agvg Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Jeg har 3 iper, men jeg prøvde likevel å release ipen på denne pcen før jeg flyttet kabelen. Hvor mange PC-er har du tilkoblet samtidigt? Bluecom garanterer bare at du får tildelt _to_ IP-er i følge de nyeste vilkorene. Hva skjer om du kun kobler til problemmaskinen? Du har ingen brannvegg på den som sperrer for DHCP? Lenke til kommentar
Hoaas Skrevet 25. august 2003 Forfatter Del Skrevet 25. august 2003 Jeg skal egentlig ha nett på begge maskinene, men jeg skal prøve å fikse den som ikke virker før jeg begynner å dele nettet. Problemet kommer uansett om begge pcene er koblet til, eller om bare problem pcen er koblet til. Har ikke noen firewall av noe slag på pcen som er klikk, bare på den som er på nett. I pcen som ikke funker er det 2 kort, ett som er integret i hovedkortet, og ett annet som jeg har brukt på denne pcen, og som jeg vet funker! Det heter annet kort slik at jeg skulle se forskjell... Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Gjør følgende: Deaktiver det integrerte nettverkskortet i bios, for det kortet trenger du ikke. Eller behold det og ta ut pci kortet, for jeg går utifra du har 2 kort i en pc ? Start windows og velg at du skal motta ip (dhcp) Når du har internett i fra bluecom trenger du ikke dele internett gjennom en pc. Du får tildelt minimum 3 ip'er. Så det eneste du trenger å gjøre er å plugge ledningene til modemet hvis det har innebygd hub. Hvis modemet ikke har innebygd hub så kjøper du en billig en. Thats it ! Hvis du ikke mottar ip nå, så kan du gjøre dette: start ->kjør ->tast inn cmd "enter" ->ipconfig/release "enter" ->ipconfig/renew "enter" Da skal det fungere ! Lenke til kommentar
Hoaas Skrevet 25. august 2003 Forfatter Del Skrevet 25. august 2003 Det er akkurat det som ikke går. Når jeg velger motta automatisk får jeg en 169. ip, ikke internett ip. Og ipconfig /release funker ikke. Når jeg skriver det skjer det INGEN VERDENS TING! henviser til screenshot: http://privat.bluezone.no/hoaas/ip.jpg Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Bruker du den andre pc'en til å dele internett ? Lenke til kommentar
Hoaas Skrevet 25. august 2003 Forfatter Del Skrevet 25. august 2003 Jeg skulle det, men nå har jeg kjøpt en switch. Men den bruker jeg ikke mens jeg prøver å fikse det, vil se om den klarer å komme seg på nett først. Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Ring Bluecom, be de fixe ip til deg, høres ut som en trashet ip, eller så er ip-poolen dems full. Ring de å bed de fixe feilen på sin dhcp... (uansett, så kan det hende du har fått en "trashet" ip av dhcp, da vil ting være "buggy") Ring de. Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Uten at jeg orker å lese igjennom hele tråden (men ser ut til at det ikke er løst siden det går over flere sider) så vil jeg foreslå å sjekke om du har slått av dhcp service'n i windows.. Hender jeg gjør det for å spare resurser/slå av unødige tjenester.. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Dette høres kanskje SINNSYKT banalt ut, men har du testa at du har riktig kabel? Husker ikke om du trenger kryssa eller rett, men det KAN jo være tilfelle... Noen her som vet om det skal være kryssa eller rett kabel fra PC til ADSL-modemet? Lenke til kommentar
Ahagmann2000 Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Har bluecom selv, hender at lignende skjer, gå inn i cmd: ipconfig/renew Hvis dette ikke funker, ring til Bluecom Support 81533222, du får svar innen 5 min og de biter ikke Mvh Hagmann Lenke til kommentar
Hoaas Skrevet 1. september 2003 Forfatter Del Skrevet 1. september 2003 (endret) Har ikke hadd tid til å ringe bluecom enda, skal gjøre det så snart jeg har tid til overs på dag tid. Jeg prøvde med linux her om dagen, og da funket nettet helt bra... Det som er snodig at problemet ikke forsvinner når jeg legger inn xp på nytt heller. Endret 26. februar 2012 av Hoaas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå