konduktans Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Tenkte å vannkjøle mitt HD6870. Vil f.eks en MCW50 holde hvis jeg limer på små kjøleribber av aluminium på minnebrikkene? Lenke til kommentar
eyvind1 Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Det vil gå fint hvis du har litt airflow i kabinettet. Vær obs på at når du har limt fast kjøleprofilene er det som regel ingen vei tilbake, da den termiske tapen sitter så godt at den tar med seg ram brikken hvis du prøver å rive den av. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 31. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2012 Det var det fint at du sa, for det tenkte jeg ikke på. Kortet er inne for reparasjon nå, og det er kjipt å "ødelegge" et splitter nytt kort med kjøleribber hvis noe skulle gå galt og jeg må levere det med referansekjøler. Hmmmm. Jeg kunne evt. tatt av teipen, og heller brukt termisk pasta, med en dråpe superlim i to av hjørnene. Da er det i det minste mulig å fjerne kjøleribbene. Lenke til kommentar
eyvind1 Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Sånn sett er en fullcover en bedre, men dyrere løsning. De ligger vel på en 6-700 kroner. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 er vel ikke fullcover blokker til HD 6870? Lenke til kommentar
eyvind1 Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 EK har ivhertfall. http://www.ekwaterblocks.com/shop/blocks/vga-blocks/ati-radeon-full-cover-blocks/radeon-6xx0-series/ek-fc6870-acetal-nickel.html Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 31. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2012 (endret) Problemet med den er at den koster masse, og kun passer 6870. Ikke verdt prisen, med andre ord. Grunnen til at jeg tenker på vann ift. luft er at det koster meg ~200 for blokken, og da passer den alle skjermkort med litt modifikasjoner. Kortet ser ut som på bildet under uten originalkjøler. Jeg kan ikke se for meg at det er spesielt vanskelig å lage en/to kjøleribbe® med skruemontering som jeg fester på de 8 minnebrikkene. Endret 31. mars 2012 av konduktans Lenke til kommentar
eyvind1 Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 (endret) Nå er det vel strengt tatt liten grunn til bekymring for at kortet skal ryke, og du må på med original kjøler igjen. Hvis det kun er av garantimessige årsaker, så hjelper det vel like lite hvis du har boret huller for å feste en hjemmelaget ordning ? Endret 31. mars 2012 av eyvind1 Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 31. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2012 Har aldri sagt noe om å bore hull! Lenke til kommentar
eyvind1 Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Sant nok, det var en antagelse fra min side. Har du noen fiffige ideer til en løsning ? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 1. april 2012 Forfatter Del Skrevet 1. april 2012 (endret) Indeed I hazz. Hvis jeg ikke får tak i billig vannblokk, så lager jeg en selv. Kjøleribbene til minnebrikkene er meget enkle å lage. Det er bare å lage en "L" i kobber, kutte masse hakk i den(så den blir en kjøleribbe, fremfor en kobber-L), frese ut spor til kondensatorer etc., lage en bakplate, og så skru dem sammen. Trivielt :-) Indeed I hazz. Hvis jeg ikke får tak i billig vannblokk, så lager jeg en selv. Kjøleribbene til minnebrikkene er meget enkle å lage. Det er bare å lage en "L" i kobber, kutte masse hakk i den(så den blir en kjøleribbe, fremfor en kobber-L), frese ut spor til kondensatorer etc., lage en bakplate, og så skru dem sammen. Trivielt :-) EDIT: Endret 1. april 2012 av konduktans Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå