Gå til innhold

BK: Svanesjøen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, idyll eller realisme - ikke alltid de går hånd i hånd...eller det kommer vel an på øyet som ser.

Svanene er fint plassert i bildet og utsnittet fungerer godt. Miljøet er slik det er på våren i tiden mellom snøen har gått og ny vekst har kommet, har derfor ingen problemer med å akseptere forgrunnen som dokumenterer hvordan det ser ut mange steder på Østlandet akkurat nå.

Lysretningen gjør at vi ser skyggesiden av fuglene, noe som igjen gjør at det ikke vises tegn til liv i øynene - det trekker ned etter min oppfatning. Noe annet som trekker ned og som jeg reagerte på med en gang er speilbildet av bjerkestammen som går gjennom hodet til venstre. Dette siste kunne kanskje vært unngått ved å vente litt eller flyttet på deg? - med tanke på lysforholdene hvor du står i skygge med sollys lenger ut har du greid deg bra i forhold til ditt ståsted, og forutsetningene for et bedre bilde, slik jeg ser det var rett og slett ikke til stede der og da.

Lenke til kommentar

Jeg kan være enig i at sivet foran kan virke forstyrrende, men som Tjernshaugen sier, det er en del av miljøet og dermed en viktig del av bildet. Tanken var å komme med et midre idyllisk svanebilde enn det som vanligvis serveres - ser man etter, så er jo svanene også møkkete pga. av vannet.

Det med øyene tenkte jeg ikke over - det kan fikses, men da må jeg over i et annet program ...

Det var vanskelig forhold, så jeg fikk ikke noen særlig bedre - legger ved en versjon to der bjørkespeilingen er bedre plassert; men jeg tror dere ser hva som da ødelegger i stedet :)

Lenke til kommentar

På versjon to er hodet og halsen på fuglene litt mørke. Om du får lysnet det med et redigeringsprogram, så tror jeg versjon to blir fin. (:

Men grenen som er helt kant i kant med halsen til venstre svane er OK? ;) Jeg synes den er mer forstyrrende enn speilingen av bjørken., Bortsett fra det, så er jeg enig at det er bedre bilde. Men grenen forstyrrer meg så mye at jeg forkastet bildet opprinnelig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...