Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heihei!

Jeg har i de siste to månede slitt med tilkobling som har vært veldig ustabil. Hver 2 time kobler nettet seg ut, og jeg må restarte routeren for å få det tilbake.

Jeg har prøvd å løse dette probleme ti lengre tid nå, men jeg finner ingen løsning.

Routeren jeg bruker heter

NETGEAR N600 Wireless Dual Band Gigabit Router - Premium edition eller NETGEAR WNDR3800

PS: Jeg er ikke så god på disse router-tingene, men dog mye jeg får til.

Jeg bruker modemet:

Allied Telesis AT-iMG635 Gateway som jeg fikk tilsendt av Eidsiva.

Jeg har ringt Eidsiva kundeservice på nummer 03370, men har bare fått tilbakemeldingen at de skulle gjøre noe de kalte "å nulle routeren" slik at han så hvor mange ganger nettet falt ned i løpet av en dag.

Men problemet som forklart lenger opp i posten, er at nettet faller ut hver andre time og jeg må restarte routeren for å få nettet tilbake.

Tingen jeg ikke vet, er om det er routeren eller Modemet det er noe galt med, routeren er en knapp uke gammer i dag faktisk, og det at jeg ikke vet hva som er galt, gjør at jeg ikke kan gjøre noe med problemet, det begynner å bli veldig irriterende nå, og jeg vil gjerne ha det fikset asap.

Hvis noen har en løsning jeg kan prøve så er det knall!

Takk for oppmerksomheten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du trådløs? Samme problem med kablet tilkobling?

Hadde et noenlunde lignende problem da jeg byttet fra ADSL til Get. Det var et eller annet med Telenor sin router som ikke fungerte lenger, mistet forbindelsen hver 3-4 dag. Byttet router, det hjalp.

Lenke til kommentar

Japp, jeg bruker trådløst, sjelden jeg bruker kabel, det er nok bare for å fikse innstillinger en gang i blant.

Som sagt har jeg hatt denne routeren i en uke, og skiftet fra D-link sist Lørdag, den var en

D-link DIR-652.

Endret av Fosmothegreat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...