Gå til innhold

MUK - er det så ille da?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke noe mot MUK, men hvis noen selger meg en vare med MUK i det og det bare står f.eks. storfekjøtt, så hadde jeg faktisk blitt veldig misfornøyd. For meg er MUK for kebab eller hundemat.

Da bør du holde deg unna kyllingpølser og pålegg , stort sett det meste av storfe som ikke er en ren filet for steiking.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Nåja kvalitet på biff kjøpt på Rema eller andre butikker er bra lav i forhold til kvalitetskjøtt direkte fra slakteren. De fleste storfe biffene er av gamle melkekyr som er så salrygget at de siste årene måtte bonden øse pisset ut av de.

MUK er det innerste kjøttet og faktisk det kjøttet med mest smak. Det de gjør er det samme som jeg husker min bestemor brukte å gjøre. Smi av det innerste kjøtte som ble brukt til å lage lapskaus eller kjøttsuppe. Hun kokte så beina og skrapte ut margen og kokte margboller av. Sånt finnes ikke lenger.

De som roper så mye om kunstige stoffer e og sånt, burde se programmene om e-stoffer, spiselig kjemi.

http://www.nrk.no/programmer/sider/e-stoffer_spiselig_kjemi/

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tror jeg må være flinkere til å kjøpe Steik av storfe / lam / sau og heller lage pålegget vårt sjøl.

Med dagens frysere kan man jo ha det lenge etterpå og det er ikke stort mer enn litt salt som skal til for å holde det mer holdbart.

Det vanskeligste er å få de tynne skivene, men kan vel finne en løsning der og.

Det er lettere å få tynne skiver om du skjærer i det før det er helt tint.
Lenke til kommentar

E-hysteriet lever fortsatt altså?

Litt mer til topic: Ser så absolutt ikke problemet med MUK så fremt det ikke selges som noe annet. Dog, kansje en idè, så folk skjønner hvor grunnløst hatet for MUK er.. Vi spiste da for faen lapskaus før i tiden uten at noen falt døde om.

Endret av Vizla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

E-hysteriet lever fortsatt altså?

Ja og bra er det, det tyder bare på at noen der ute faktisk prøver slåss mot den globale kjemiske & kunstige mat agendaen, der mat går ifra noe naturlig til noe kunstig kjemisk guffe.

Økologisk grønt og frukt

Sunt kjøtt ifra frittgående dyr som spiser gress

Unngå vann med fluorid og helst klorid

3 ting alle kan gjøre, som vil bidra til et langt sunnere liv..

Lenke til kommentar

Ja og bra er det, det tyder bare på at noen der ute faktisk prøver slåss mot den globale kjemiske & kunstige mat agendaen, der mat går ifra noe naturlig til noe kunstig kjemisk guffe.

Hva er denne agendaen? Gjøre folk så usunne som mulig så de dør fortere? Oh wait... Da taper de(Uten at jeg helt vet hvem "de" er) jo penger!

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Dersom MUK ikke er så ille, så burde produsentene heller ikke ha noen grunn til å la være å informere klart om at det er brukt.

Jeg mener folk burde få lov til å kjøpe akkurat hva de vil, men det man får bør være akkurat det som står på pakken. Folk som ønsker å spare en tier på MUKjøttkaker burde få lov til det. Vi som ikke ønsker det burde ikke bli lurt til å kjøpe det.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Hva er denne agendaen? Gjøre folk så usunne som mulig så de dør fortere? Oh wait... Da taper de(Uten at jeg helt vet hvem "de" er) jo penger!

sitt med sløret foran øynene, les og opplys deg selv på naturalnews.com..

kunst gjødsel inneholder IKKE noe næring iforhold til organisk gjødsel, bare det holder for meg ikke minst organisk mat spyles ikke ned med gift midler..

De poster faktiske forsknings rapporter om mat & helse på naturalnews, som alle sider på Internett er det mye svada der også så alltid ha skeptiske øyne..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Næring? All gjødsel er jo til for å tilføre kjemiske stoffer til plantene. Man gjødsler ikke med karbohydrater.

Du må da for guds navn skille mellom næring til mennesker og til planter.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er flott at man utnytter alt kjøtt på dyr. Om alternativet er å kaste det, så er det jo ingen tvil om at dette burde vært fremmed som positivt istedet for negativt. Om man synes dette er ekkelt, så får man bare la være å spise slike produkter. Jeg mener og huske at VG hadde samme runde for en tid tilbake da Hellstrøm var ute å slengte med leppa.

At man klager på at det er MUK i matvarer, og at dette er "lureri" er bare et bevis på hvor bortskjemte nordmenn er blitt. Det blir som å klage over reklame, men i tillegg ikke ønske å betale. MUK er like mye mat som alt annet dritt folk har i seg, man kjenner ikke smaken av MUK men en kjøttsmak. Jeg tviler på at noen ville merke store forskjellen i konsistens eller smak ved en blindtest.

Det irriterer meg nesten at media setter dette i et så dårlig lys. Det er mat, om du synes det er ekkelt så la vær å spise det. Jeg synes noen matvarer er ekle, helt uten grunn. Det er mye enklere å la være å spise det, enn og klage over det til alle andre som nyter det.

FAEN!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg synes det er flott at man utnytter alt kjøtt på dyr. Om alternativet er å kaste det, så er det jo ingen tvil om at dette burde vært fremmed som positivt istedet for negativt. Om man synes dette er ekkelt, så får man bare la være å spise slike produkter. Jeg mener og huske at VG hadde samme runde for en tid tilbake da Hellstrøm var ute å slengte med leppa.

At man klager på at det er MUK i matvarer, og at dette er "lureri" er bare et bevis på hvor bortskjemte nordmenn er blitt. Det blir som å klage over reklame, men i tillegg ikke ønske å betale. MUK er like mye mat som alt annet dritt folk har i seg, man kjenner ikke smaken av MUK men en kjøttsmak. Jeg tviler på at noen ville merke store forskjellen i konsistens eller smak ved en blindtest.

Det irriterer meg nesten at media setter dette i et så dårlig lys. Det er mat, om du synes det er ekkelt så la vær å spise det. Jeg synes noen matvarer er ekle, helt uten grunn. Det er mye enklere å la være å spise det, enn og klage over det til alle andre som nyter det.

FAEN!

MUK er jo i seg selv greit, hva jeg vet ifra andre land er at kjemikalier brukes til å få kjøtt ifra bein såpass mye at de tilfører falsk kjøtt smak når prosessen er ferdig, og det er IKKE greit..

Inntil jeg vet 100% hvordan MUK lages i Norge holder jeg meg laaangt unna det, husker jeg kjøpe slike ostegrill av kylling, da stod det IKKE bak at det var MUK nå står det..

Endret av Dani46
Lenke til kommentar

Mmmmmuk... Er pølsa god, så spiser jeg den. Like bra med Maskinelt Utbeinet Kjøtt som Manuelt Oppsopet Restegrums... Jeg har en kompis som har jobbet på slakteri. Han spiser ikke produkter basert på oppmalt kjøtt, uavhegig av om det inneholder MUK eller ikke...

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om man får kebabkjøtt av forskjellige kvalitetsgrader. Hadde vært morsomt å smake på de forskjellige.

Finnes nok en del forskjellig leverandører av kebab farse, man har jo også de stedene som lager kebab av filet kjøtt av lam eller kylling, slike spydd stablet med kylling fileter eller lam.

Endret av Dani46
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...