Spillmer Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 (endret) Eg tenker å velge R3 for å bygge min neste pc og eg har hatt R3 før så det blir lett å bygge i den osv. Tingen med R3 er at den har muligheter for 7 vifter totalt. Eg tenker at en kan få optimal kjøling ved å bruke 5 vifter. Desse 5 viftene vil bidra til at eg kan overklokke GPU og CPU uten problem og fare for for høge temperaturer. Eg skal vente med å kjøpe gtx 680 til det har kommet noen med custom kjølere. 1 120m vifte framme som skal blåse inn 1 120/140m vifte nede som skal blåse inn 1 140m vifte på sida som skal blåse direkte på grafikkkortet 1 120m vifte bake som skal blåse ut 1 140m vifte oppe som skal blåse ut Så framme vil eg ha vifte på den øveste delen og under den vil eg ikkje ha vifte. Grunnen er at eg føer at der er bortkasta, vifter framme tar ikkje mye luft og nederste vifte vil ikkje blåse mot GPU eller CPU den vil blåse mot PSU som vil vere kald nok. (Forhåpentlig vis vil det føre til litt mindre lyd vist eg bruker bare 1 vifte framme). Oppe velger eg å bruke 1 vifte som er nær enden av pcen og den som er i midten la vere på. Eg tenker at det er bortkastet siden under midten har eg en svær kjøler som står i veien for den vifta. (Forhåpentlig vil det sørge for at lyden blir lavare for 2 vifter i toppen vil bidra til mye høyere lyd). Eg tenker at disse viftene er plassert slik at de blir utnyttet mest og flere vifter vil ikkje bidra til mye kaldare kabinett, men mere lyd. Mindre vifter vil bidra til høyere varme. Er det noen som kan komme med bedre oppsett? Eller kan støtte valget? -------------Min oppsett -------------------------------------------------------- Muligens denne også?-------- Endret 31. mars 2012 av costa Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Hei, det er noen som har gjort dette eksperimentet for deg: http://www.bit-tech.net/hardware/2012/02/10/the-big-cooling-investigation/1 - anbefaler deg å lese denne! 1 Lenke til kommentar
Spillmer Skrevet 31. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2012 Kunne ikkje funnet bedre artikkel om vifte setup. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå