbil og masse snö (det var fint men merkelig lys og bildet ble litt "flatt"): EXIF: 35mm, 1/640, f/2, ISO 100. Endret 8. april 2012 av HelenaN Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Flotte fargekontraster....(lei av snø nå ja, det var vanskelig å ta bilde i dag, så jeg får bare putte på et snø-haug bilde kanskje jeg, i påvente av at våren skal komme tilbake i april) Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 Takk Randi! Ja, det er forferdelig vär idag. Liker snö, men nå er det nok. Gikk en tur i industirområdet her i Heimdal og fant masse motiver, så nå vet jeg hvor jeg skal gå for å ta bilder til Aprilfesten. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Så flott at du har rekognosert et sted.....jeg har dårlig med steder i nærheten nå som jeg ikke har fanget opp..venter bare på at snøen skal forsvinne i bedene mine igjen, så blir det flere motiver. Kan heller ikke gå så langt enda, da kjennes det...dessuten ingen vits å drasse kameraet så langt av gårde i slikt vær. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 (endret) Dag 8: Bestemte meg for å velge et annet bilde for idag (unnskyld Randi!): EXIF: 35mm, 1/800, f/1.4, ISO 100. Endret 8. april 2012 av HelenaN 2 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Ikke noe unnskyld for det....flott komposisjon det toget ja, nydelige grå-toner . Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 Takker! Misset ditt inlegg #28. Kjedelig å ikke kunne gå så langt som du vil, men det blir bedre og bedre håper jeg? Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 9. april 2012 Forfatter Del Skrevet 9. april 2012 Dag 9: Heimdal jernbanestasjon: EXIF: 35mm, 1/320, f/2, ISO 100. 1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Flotte farger og linjer... Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 9. april 2012 Forfatter Del Skrevet 9. april 2012 (endret) Tusen takk for snille kommentarer Randi! Det er litt synd at ikke flere skriver noe, men bildene er kanskje altfor kjedelige. Endret 9. april 2012 av HelenaN Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 Bildene er langt i fra kjedlige - liker godt fargene i dagens. NSB har jo satt opp disse fargede burene mange plasser, men jeg har ikke klart å få noe ut av de. Det har du - bra! Liker også den kvadratiske presentasjonen av en liten furu. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 10. april 2012 Forfatter Del Skrevet 10. april 2012 Takk for hyggelig kommentar Tom! Dag 10: Varmere idag og t.o.m. litt sol på formiddagen. Dog kom jeg meg ikke ut för det var gråvär igjen, så jeg gikk till industriområdet (ville tilbake dit för snöen er borte). De ble et traktorhjul: EXIF: 35mm, 1/500, f/2, ISO 100. 1 Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Heimdal stasjon falt i smak her. Kontraster mellom gammelt og nytt, farger og gråtoner. Har aldri vært der, men sikkert kjørt forbi en del ganger uten å legge merke til noe spesielt. Har heller ikke sett de boksene andre steder som jeg har vært det bevisst. Jeg ser det har vært ganske stille i en del tråder i påsken, så håper at det kommer flere bilder i andre tråder og flere kommentarer nå som folk er tilbake fra ferie. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Bilde 8 ble bra, spesielt i s/h! 9 var intresante farger du og mye info, stilig. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Fin og stram komposisjon av traktoren. @bykatt - de har samme venteroms-bokser på Lysaker stasjon; hvis jeg husker rett. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Dette er/blir en veldig, veldig fin fest. Liker de nydelige, vare speia-tonene i 1. og 2., den fallende snøen i 3., nostalgien og komposisjonen den 4. - og så fin 3D-pop du fikk 6. april! Pass på så du ikke blir hekta på knakende god fastoptikk med manuell fokus - ellers kan det gå som skrekkeksempelet - meg! Dette er retten og sletten veldig bra - alt sammen! *kikker på bildene litt til* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå