Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har/utvikler jeg en slags sykdom?

SynGates_

Anbefalte innlegg

Hei!

- Alt begynte for noen veker siden, jeg fikk sykt vondt i ett "belte" under brystkassen, under niplene om dere forstår. Når jeg får det så får jeg nesten ikke puste i det hele tatt, jeg står der og får veldig lite luft inn og det stikker noe sykt akkuratt der. I mens dette pågår, så begynner fingrene mine og visne litt vekk, bare fingertuppene og litt nedover, og ikke minst hodeverk og intes smerte i øyene.

Dette "utbruddet" har komt og gått i 3 uker nå, og jeg fikk dette sist igår, og nå er jeg helt borte, utrolig vondt i øyene, nakken og hodet.

Jeg har vurdert å dra innom legevakta eller noe lignende for å få en slags sjekk på meg, men vet ikke om det kan være andre ting som gjør dette. Uansett, håper på gode svar og ikke minst om noen vet hva dette er.

Takk på forhånd!

- SynGates_

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar. Har ringt ned til legevakta nå og skal straks på time. Vondt i nakken nå, klarer ikke å konsentrere meg skikkelig og øyene er (unnskyld for å si det) jævlig vonde når jeg ser til sidene og oppover. Også vondt i deler av ryggen

Lenke til kommentar

Men ingen som vet HVA dette kan være?

Første gangen jeg fikk migrene for noen år siden hadde jeg de samme symptomene som deg, bare at jeg dovnet bort i nesen i venstre side av ansiktet i tillegg. Hver gang jeg er på tur til å få migrene nå blir lillefingeren nummen først. Det sprer seg deretter oppover armen før det hopper til ansiktet. Jeg får også en intens smerte i øynene, spesielt venstre, og blir tåkete i hodet^^ Etter dette kommer hodepinen fra helvette.

Hvis jeg har relpax på lur og tar dette med en gang jeg kjenner nummenheten, og legger meg ned på et mørkt og stille rom, så får jeg ikke hodepine. Blir jeg for sen varer smertene i flere timer, og av og til over et døgn.

EDIT: Som sagt ovenfor; dra til lege. De har jo vanligvis peiling på dette :)

Endret av Reap
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...