AvIOn Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Hei Er for tiden på utkikk etter ett nytt kompaktkamera jeg kan ha med meg rundt om kring i jakkelomma. Fjelltur, fisketurer, etc. Vil gjerne ha ett kamera med godt grep (hadde canon s95, og her var grepet forferdelig...), samtidig så må det ta gode bildetr "out of the box", for jeg gidder ikke/har ikke tid til å etterbehandle bilder så altfor mye. Har sett litt på Fujifilm X10, men det er muligens i overkant dyrt, samt at det er nok hverken lommevennlig nok, ELLER solid nok til å dra med seg på tur i fjell/mark. Noen som har noen tips/forslag til meg? =) Mvh VIktor Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 (endret) Hva er viktigst for deg? Kan nok hende du må gå på noen kompromisser, uavhengig av hva du krever av kameraet. Sett opp en kronologisk rekkefølge over hva du synes er viktigst av, pris, ergonomi, bildekvalitet, fysiske størrelse, ISO egenskaper (muligheten for å ta bilder selv når solen er på vei ned) etc. I dagslys kan nærmest alle kameraer gi deg gode bilder (kommer litt ann på hva slags krav du har selv) som er mer en bra nok for de fleste. EDIT: Her kan du gå inn å sjekke størrelsen og sammenligne forskjellige kameraer: http://camerasize.com Endret 31. mars 2012 av BjerkneZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå