Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Hva slags bensin på 1980 Suzuki GSX750?

Anbefalte innlegg

Kjøpte en billig 1980 GSX750 som ikke vil svive uten choke. Dauer når en gir gass eller når en skrur av choke. Tror jeg har retta opp i problemene nå men før jeg prøver å starte igjen skal jeg dumpe den 4 år gamle bensinen som er på tanken og fylle på ny.

Går den på vanlig 95? Eller må den ha 98 m/u blytilsetning/erstatning?

Bør forgasserne smøres med noe etter man har rensa de? Tenker da på vakum-greiene/forgasserstemplene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du kaller vakuumgreiene tok jeg av på min suzuki og satte den over en lommelykt så så jeg 50 lysstriper.

Byttet den og fikk tilbake kraften.

Kjøpte en Suzuki VS 700 Intruder 1986 selv nå, men vet ikke hvilket drivstoff den krever.

Lenke til kommentar

vakummembranene eller hva man nå kaller de tror jeg er ganske nye og fine. Men det var fullt av seig gugge overalt i forgasserne så stemplene satt så godt som helt fast. Nå beveger de seg helt glatt og lett. Lurer på om de bør smøres litt med "noe" før jeg setter alt på plass.

Lenke til kommentar

Muhaha! Rensa forgasserne og bensinkrana grundig. Fylte på 10 liter med ny, frisk bensin, litt kondensfjerner og *VROOM!*

Starta med en gang, uten startgass og sveiv som ei klokke. :D Kan til og med speede med gassen og ikke bare med choken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...