Gå til innhold

MSI hk finner ikke bios

Kjellis

Anbefalte innlegg

Har kjøpt et MSI KT6 Delta VIA600 hovedkort. Kortet har online update av bios. Problemet er at om jeg så oppdaterer bios online eller manuelt med floppy, så vil ikke bios lagre seg :( -"No bios installed" står det ved oppstart, og jeg får derfor ikke innstallert bus hastighet, kjører bare på 1100mHz. Grrrr...

Noen som har opplevd liknende på MSI hk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har kjøpt et MSI KT6 Delta VIA600 hovedkort. Kortet har online update av bios. Problemet er at om jeg så oppdaterer bios online eller manuelt med floppy, så vil ikke bios lagre seg :( -"No bios installed" står det ved oppstart, og jeg får derfor ikke innstallert bus hastighet, kjører bare på 1100mHz. Grrrr...

Noen som har opplevd liknende på MSI hk?

Du må eneable bios oppdat. i BIOS. altså tillate biosoppdat.

Lenke til kommentar
Bare hiv heile hoved korte det er bare drid du må heller ha ett ASUS

Fantastisk saklig innleg av en veteran på forumet :woot: gratulerer ,hvor finner du disse glupe svarene, er det fra en livslang erfaring der du har testet de fleste typer hovedkort og vet hva du snakker om.Deg må vi faktisk ta seriøst :o :o :o

Lenke til kommentar
hehehe måtte si at jeg var overasket over topicen. MSI hovedkort finner ikke bios. Har hørt om mange feilmeldinger men den tok kaka :lol:

Sjekk din egen BIOS du......!

Bokstavelig er topicen teit formulert, men alle skjønner problemet i alle fall; "no bios installed".....

Lenke til kommentar

Men; over til det viktige her. Fikk du ordnet opp i det, Kjellis?

Det meste av det som står over stemmer. Nærmere bestemt at du må slå på muligheten for BIOS oppgradering i BIOS, og at feilmeldingen stammer fra RAID kontrolleren.

Disse to tingene har ingenting i det heletatt med hverandre å gjøre.

-KJ

Lenke til kommentar

Takk for initiativet til å hjelpe "jevel".

Har leta som f..n i bios, men finner ikke noe der en kan slå på muligheten for oppdatering av bios der :(

....Og hvor kan jeg finne dette, har oxo lett etter løsning for dette i manual/bios: -"No BIOS installed betyr bare at du ikke har koblet noen disker til raid kontrolleren på hovedkortet. Denne kan du disable inne i BIOS".

Fint om du har tips :-?

Lenke til kommentar

Last ned denne.

Gå til side 3-23. Her kan du justere innstillingene for IDE kontrollere. Slå av alle du ikke bruker.

Når det gjelder BIOS beskyttelse, så finner jeg ikke dette noen plass i manualen Har du prøvd å laste ned nyeste versjon av LiveUpdate3?

-KJ

Lenke til kommentar

- Prøver å dl "denne", men noe problem med server for øyeblikket. Prøve senere igjen, men hva er d?

- Hadde disabla alle de jeg ikke bruker før jeg leste dette! Problemet med "no bios found" var :oops: at jeg hadde kobla s-ata kabelen på raid-porten tror jeg. Satte kabelen i en av de 2 portene lenger ned på hk, og da ble d bra, får ikke opp feilmeldinga lengre nå.

- Angående Bios beskyttelse finner heller ikke jeg noe om det, har pløyd gjennom manualen mange x nå!

Det første jeg måtte gjøre da jeg kobla opp til LiveUpdate, var å oppgradere til LiveUpdate3, så dette er gjort.

Det merkelige er at jeg ikke får opp skjermbildet med det gule Energy logoen i øvre høyre hjørne (kun første gang jeg flasher bios), det er oxo der en får div valg, eks press DEL får å gå inn i bios, og der d står hvilken mHz hastighet/cpu jeg kjører med. Dette kommer aldri frem til meg, men får likevel opp bios hvis jeg trykker DEL.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...